Novinky

Mass Effect 4 zřejmě poběží na Unreal Enginu

Nový připravovaný díl je zatím známý pouze jako Mass Effect 4 a bezpochyby patří mezi nejočekávanější hry, které jsou v současné době ve vývoji. Fanoušci série netrpělivě čekají na jakékoliv informace, avšak vzhledem k rané fázi vývoje je podrobností velmi málo. Velkou pozornost ale vzbudil jeden konkrétní aspekt nového dílu, a to engine, na kterém bude fungovat. Zdá se tedy, že fanoušci Mass Effectu mají konečně odpověď ohledně enginu, protože BioWare zřejmě zvolilo Unreal Engine.

Producent společnosti Bioware, Brenon Holmes, uvedl ve své zprávě na twitteru, že hledají programátory. Za normálních okolností by to nebylo nic neobvyklého, v textu se uvádí, že zájemci musí mít zkušenosti s Unreal Engine 4 / Unreal Engine 5. Zároveň však požaduje, aby uchazeči v minulosti pracovali i na velkých triple-A hrách v průběhu vývoje s tímto enginem. Tím je prakticky potvrzeno, že příští Mass Effect bude využívat Unreal.

Pokud vám tato informace nestačí, máme pro vás ještě jeden důkaz. Známý reportér GamesBeatu Jeff Grubb na twitteru uvedl, že několik zdrojů potvrdilo tvrzení o vývoji Mass Effectu 4 na Unrealu. Dále uvádí, že šlo o rozhodnutí týmu vyvíjejícího samotnou hru, a nikoli o pověření vedení, jako tomu bylo v případě předchozího přechodu na Frostbite.

Už dříve se objevily zvěsti a spekulace o tom, že Bioware pro chystanou hru použije Unreal Engine 5, i když zatím nebylo nic potvrzeno. Důvody, proč tomu tak je, souvisí s frustrací z toho, že BioWare v minulosti použilo Frostbite pro Mass Effect: Andromedu a další tituly, jež provázely technické problémy. Později následovaly zprávy týkající se toho, jak obtížně se s Frostbite pracuje v jiných hrách, než jsou střílečky z pohledu první osoby. Fanoušci si proto přáli návrat k Unrealu, který byl použit pro Shepardovu trilogii. Fanoušci samozřejmě chtějí, aby byl tento nový engine použit i pro Mass Effect 4. Vzhledem k tomu, že hry, které na něm byly představeny, vypadají fantasticky, se není čemu divit. Na Unreal Engine 5 jsou postavené hry jako Senua's Saga: Hellblade 2, Dragon Quest 12, Redfall, The Callisto Protocol a další. Dokonce i menší hry jako Little Devil Inside využívají Unreal Engine 5.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

1 hodinu ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

15 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

19 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

19 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

22 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

22 hodin ago