Starfield intro art

Starfield by mohl obsahovat survival systém

6. 8. 2022
Zdroj náhledu: Bethesda

Hratelná ukázka ze hry Starfield naznačuje, že by chystané vesmírné RPG od Bethesdy mohlo obsahovat systém přežití a další mechanismy podobně jako Fallout 4 a Fallout: New Vegas, kde hráči musí jíst, pít a starat se o biologické potřeby svých postav, stejně jako plnit úkoly a odemykat schopnosti.

Jedna ze startovních dovedností hry, Gastronomie, umožňuje hráčům „vyrábět speciální jídlo a pití a zkoumat další recepty ve výzkumné laboratoři“. To v první řadě naznačuje, že jídlo a pití budou tvořit součást hratelnosti Starfieldu a že udržování biologických potřeb vaší postavy à la hra o přežití se může rozšířit i o faktory jako je teplota, nemoci a odpočinek. Fanoušci Bethesdy si jistě rádi vzpomenou na hardcore režim z Fallout: New Vegas, v němž kulky a rány vedou k životu nebezpečným zraněním a vy musíte dávat pozor na dehydrataci a prudce stoupající vedro v Mojave. Vzhledem k náročnosti vesmírného cestování a různým nepřátelským prostředím, kterým budeme pravděpodobně čelit na 1000 planetách Starfieldu, je pravděpodobné, že vyčerpávající vnější faktory i biologické potřeby mohou ovlivnit váš herní styl. Náš průvodce fungováním dovedností ve Starfieldu vám prozradí více o tom, jaký vliv může mít stavba vaší postavy na vaše přežití.

Je také možné, že jídlo, pití a speciální recepty popsané dovedností Gastronomie budou sloužit jednoduššímu účelu – budou poskytovat dočasné bonusy a stavové efekty, podobně jako ve hře Fallout 4. Ačkoli skutečný herní efekt by nebyl tak závažný, stále by to hráčům Starfieldu umožnilo hrát roleplay přežití - ať už je to mechanická výhoda nebo stavový efekt, je něco potěšujícího a hluboce atmosférického na tom, když se po brutální bitvě se supermutanty plahočíte zpět do tábora a otevřete si pár předválečných piv, abyste se zbavili stresu, a my bychom rádi viděli, kdyby se tato nálada replikovala i ve Starfieldu.

Starfield vyjde příští rok pro konzole Xbox a PC.

Zdroj: gamerant.com

František Hampl

K prvním hrám přičuchl už ve školce, ale do hraní ho pořádně až na základce vtáhla první Mafie, druzí simíci a třetí Heroes of Might and Magic. Hry ho od té doby nepustily, PC velice rychle doplnil „PSPéčkem“, od kterého přesedlal k větším konzolím, a dnes už je hrdým konzolistou. Jeho hlavním zájmem jsou příběhové adventury a RPGčka, ale nepohrdne ani dobrou strategií či karetkou. Pokud nepřebývá ve svém hráčském doupěti plném Lega a deskovek, tráví nejvíce času v kině a na farmačce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.