Novinky

Starfield by mohl obsahovat survival systém

Hratelná ukázka ze hry Starfield naznačuje, že by chystané vesmírné RPG od Bethesdy mohlo obsahovat systém přežití a další mechanismy podobně jako Fallout 4 a Fallout: New Vegas, kde hráči musí jíst, pít a starat se o biologické potřeby svých postav, stejně jako plnit úkoly a odemykat schopnosti.

Jedna ze startovních dovedností hry, Gastronomie, umožňuje hráčům „vyrábět speciální jídlo a pití a zkoumat další recepty ve výzkumné laboratoři“. To v první řadě naznačuje, že jídlo a pití budou tvořit součást hratelnosti Starfieldu a že udržování biologických potřeb vaší postavy à la hra o přežití se může rozšířit i o faktory jako je teplota, nemoci a odpočinek. Fanoušci Bethesdy si jistě rádi vzpomenou na hardcore režim z Fallout: New Vegas, v němž kulky a rány vedou k životu nebezpečným zraněním a vy musíte dávat pozor na dehydrataci a prudce stoupající vedro v Mojave. Vzhledem k náročnosti vesmírného cestování a různým nepřátelským prostředím, kterým budeme pravděpodobně čelit na 1000 planetách Starfieldu, je pravděpodobné, že vyčerpávající vnější faktory i biologické potřeby mohou ovlivnit váš herní styl. Náš průvodce fungováním dovedností ve Starfieldu vám prozradí více o tom, jaký vliv může mít stavba vaší postavy na vaše přežití.

Je také možné, že jídlo, pití a speciální recepty popsané dovedností Gastronomie budou sloužit jednoduššímu účelu – budou poskytovat dočasné bonusy a stavové efekty, podobně jako ve hře Fallout 4. Ačkoli skutečný herní efekt by nebyl tak závažný, stále by to hráčům Starfieldu umožnilo hrát roleplay přežití - ať už je to mechanická výhoda nebo stavový efekt, je něco potěšujícího a hluboce atmosférického na tom, když se po brutální bitvě se supermutanty plahočíte zpět do tábora a otevřete si pár předválečných piv, abyste se zbavili stresu, a my bychom rádi viděli, kdyby se tato nálada replikovala i ve Starfieldu.

Starfield vyjde příští rok pro konzole Xbox a PC.

Zdroj: gamerant.com

František Hampl

K prvním hrám přičuchl už ve školce, ale do hraní ho pořádně až na základce vtáhla první Mafie, druzí simíci a třetí Heroes of Might and Magic. Hry ho od té doby nepustily, PC velice rychle doplnil „PSPéčkem“, od kterého přesedlal k větším konzolím, a dnes už je hrdým konzolistou. Jeho hlavním zájmem jsou příběhové adventury a RPGčka, ale nepohrdne ani dobrou strategií či karetkou. Pokud nepřebývá ve svém hráčském doupěti plném Lega a deskovek, tráví nejvíce času v kině a na farmačce.

Recent Posts

Arctic Awakening má své datum vydání

Konečně je to tady, po několika odkladech bylo oznámeno datum vydání atmosférické adventury nesoucí název…

1 hodinu ago

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

16 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

20 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

20 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

22 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

22 hodin ago