Recenze

When Ski Lifts Go Wrong – stavíme vleky

Když se vlek pokazí, Bořek stavitel dorazí. V této budovatelské hře od vývojáře Hugecalf Studios stavíme vleky a snažíme se přenést cyklisty nebo jinou zlenivělou turistickou verbež na vrcholky kreslených kopců. When Ski Lifts Go Wrong vydalo studio Curve Games, které stojí za vývojem i námi vysoko hodnocené hry Embr. Jestli bude i stavění vleků tak úspěšné, se dozvíte v naší recenzi.

Ing. Honza Vlek

Tato hra rozhodně prověřila naše inženýrské schopnosti. Budování různých typů lanovek potrápilo naše myšlení a v mnoha případech to chtělo velké množství pokusů ke správnému dokončení kola. Úrovní je zde několik, konkrétně osm, a každá z nich je složená ze třinácti kol. V nich máme při výstavbě lanovky dbát na rozpočet i čas přepravy a zároveň musíme vést lanovku přes určité body, které udávají medaile. Za splnění těchto třech faktorů se kolo medailově ohodnotí. To však není při hraní nutnost a za medaile máme akorát poměrně vzácné achievementy, které jsou spíše jen takovou ozdobou. Nejdůležitějším aspektem hry je především snaha dostat živého panáčka z bodu A za pomoci lanovky do bodu B. Některé tratě mají i modré hvězdičky, které s naším panáčkem musíme cestou posbírat, abychom se mohli dostat do dalšího levelu. I samotná přeprava se liší. Při klasickém přenesení panáčka lanovkou tu máme i levely, ve kterých ho ovládáme a přesouváme ho po námi postavených konstrukcích. V náročnějších levelech dochází ke kombinaci těchto prvků. Právě za toto dáváme vývojářům plusové body a jejich snaha zabránit stereotypu ve hře je viditelná, i když se jim to v konečném důsledku moc nepodařilo.

Inženýr na pískovišti

When Ski Lifts Go Wrong staví převážně na své kampani. V ní máme na výběr z již zmíněných osmi lokalit po třinácti levelech. Při kampani je ve hře dostupný ještě workshop, ve kterém si můžeme zahrát mapy vytvořené komunitou, a za pomoci sandboxu můžeme i my vytvořit nějaký ten obsah. Multiplayer není dostupný a v této formě si ho ani neumíme představit. Pokud se vrátíme ke kampani, při rozehrání různých levelů zjišťujeme, že na stavbě máme na výběr z různých bloků: pevnější, dražší a delší sloupy, levnější a menší dřevěná prkna, různé kladky, a na stavbu tratí betonové panely a podpůrné sloupy k nim. Výjimečně se objeví i lana, zrychlovací bloky, anebo sněžná děla. V určitých levelech můžeme dokonce ovládat panáčka, i když jen ve velmi jednoduché formě (otočit ho tlačítkem o 180 °, ohnout se a skočit). To nám ale stačí na provádění různých flipů, které hru dělají zajímavější, a díky tomu pár plusových bodů přihodíme.

2D, 3D… anebo jaký pohled nám hra nabízí?

Ve hře je poměrně inovativní přepínání pohledu z 2D boku do 3D first person, kdy přesun panáčků dostává reálnější rysy. Opět se jedná o doplněk, díky kterému hře přihazujeme menší počet plusových bodů, avšak v konečném důsledku jsme tento pohled moc nevyužívali. Pokud se podíváme na grafické provedení hry, to nepatří mezi nejoslnivější počin, spíše se to blíží k té jednoduché rovině chladného neutrálu. Ovladatelnost je na tom dobře, v nastaveních si můžeme přizpůsobit všechno potřebné, a žádné bugy nebo chybné mechaniky jsme nezaznamenali. Hudba je otravná, ale tlačítko mute tento problém vyřeší. Ve When Ski Lifts Go Wrong nenajdeme příběh, ale v podstatě tu ani nijak nechybí. Jak jsme již zmiňovali v odstavci výše, největším problémem hry je její stereotypnost. Ta se dostaví poměrně rychle, a proto nás po krátkém čase přestalo hraní bavit. I při změně prostředí, případně přesunu lyží na kolo nebo motorky na skútr, se hra drží nad úrovní rytmického unuděného cyklu jen pár minut. Pokud se podíváme na aktuální cenu 14,99 €, musíme se ptát vývojářů, zda je nutné platit za nudu poměrně velké peníze.

Ski Lifts Go Wrong je budovatelská 2D hra (i když lze vstoupit i do 3D režimu neboli otáčet obraz), ve které stavíme vleky a snažíme se při tom neunudit k smrti. Titul nabízí kampaň, sandbox a workshop, ale nic víc toho v něm nenajdeme. Vývojáři se snažili hru oživit různorodými levely, což se jim však moc nepodařilo, a my tak upadáme do herního stereotypu. Za momentální cenu je zábava nepřiměřená.

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

13 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

17 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

17 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

19 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

19 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

22 hodin ago