Meta Quest 3

O Meta Quest 3 je velký zájem, mnozí fanoušci se svých předobjednávek ještě nedočkali

13. 10. 2023
Zdroj náhledu: Meta

Na počátku tohoto týdne byl spuštěn prodej nových stand-alone VR/AR headsetů Meta Quest 3. Nástupce populárního Questu 2, jenž je zatím vůbec nejprodávanějším zařízením pro virtuální realitu, se dočkal pozitivních recenzí a zdá se, že zájem o předobjednávky předčil i očekávání společnosti Meta. To však přineslo také negativní důsledky – mnozí fanoušci se zatím vytoužených Questů nedočkali. 

Internetové diskuzní skupiny příznivců virtuální reality jsou plné stížností hráčů, kteří si Quest 3 přeobjednali bez jakýchkoli odkladů, ale jejich objednávky dosud nebyly zpracovány, protože naskladněné zásoby headsetů byly vyčerpány. Tyto problémy se podle všeho týkají jak (v Česku nedostupného) internetového obchodu samotné Mety, tak smluvních řetězců. 

Vykoupená je bohužel v tuto chvíli i německá pobočka Amazonu, v níž mohli Češi pohodlně předobjednávat. Autorovi tohoto textu to na dotaz potvrdila tamní zákaznická podpora. Komentáře některých uživatelů ale naznačují, že šťastnější ruku měli ti, co objednávali v Amazonu italském, jenž zřejmě tolik zahlcen nebyl.

Meta Quest 3 se mezitím objevil i v nabídce českých obchodů, jako je Alza nebo CZC, byť zatím není skladem. Tuzemská cena za základní model s úložištěm o kapacitě 128 GB činí 16 990 Kč, což je výrazně větší částka, než jaká by odpovídala ceně na německém trhu (559 eur, tedy necelých 14 000 Kč). Verze s diskovou kapacitou 512 GB stojí dokonce 21 490 Kč.

Pokud jsou současné problémy s předobjednávkami skutečně manifestací velkého zájmu o Meta Quest 3, je to potěšující zpráva. Na druhé straně se ovšem jedná o marketingové selhání Mety, která zklamala obrovské množství fanoušků, z nichž někteří si na den vydání nového zařízení dokonce vzali volno v práci. Již zcela absurdní je absolutní nezájem společnosti o vlastní facebookový profil v češtině, který vykazuje minimální aktivitu a nikdo v něm neodpovídá na komentáře.  

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.