Atomic Heart – Mick Gordon a úvodka

Atomic Heart s novým patchem získává FOV slider a zbavuje se akcelerace myši

14. 3. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

Když se před několika lety objevily první screenshoty z příběhové střílečky Atomic Heart od začínajícího ruského studia Mundfish, množství hráčů ani nevěřilo, že takto ambicózní hra vůbec bude dokončena, natož aby skutečně vypadala tak jako v omračujících ukázkách. Po několika týdnech od vydání lze považovat za potvrzené, že ruským tvůrcům se skutečně podařilo vysoko nastavenou laťku udržet a Atomic Heart se dokonce ukázal být až překvapivě odladěným a hardwarově nenáročným titulem. Nyní tu navíc máme patch 1.3.4.0, který odpovídá i na dva menší problémy, které hráče stále trápily – odstraňuje akceleraci myši a naopak přidává možnost uživatelské volby FOV.

Možnost nastavit si velikost zobrazeného zorného pole se dnes považuje již pomalu za standard, neboť hráči užívají různě rozměrné počítačové či televizní obrazovky, které se svými požadavky na tento parametr liší. Nevhodně nastavené FOV dokonce u některých uživatelů může vyvolávat nevolnost. Akcelerace myši, tedy funkce, která zvyšuje citlivost reakcí na její pohyb v závislosti na rychlosti posunu, je u FPS her obvykle vnímána negativně, neboť snižuje přesnost míření.

Atomic Heart se setkal s převážně kladným přijetím, což platí i pro naši vlastní doporučující recenzi. Titul se ovšem s ohledem na aktuální dění ve světě nevyhnul kontroverzím obklopujícím údajné vazby studia Mundfish na státní podniky a politické představitele Ruské federace. Hráči neseznámení s dějinami a reáliemi bývalého východního bloku jsou pak také někdy na pochybách, zda hra Sovětský svaz kritizuje, nebo spíše oslavuje. Především kulturnímu nedorozumění pak lze přisoudit i stížnosti na krátkou scénku z legendárního sovětského seriálu Jen počkej, zajíci!, ve které se objevuje karikaturní zobrazení Afričana ve stylu blackface.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.