Novinky

Atomic Heart s novým patchem získává FOV slider a zbavuje se akcelerace myši

Když se před několika lety objevily první screenshoty z příběhové střílečky Atomic Heart od začínajícího ruského studia Mundfish, množství hráčů ani nevěřilo, že takto ambicózní hra vůbec bude dokončena, natož aby skutečně vypadala tak jako v omračujících ukázkách. Po několika týdnech od vydání lze považovat za potvrzené, že ruským tvůrcům se skutečně podařilo vysoko nastavenou laťku udržet a Atomic Heart se dokonce ukázal být až překvapivě odladěným a hardwarově nenáročným titulem. Nyní tu navíc máme patch 1.3.4.0, který odpovídá i na dva menší problémy, které hráče stále trápily – odstraňuje akceleraci myši a naopak přidává možnost uživatelské volby FOV.

Možnost nastavit si velikost zobrazeného zorného pole se dnes považuje již pomalu za standard, neboť hráči užívají různě rozměrné počítačové či televizní obrazovky, které se svými požadavky na tento parametr liší. Nevhodně nastavené FOV dokonce u některých uživatelů může vyvolávat nevolnost. Akcelerace myši, tedy funkce, která zvyšuje citlivost reakcí na její pohyb v závislosti na rychlosti posunu, je u FPS her obvykle vnímána negativně, neboť snižuje přesnost míření.

Atomic Heart se setkal s převážně kladným přijetím, což platí i pro naši vlastní doporučující recenzi. Titul se ovšem s ohledem na aktuální dění ve světě nevyhnul kontroverzím obklopujícím údajné vazby studia Mundfish na státní podniky a politické představitele Ruské federace. Hráči neseznámení s dějinami a reáliemi bývalého východního bloku jsou pak také někdy na pochybách, zda hra Sovětský svaz kritizuje, nebo spíše oslavuje. Především kulturnímu nedorozumění pak lze přisoudit i stížnosti na krátkou scénku z legendárního sovětského seriálu Jen počkej, zajíci!, ve které se objevuje karikaturní zobrazení Afričana ve stylu blackface.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

17 hodin ago