Novinky

Emulátor CitraVR umožňuje hrát hry pro Nintendo 3DS ve virtuální realitě

Handheldová konzole Nintendo 3DS se na pultech obchodů objevila před téměř 13 lety, ale technologicky zůstala působivá dodnes. Díky takzvaným paralaxním bariérám dokázala zobrazovat stereoskopický 3D obraz i bez nutnosti používat jakékoli brýle. Nevýhodou ovšem bylo, že hráči museli konzoli držet ve správné pozici vůči očím. Tento problém však nyní mizí díky emulátoru CitraVR, který umožňuje hry pro diskutovanou konzoli spouštět přímo v headsetech řady Meta Quest. Kromě kvalitního stereoskopického obrazu mohou hráči využít i zvýšené rozlišení a další technické vychytávky.

CitraVR je samozřejmě variantou populárního open-source emulátoru Citra (dříve známého také jako Akiru), jenž už je řadu let dostupný pro počítače a mobilní zařízení s Androidem. Za verzí pro virtuální realitu stojí zkušená programátorka Amanda Watson. Ta dříve pracovala přímo ve společnosti Oculus (nyní Meta) a pod jejím vedením tam vznikla mimo jiné streamovací aplikace Air Link.

S využitím dodatečného softwaru bylo i dosud možné spouštět desktopovou verzi Citry ve VR headsetech, nicméně nativní aplikace pro Quest tento proces významně usnadňuje. Ve vývoji je navíc i speciální imerzivní mód využívající zorné pole 180°.

Emulátor CitraVR lze momentálně nainstalovat skrze aplikaci SideQuest, která ji nabízí přímo ve svém interním obchodě. Jelikož se však nejedná o software Mety, je nutné mít na Questu aktivovaný vývojářský mód. Magazínu UploadVR Amanda Watson prozradila, že o vydání v oficiálním Meta Storu usilovat nebude. Obává se, že by takový krok podráždil Nintendo, které je proslulé agresivním přístupem k emulátorům.

Mezi zajímavé retro hry, jež CitraVR umožňuje pohodlně spustit, patří mimo jiné Mario Kart 7, Metroid: Samus Returns, nebo dvojice remasterů slavné série The Legend of Zelda – Ocarina of Time 3D a Majora’s Mask 3D.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

11 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

15 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

15 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

20 hodin ago