Minecraft komiks Třetí kniha příběhů - Cover

Minecraft komiks: Třetí kniha příběhů – recenze

4. 1. 2022

Minecraft je jednou z nejhranějších her na světě. V současné době ji hraje přes 140 milionů hráčů měsíčně a celosvětově se od jejího roku vydání 2011 prodalo již více než 200 milionů kopií. Snad téměř každý, i ten, kdo nikdy žádnou videohru nehrál, tedy alespoň matně ví, co Minecraft je. S tímto i sám autor komiksové knihy Minecraft komiks: Třetí kniha příběhů počítal, a tak jednotlivé použité pojmy nijak nevysvětluje.

Scénář:
Svět:
Žánr:

Sfé R. Monster
Sarah Graleyová
Crew
Minecraft
Inspirováno hrami
Filip Škába
88
vázaná
listopad 2021
978-80-7679-093-3

Zdroj: Crew

Pro zopakování a připomenutí: Minecraft je náhodně generovaný 3D svět, ve kterém jde o přežití, sběr surovin, prozkoumávání rozsáhlého světa a velké využití kreativity při stavění vlastních základen. Nemá předem určenou zápletku a cestu, kterou je třeba sledovat, a vy tak máte neomezené možnosti. Díky jeho obrovské popularitě vznikl například seriál, různé spin-offy, chystal se film, byly napsány knihy a také komiksy. K nám se na recenzi dostal Minecraft komiks: Třetí kniha příběhů.

Závěrečné dobrodružství

Minecraft komiks: Třetí kniha příběhů je posledním dílem oficiálně licencované kreslené série o partě kamarádů, kteří zažívají různá dobrodružství nejen ve světě Minecraftu, ale také v realitě. Navzájem se podporují a pomáhají si překonávat problémy. To se mi na této knižní sérii velmi líbí, že se nezabývá pouze přátelstvím v počítačové hře, ale i společnými zážitky v reálném světě. Takový záměr má i Sfé R. Monster – ukázat, že když děti hrají hru, jsou stále sami sebou a jejich dynamika a vztahy (a konflikty) se přenášejí. Komiks představuje čtenářům dobrodružství, odvahu jednotlivce i sounáležitost skupiny a možnost spolehnout se jeden na druhého.

Příběh třetího dílu

Hlavními hrdiny jsou opět Candace, Evan, Grace, Tobi a Tyler. Zápletkou je, že přátelé ve své několikadenní výpravě v Overworldu objeví tajemný rozpadlý portál, který společnými silami opraví a přenesou se do zatím nikdy neviděného, ale i děsivého kouta Netheru. Parta se tak obrací a spoléhá na svou expertku na Nether, Grace, a zavaluje ji neustálými otázkami, na které však ona nemá odpověď. Grace to nakonec neunese a oznámí jim, že Minecraft už hrát nebude. Kamarádi jsou tak odkázáni v Minecraftu sami na sebe, snaží se vybudovat novou základnu a dostat se do staré bašty. Abyste se dozvěděli, jak to všechno dopadne, knihu si přečtěte.

Zdroj: Crew

Crew Kids

Nesmíme zapomenout, že kniha spadá pod edici Crew Kids a je určena od šesti let věku. Komiks je tedy primárně určený pro děti, a tak jsou zde mnohem zajímavější kreslené obrázkové podklady než propracované příběhové zápletky. Pro děti tedy ideální. Vizuální prvky jsou velmi přesvědčivé, stránky jsou plné barev, energie a vyprávění je progresivní. Parta se skládá z holek i kluků, kteří řeší každodenní problémy. Grace v tomto příběhu jede na letní fotbalový tábor, Evan a Tyler se o prázdninách setkávají, stejně jako Candy, Grace a Tobi. Pro čtenáře tak není problémem se s postavami ztotožnit.Poslední stránky jsou věnovány postupu tvorby komiksových scén. Děti baví kreslit a malovat, a tak je komiks může pošťouchnout k nějakým vlastním výtvorům.

Originální kreslený styl

Ztvárnění nestojí na minecraftové grafice, ale Sarah Graley pro celou sérii vytvořila vlastní kreslený styl. Jednotlivé scény jsou pouze přizpůsobeny tomu, aby hru připomínaly. Postavy jsou nezaměnitelně vykreslené, a tak i pro mladší čtenáře nebude problém je odlišit na první pohled.

Minecraft komiks: Třetí kniha příběhů a celá tato roztomilá knižní série určená pro děti nabízí sice jednoduchý, ale smysluplný příběh, který propojuje přátelství a dobrodružství počítačového světa se světem reálným a skýtá i různá ponaučení. Knihu lze doporučit i v případě, že hru neznáte, a naopak pro fanoušky Minecraftu se jedná o komiks, který by neměl ve sbírkách chybět.

• krásné kreslené zpracování
  • postavy, se kterými se lze ztotožnit
  • ponaučení ze situací
  • nevysvětlení minecraftových pojmů
0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.