Novinky

Program UEVR umožňuje hrát ve virtuální realitě stovky oblíbených her

Uživatel s přezdívkou praydog vydal svůj napjatě očekávaný software UEVR. Jednoduchý program spadající mezi takzvané injectory je schopný přidat do většiny her postavených na Unreal Engine ve verzi 4 a 5 podporu 3D zobrazení ve VR headsetu. Fanouškům virtuální reality se díky tomu dostávají do rukou stovky až tisíce titulů, které si mohou užít v maximálně imerzivní podobě.

Jelikož Unreal Engine patří k nejoblíbenějším a nejrozšířenějším herním enginům dneška, lze na UEVR teoreticky spustit více jak 10 tisíc her – pokud tedy započítáme i různé drobné indie projekty. Reálně otestované jsou však zatím „pouze“ vyšší stovky titulů, z nichž většina funguje dobře bez potřeby něco dodatečně upravovat. Nechybí mezi nimi přitom ani atraktivní hity, jako je Returnal, Atomic Heart nebo RoboCop: Rogue City.

UEVR pochopitelně nedovede do her zázračně přičarovat i pohybové ovládání. Zvládne ovšem zobrazit vtahující 3D prostředí, v němž se hráč může rozhlížet pouhými pohyby hlavou. Hráči, kteří očekávají plný VR zážitek, ovšem mohou využít plug-iny od technicky zdatných modderů, které software umožňuje vkládat. Stejně tak je možné importovat předpřipravené profily, které ladí nastavení přesně na míru konkrétní hře.

Je nicméně potřeba myslet na to, že je hraní ve virtuální realitě extrémně náročné na výkon, a nemůžete proto čekat, že na průměrné sestavě v tomto módu rozběháte nejnovější hry v maximální grafické kvalitě.

Ačkoli je UEVR omezené jen pro hry užívající Unreal Engine, jeho použití je snadnější a efektivnější než je tomu u konkurenčního nástroje vorpX. Na rozdíl od něj je také UEVR k dispozici zcela zdarma.  

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Share
Published by
Miroslav Libicher

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

9 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

13 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

13 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

15 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

15 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

18 hodin ago