Novinky

Majitelé Meta Quest 3 si stěžují na slabou výdrž baterie

Nový headset pro virtuální a smíšenou realitu Meta Quest 3 je chválený pro ostrý obraz i vysoký výkon, ale množství významných zlepšení v porovnání s předchozím modelem Quest 2 si vybírá svou daň. Zařízení má vysokou spotřebu elektřiny, což nejen zkracuje maximální možnou dobu jeho užívání, ale vede taktéž k problémům s příslušenstvím.

Uživatelé Questu 2 byli zvyklí prodlužovat dobu hraní ve stand-alone módu pomocí powerbank schovaných v kapse či připnutých k nosnému náhlavnímu popruhu. Velmi populárním se stal popruh ve stylu halo od společnosti BoboVR, jehož součástí byla odnímatelná externí baterie nesená na magnetických držácích. Hráči si ovšem stěžují, že nová varianta tohoto popruhu určená pro Quest 3 již svou roli neplní dobře, protože baterie nedodává dostatečný proud, aby se akumulátor přímo v headsetu stihl pod zátěží nabíjet. Stejný problém má i mnoho dříve používaných powerbank.

Baterie, která je součástí oficiálního popruhu Elite Strap přímo od Mety, má sice nabíjecí proud dostatečný, ale zase trpí výpadky způsobenými pravděpodobně softwarovou chybou. Elite Strap je navíc velmi drahý (v oficiálním Meta Storu se prodává za 150 eur, v Česku je k dostání za víc jak 4000 korun) a méně pohodlný než produkty od třetích stran. Je samozřejmě spíše otázkou času, než se výrobci příslušenství energetickým nárokům Meta Quest 3 přizpůsobí. Společnost Kiwi Design už ostatně oznámila, že se jí to povedlo a brzy spolehlivý popruh s externí baterií uvede do prodeje.

Vysoký odběr elektřiny ovšem zároveň znamená, že vestavěný akumulátor bude výrazně namáhaný a při intenzivním používání bude rychleji ztrácet kapacitu. Je ale možné, že Meta ještě upraví software tak, aby byl headset energeticky hospodárnější a bral větší ohledy na vlastní životnost. Nedávný update firmwaru alespoň doplnil možnost zapnout úsporný mód, který ovšem snižuje výpočetní výkon.  

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

24 minut ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

15 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

19 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

19 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

21 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

21 hodin ago