Meta Quest 3 - náhled

Passthrough na Meta Questu 3 je díky novému updatu výrazně kvalitnější

18. 4. 2024
Zdroj náhledu: Meta

Minulý týden začala Meta mezi uživatele distribuovat softwarovou aktualizaci v64 pro VR headset Quest 3. Její součástí je hned několik žádaných zlepšováků – headset je nyní možné používat vleže, lze k němu připojit externí mikrofon s rozhraním USB a také došlo k navýšení kvality funkce Passthrough. Ta umožňuje sledovat reálné okolí hráče skrze vestavěné kamery. Update jsme si nyní konečně sami vyzkoušeli a můžeme potvrdit, že zlepšení je skutečně razantní.

Na první pohled je patrné, že si headset nově dovede mnohem lépe poradit s horšími světelnými podmínkami. Například noční pokoj osvětlený obyčejným lustrem nyní v režimu Passthrough vypadá uspokojivěji než kdy dříve. V minulosti vedlo slabší umělé osvětlení k velmi neostrému obrazu plnému digitálního šumu, který připomínal videa ze starých mobilů.

Naplněn byl také slib, že přes Passthrough budou lépe čitelné displeje počítačů či smartphonů. Asi nikdo si s headsetem na hlavě nebude číst na počítači nějaké romány, ale třeba odpovědět na SMSku se dá docela pohodlně i bez nutnosti si Quest 3 sundávat z hlavy. Co se nijak nezměnilo, je zkreslené zobrazení objektů, které se nachází v těsné blízkosti kamer.

Již u Questu 2, starší verze oblíbeného headsetu, společnost Meta prokázala, že je průběžnými softwarovými aktualizacemi schopna zařízení významně vylepšovat a rozšiřovat o nové funkce v průběhu jeho životního cyklu. Díky tomu ostatně headsety od Mety ční nad konkurencí v podobě headsetů Pico od čínské společnosti ByteDance. Ty sice za nízkou cenu nabízí působivý hardware, ale programovým vybavením za Questem zaostávají.

Bude jistě zajímavé sledovat, jak se cenově dostupnému Questu 3 bude dařit ve srovnáním s elegantnějším, technicky vyspělejším, ale také násobně dražším headsetem Vision Pro od Applu. Právě s ním se totiž Meta odvážně pokouší soupeřit.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.