Novinky

Microsoft ruší rozhraní Windows Mixed Reality

S virtuální realitou je to v tomto roce skutečně jako na horské dráze. Zklamání z nedostatku originálních her pro PS VR2 doprovázely kritické komentáře, podle nichž hraní ve VR umírá, neboť se mu ani tentokrát, podobně jako při posledním pokusu v  90. letech, nepodařilo uspět u dostatečně široké základny uživatelů. V druhé polovině roku ale skepsi vystřídalo nadšení z nových, technicky pokročilých headsetů, jako je Meta Quest 3 nebo Bigscreen Beyond, a také příval vydařených her. Prezentace luxusního headsetu Vision Pro od společnosti Apple dokonce vyvolala všeobecnou senzaci a vysloužila si masovou odezvu v mainstreamových médiích. Nyní ovšem přichází další zklamání – Microsoft končí s podporou vlastního rozhraní Windows Mixed Reality (WMR), které využívali i hráči.

Konec WMR byl oznámen v přehledu funkcí určených k odebrání z operačních systémů Windows 10 a 11. Rozhraní má zcela zmizet s budoucími aktualizacemi Windows. Jde v zásadě o hřebík do rakve neúspěšnému projektu, neboť žádný z řady headsetů určených pro WMR na trhu neprorazil, ačkoli šlo prakticky bez výjimky o cenově dostupná zařízení určená širokému segmentu uživatelů. Nefungovala však zdaleka tak kvalitně jako konkurence v podobě headsetů od společnosti Meta (dříve Oculus) nebo HTC. Rozhraní WMR ovšem využívá i headset HP Reverb G2, který je díky nízké ceně a velmi kvalitnímu obrazu populární mezi příznivci simulátorů.

Navzdory tomu, že se opouštěné rozhraní jmenuje Windows Mixed Reality, jej dosud využívala výhradně zařízení podporující pouze klasickou virtuální realitu. Pod vlajkou Microsoftu sice byly vyvinuty samostatné chytré brýle HoloLens, ty však nejsou určené pro klasický spotřební trh. Současnou strategií Microsoftu v oblasti virtuální a smíšené reality se zdá být spolupráce se společností Meta. Na headsetech řady Quest lze nyní přes cloud hrát hry z Game Passu nebo spouštět software z balíku Microsoft Office.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

14 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

14 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

16 hodin ago