Novinky

Vývojáři Dead Island 2 představili brutální systém destrukce zombifikovaných těl

Vypadá to, že po více než deseti letech komplikovaného vývoje je akční RPG Dead Island 2 skutečně už za digitálními dveřmi. Na svět se tak dostává stále více informací o tom, co od této zombie hry můžeme očekávat a čím se bude odlišovat od svého nevlastního bratříčka Dying Light. Na YouTube kanálu amerického magazínu Game Informer byl čerstvě zveřejněn rozhovor s programátorem Aaronem Ridgem a výtvarným ředitelem Danem Evans-Lawesem, v němž oba popisují pokročilý systém FLESH, jenž bude ve hře generovat realisticky vypadající zranění.

Už první díl Dead Islandu z roku 2011 budil kvůli vysoké míře explicitního násilí kontroverze a v zemích s přísným systémem regulace videoherního násilí, jako je Německo, čelil zákazům. Jelikož jsou však veškeré krutosti páchané nikoli na postavách živých lidí, ale na zombiích, vývojáři z Dambuster Studios se přece jen chytili příležitosti udělat souboje v hře syrovější a dát hráči pocit, že každá rána má adekvátní dopad. Zatímco třeba série Soldier of Fortune, kterou naturalistická brutalita proslavila, využívala k zobrazování hrozivých zranění předpřipravené modely a animace, systém FLESH je postavený na procedurálním generování.

Vývojáři prozrazují, že se inspirovali zejména poetikou brakové a exploatační kinematografie, v níž je brutální násilí šokující a zábavné zároveň. Jako příklad Evans-Lawes zmiňuje scénu z filmu RoboCop (1987), v níž vedlejší postava gangstera Emila zemře obzvláště groteskním a trikově působivým způsobem.

Dead Island 2 vyjde 28. dubna tohoto roku na PC a současnou i předchozí generaci konzolí PlayStation a Xbox.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

11 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

15 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

15 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

18 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

18 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

20 hodin ago