Dead Island 2 – pohodička v bazénu

Vývojáři Dead Island 2 představili brutální systém destrukce zombifikovaných těl

5. 2. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

Vypadá to, že po více než deseti letech komplikovaného vývoje je akční RPG Dead Island 2 skutečně už za digitálními dveřmi. Na svět se tak dostává stále více informací o tom, co od této zombie hry můžeme očekávat a čím se bude odlišovat od svého nevlastního bratříčka Dying Light. Na YouTube kanálu amerického magazínu Game Informer byl čerstvě zveřejněn rozhovor s programátorem Aaronem Ridgem a výtvarným ředitelem Danem Evans-Lawesem, v němž oba popisují pokročilý systém FLESH, jenž bude ve hře generovat realisticky vypadající zranění.

Už první díl Dead Islandu z roku 2011 budil kvůli vysoké míře explicitního násilí kontroverze a v zemích s přísným systémem regulace videoherního násilí, jako je Německo, čelil zákazům. Jelikož jsou však veškeré krutosti páchané nikoli na postavách živých lidí, ale na zombiích, vývojáři z Dambuster Studios se přece jen chytili příležitosti udělat souboje v hře syrovější a dát hráči pocit, že každá rána má adekvátní dopad. Zatímco třeba série Soldier of Fortune, kterou naturalistická brutalita proslavila, využívala k zobrazování hrozivých zranění předpřipravené modely a animace, systém FLESH je postavený na procedurálním generování.

Vývojáři prozrazují, že se inspirovali zejména poetikou brakové a exploatační kinematografie, v níž je brutální násilí šokující a zábavné zároveň. Jako příklad Evans-Lawes zmiňuje scénu z filmu RoboCop (1987), v níž vedlejší postava gangstera Emila zemře obzvláště groteskním a trikově působivým způsobem.

Dead Island 2 vyjde 28. dubna tohoto roku na PC a současnou i předchozí generaci konzolí PlayStation a Xbox.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.