Novinky

Bossa Studios zakončilo rok 2023 propuštěním třetiny svých zaměstnanců

Britské vývojářské studio Bossa Studios, které má na svědomí hry I Am Bread, I Am Fish či Surgeon Simulator, propustilo koncem loňského roku celkem 19 lidí, což představuje přibližně třetinu celkových zaměstnanců společnosti. Propuštění se týkalo především oddělení QA, části vývojového týmu a zaměstnanců mimo Spojené království. Po propuštění tak zůstává v Bossa Studios přibližně čtyřicet lidí.

Spoluzakladatel studia Henrique Olifiers řekl, že důvodem snižování stavu bylo velké množství vydaných AAA her, které v loňském roce, a především pak v posledním čtvrtletí, na trh přišly. Jedná se například o Alan Wake 2, Call of Duty: Modern Warfare 3, Baldur's Gate 3, Starfield nebo Assassin's Creed Mirage. Vydání těchto velkých her zapříčinilo to, že hráči ztratili zájem o menší tituly, což studio donutilo k tzv. restrukturalizaci a přesunu veškeré síly k dokončení nadcházejícího kooperativního survival titulu v otevřeném světě Lost Skies. Vydání hry je předběžně naplánováno na letošní rok, avšak otázkou zůstává, jestli propuštění části zaměstnanců Bossa Studios nějakým způsobem nepromluví do vývoje a nedočkáme se například odkladu až na příští rok.

Rok 2023 byl co do propouštění zaměstnanců a uzavírání studií bohužel velmi kritický. Do té největší restrukturalizace se loni pustila společnost Embracer Group, která uzavřela několik vývojářských týmů, včetně studia Volition, autorů slavné akční série Saints Row. Embracer Group byla původně dosti výdělečná a prosperující společnost, od níž se tak nějak očekával neustálý růst a s tím spojené zvyšování zisků. Tento sen se však rozplynul v květnu letošního roku, kdy padlo tzv. strategické partnerství se saúdskoarabskou Savvy Games Group, která toto partnerství na poslední chvíli vypověděla. O práci k listopadu minulého roku přišlo zhruba 5 % celkové pracovní síly, což představuje přibližně 900 zaměstnanců. Uvidíme, jak se bude herní trh vyvíjet dále a jestli se i letos dočkáme dalších nešťastných příběhů s uzavíráním herních studií či propouštěním herních vývojářů, nebo zda se situace alespoň trochu uklidní.

Stanislav Hřiba

Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

Share
Published by
Stanislav Hřiba

Recent Posts

MAXFIT8 – malá klávesnice, velké překvapení

Když se mi poprvé dostala do ruky herní klávesnice MAXFIT8 MK921, přiznávám, že jsem byla…

7 hodin ago

Ďábel proti katovi. Marvel láká na chystanou minisérii Daredevil/Punisher: The Devil's Trigger

Daredevil a Punisher si půjdou po krku. Marvelovští superhrdinové se proti sobě utkají v komiksu…

11 hodin ago

Inferius se představuje, aneb když peklo rozdá karty

Nově oznámený titul Inferius od debutujícího studia Lucid Rain Studios slibuje neobyčejně temný a náročný zážitek. Má…

11 hodin ago

Globální hodnocení končí? Steam nově filtruje recenze podle vašeho jazyka

Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně…

14 hodin ago

Její duše za pomstu odhalí jiný pohled známého příběhu

Pokud patříte mezi knihomoly, kterým ve sbírce nesmí chybět ani jedna žhavá nadpřirozená romance, trilogie…

14 hodin ago

Fallout představil první záběry druhé řady

Součástí programu akce Gamescom byl i segment týkající se seriálu Fallout. Na pódiu se představil…

16 hodin ago