When Ski Lifts Go Wrong – stavíme vleky

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: igdb.com

Když se vlek pokazí, Bořek stavitel dorazí. V této budovatelské hře od vývojáře Hugecalf Studios stavíme vleky a snažíme se přenést cyklisty nebo jinou zlenivělou turistickou verbež na vrcholky kreslených kopců. When Ski Lifts Go Wrong vydalo studio Curve Games, které stojí za vývojem i námi vysoko hodnocené hry Embr. Jestli bude i stavění vleků tak úspěšné, se dozvíte v naší recenzi.

Ing. Honza Vlek

Tato hra rozhodně prověřila naše inženýrské schopnosti. Budování různých typů lanovek potrápilo naše myšlení a v mnoha případech to chtělo velké množství pokusů ke správnému dokončení kola. Úrovní je zde několik, konkrétně osm, a každá z nich je složená ze třinácti kol. V nich máme při výstavbě lanovky dbát na rozpočet i čas přepravy a zároveň musíme vést lanovku přes určité body, které udávají medaile. Za splnění těchto třech faktorů se kolo medailově ohodnotí. To však není při hraní nutnost a za medaile máme akorát poměrně vzácné achievementy, které jsou spíše jen takovou ozdobou. Nejdůležitějším aspektem hry je především snaha dostat živého panáčka z bodu A za pomoci lanovky do bodu B. Některé tratě mají i modré hvězdičky, které s naším panáčkem musíme cestou posbírat, abychom se mohli dostat do dalšího levelu. I samotná přeprava se liší. Při klasickém přenesení panáčka lanovkou tu máme i levely, ve kterých ho ovládáme a přesouváme ho po námi postavených konstrukcích. V náročnějších levelech dochází ke kombinaci těchto prvků. Právě za toto dáváme vývojářům plusové body a jejich snaha zabránit stereotypu ve hře je viditelná, i když se jim to v konečném důsledku moc nepodařilo.

Inženýr na pískovišti

When Ski Lifts Go Wrong staví převážně na své kampani. V ní máme na výběr z již zmíněných osmi lokalit po třinácti levelech. Při kampani je ve hře dostupný ještě workshop, ve kterém si můžeme zahrát mapy vytvořené komunitou, a za pomoci sandboxu můžeme i my vytvořit nějaký ten obsah. Multiplayer není dostupný a v této formě si ho ani neumíme představit. Pokud se vrátíme ke kampani, při rozehrání různých levelů zjišťujeme, že na stavbě máme na výběr z různých bloků: pevnější, dražší a delší sloupy, levnější a menší dřevěná prkna, různé kladky, a na stavbu tratí betonové panely a podpůrné sloupy k nim. Výjimečně se objeví i lana, zrychlovací bloky, anebo sněžná děla. V určitých levelech můžeme dokonce ovládat panáčka, i když jen ve velmi jednoduché formě (otočit ho tlačítkem o 180 °, ohnout se a skočit). To nám ale stačí na provádění různých flipů, které hru dělají zajímavější, a díky tomu pár plusových bodů přihodíme.

2D, 3D… anebo jaký pohled nám hra nabízí?

Ve hře je poměrně inovativní přepínání pohledu z 2D boku do 3D first person, kdy přesun panáčků dostává reálnější rysy. Opět se jedná o doplněk, díky kterému hře přihazujeme menší počet plusových bodů, avšak v konečném důsledku jsme tento pohled moc nevyužívali. Pokud se podíváme na grafické provedení hry, to nepatří mezi nejoslnivější počin, spíše se to blíží k té jednoduché rovině chladného neutrálu. Ovladatelnost je na tom dobře, v nastaveních si můžeme přizpůsobit všechno potřebné, a žádné bugy nebo chybné mechaniky jsme nezaznamenali. Hudba je otravná, ale tlačítko mute tento problém vyřeší. Ve When Ski Lifts Go Wrong nenajdeme příběh, ale v podstatě tu ani nijak nechybí. Jak jsme již zmiňovali v odstavci výše, největším problémem hry je její stereotypnost. Ta se dostaví poměrně rychle, a proto nás po krátkém čase přestalo hraní bavit. I při změně prostředí, případně přesunu lyží na kolo nebo motorky na skútr, se hra drží nad úrovní rytmického unuděného cyklu jen pár minut. Pokud se podíváme na aktuální cenu 14,99 €, musíme se ptát vývojářů, zda je nutné platit za nudu poměrně velké peníze.

GP uvozovky

Ski Lifts Go Wrong je budovatelská 2D hra (i když lze vstoupit i do 3D režimu neboli otáčet obraz), ve které stavíme vleky a snažíme se při tom neunudit k smrti. Titul nabízí kampaň, sandbox a workshop, ale nic víc toho v něm nenajdeme. Vývojáři se snažili hru oživit různorodými levely, což se jim však moc nepodařilo, a my tak upadáme do herního stereotypu. Za momentální cenu je zábava nepřiměřená.

Klady

Možnost ovládání postav
Nutnost přemýšlet a rozvíjet se

Zápory

Stereotypnost
Velmi těžko získatelné achievementy
Za hodně peněz málo muziky
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn