Unreal Engine - logo

Program UEVR umožňuje hrát ve virtuální realitě stovky oblíbených her

7. 1. 2024
Zdroj náhledu: Epic Games

Uživatel s přezdívkou praydog vydal svůj napjatě očekávaný software UEVR. Jednoduchý program spadající mezi takzvané injectory je schopný přidat do většiny her postavených na Unreal Engine ve verzi 4 a 5 podporu 3D zobrazení ve VR headsetu. Fanouškům virtuální reality se díky tomu dostávají do rukou stovky až tisíce titulů, které si mohou užít v maximálně imerzivní podobě.

Jelikož Unreal Engine patří k nejoblíbenějším a nejrozšířenějším herním enginům dneška, lze na UEVR teoreticky spustit více jak 10 tisíc her – pokud tedy započítáme i různé drobné indie projekty. Reálně otestované jsou však zatím „pouze“ vyšší stovky titulů, z nichž většina funguje dobře bez potřeby něco dodatečně upravovat. Nechybí mezi nimi přitom ani atraktivní hity, jako je Returnal, Atomic Heart nebo RoboCop: Rogue City.

UEVR pochopitelně nedovede do her zázračně přičarovat i pohybové ovládání. Zvládne ovšem zobrazit vtahující 3D prostředí, v němž se hráč může rozhlížet pouhými pohyby hlavou. Hráči, kteří očekávají plný VR zážitek, ovšem mohou využít plug-iny od technicky zdatných modderů, které software umožňuje vkládat. Stejně tak je možné importovat předpřipravené profily, které ladí nastavení přesně na míru konkrétní hře.

Je nicméně potřeba myslet na to, že je hraní ve virtuální realitě extrémně náročné na výkon, a nemůžete proto čekat, že na průměrné sestavě v tomto módu rozběháte nejnovější hry v maximální grafické kvalitě.

Ačkoli je UEVR omezené jen pro hry užívající Unreal Engine, jeho použití je snadnější a efektivnější než je tomu u konkurenčního nástroje vorpX. Na rozdíl od něj je také UEVR k dispozici zcela zdarma.  

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.