Novinky

Passthrough na Meta Questu 3 je díky novému updatu výrazně kvalitnější

Minulý týden začala Meta mezi uživatele distribuovat softwarovou aktualizaci v64 pro VR headset Quest 3. Její součástí je hned několik žádaných zlepšováků – headset je nyní možné používat vleže, lze k němu připojit externí mikrofon s rozhraním USB a také došlo k navýšení kvality funkce Passthrough. Ta umožňuje sledovat reálné okolí hráče skrze vestavěné kamery. Update jsme si nyní konečně sami vyzkoušeli a můžeme potvrdit, že zlepšení je skutečně razantní.

Na první pohled je patrné, že si headset nově dovede mnohem lépe poradit s horšími světelnými podmínkami. Například noční pokoj osvětlený obyčejným lustrem nyní v režimu Passthrough vypadá uspokojivěji než kdy dříve. V minulosti vedlo slabší umělé osvětlení k velmi neostrému obrazu plnému digitálního šumu, který připomínal videa ze starých mobilů.

Naplněn byl také slib, že přes Passthrough budou lépe čitelné displeje počítačů či smartphonů. Asi nikdo si s headsetem na hlavě nebude číst na počítači nějaké romány, ale třeba odpovědět na SMSku se dá docela pohodlně i bez nutnosti si Quest 3 sundávat z hlavy. Co se nijak nezměnilo, je zkreslené zobrazení objektů, které se nachází v těsné blízkosti kamer.

Již u Questu 2, starší verze oblíbeného headsetu, společnost Meta prokázala, že je průběžnými softwarovými aktualizacemi schopna zařízení významně vylepšovat a rozšiřovat o nové funkce v průběhu jeho životního cyklu. Díky tomu ostatně headsety od Mety ční nad konkurencí v podobě headsetů Pico od čínské společnosti ByteDance. Ty sice za nízkou cenu nabízí působivý hardware, ale programovým vybavením za Questem zaostávají.

Bude jistě zajímavé sledovat, jak se cenově dostupnému Questu 3 bude dařit ve srovnáním s elegantnějším, technicky vyspělejším, ale také násobně dražším headsetem Vision Pro od Applu. Právě s ním se totiž Meta odvážně pokouší soupeřit.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

18 hodin ago