Mario Kart 7 - cover

Emulátor CitraVR umožňuje hrát hry pro Nintendo 3DS ve virtuální realitě

29. 1. 2024
Zdroj náhledu: igdb.com

Handheldová konzole Nintendo 3DS se na pultech obchodů objevila před téměř 13 lety, ale technologicky zůstala působivá dodnes. Díky takzvaným paralaxním bariérám dokázala zobrazovat stereoskopický 3D obraz i bez nutnosti používat jakékoli brýle. Nevýhodou ovšem bylo, že hráči museli konzoli držet ve správné pozici vůči očím. Tento problém však nyní mizí díky emulátoru CitraVR, který umožňuje hry pro diskutovanou konzoli spouštět přímo v headsetech řady Meta Quest. Kromě kvalitního stereoskopického obrazu mohou hráči využít i zvýšené rozlišení a další technické vychytávky.

CitraVR je samozřejmě variantou populárního open-source emulátoru Citra (dříve známého také jako Akiru), jenž už je řadu let dostupný pro počítače a mobilní zařízení s Androidem. Za verzí pro virtuální realitu stojí zkušená programátorka Amanda Watson. Ta dříve pracovala přímo ve společnosti Oculus (nyní Meta) a pod jejím vedením tam vznikla mimo jiné streamovací aplikace Air Link.

S využitím dodatečného softwaru bylo i dosud možné spouštět desktopovou verzi Citry ve VR headsetech, nicméně nativní aplikace pro Quest tento proces významně usnadňuje. Ve vývoji je navíc i speciální imerzivní mód využívající zorné pole 180°.

Emulátor CitraVR lze momentálně nainstalovat skrze aplikaci SideQuest, která ji nabízí přímo ve svém interním obchodě. Jelikož se však nejedná o software Mety, je nutné mít na Questu aktivovaný vývojářský mód. Magazínu UploadVR Amanda Watson prozradila, že o vydání v oficiálním Meta Storu usilovat nebude. Obává se, že by takový krok podráždil Nintendo, které je proslulé agresivním přístupem k emulátorům.

Mezi zajímavé retro hry, jež CitraVR umožňuje pohodlně spustit, patří mimo jiné Mario Kart 7, Metroid: Samus Returns, nebo dvojice remasterů slavné série The Legend of Zelda – Ocarina of Time 3D a Majora’s Mask 3D.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.