HP Reverb G2 - příslušenství

Microsoft ruší rozhraní Windows Mixed Reality

22. 12. 2023
Zdroj náhledu: Hewlett-Packard

S virtuální realitou je to v tomto roce skutečně jako na horské dráze. Zklamání z nedostatku originálních her pro PS VR2 doprovázely kritické komentáře, podle nichž hraní ve VR umírá, neboť se mu ani tentokrát, podobně jako při posledním pokusu v  90. letech, nepodařilo uspět u dostatečně široké základny uživatelů. V druhé polovině roku ale skepsi vystřídalo nadšení z nových, technicky pokročilých headsetů, jako je Meta Quest 3 nebo Bigscreen Beyond, a také příval vydařených her. Prezentace luxusního headsetu Vision Pro od společnosti Apple dokonce vyvolala všeobecnou senzaci a vysloužila si masovou odezvu v mainstreamových médiích. Nyní ovšem přichází další zklamání – Microsoft končí s podporou vlastního rozhraní Windows Mixed Reality (WMR), které využívali i hráči.

Konec WMR byl oznámen v přehledu funkcí určených k odebrání z operačních systémů Windows 10 a 11. Rozhraní má zcela zmizet s budoucími aktualizacemi Windows. Jde v zásadě o hřebík do rakve neúspěšnému projektu, neboť žádný z řady headsetů určených pro WMR na trhu neprorazil, ačkoli šlo prakticky bez výjimky o cenově dostupná zařízení určená širokému segmentu uživatelů. Nefungovala však zdaleka tak kvalitně jako konkurence v podobě headsetů od společnosti Meta (dříve Oculus) nebo HTC. Rozhraní WMR ovšem využívá i headset HP Reverb G2, který je díky nízké ceně a velmi kvalitnímu obrazu populární mezi příznivci simulátorů.

Navzdory tomu, že se opouštěné rozhraní jmenuje Windows Mixed Reality, jej dosud využívala výhradně zařízení podporující pouze klasickou virtuální realitu. Pod vlajkou Microsoftu sice byly vyvinuty samostatné chytré brýle HoloLens, ty však nejsou určené pro klasický spotřební trh. Současnou strategií Microsoftu v oblasti virtuální a smíšené reality se zdá být spolupráce se společností Meta. Na headsetech řady Quest lze nyní přes cloud hrát hry z Game Passu nebo spouštět software z balíku Microsoft Office.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.