Lost Skies - náhled

Bossa Studios zakončilo rok 2023 propuštěním třetiny svých zaměstnanců

6. 1. 2024
Zdroj náhledu: Bossa Studios

Britské vývojářské studio Bossa Studios, které má na svědomí hry I Am Bread, I Am Fish či Surgeon Simulator, propustilo koncem loňského roku celkem 19 lidí, což představuje přibližně třetinu celkových zaměstnanců společnosti. Propuštění se týkalo především oddělení QA, části vývojového týmu a zaměstnanců mimo Spojené království. Po propuštění tak zůstává v Bossa Studios přibližně čtyřicet lidí.

Spoluzakladatel studia Henrique Olifiers řekl, že důvodem snižování stavu bylo velké množství vydaných AAA her, které v loňském roce, a především pak v posledním čtvrtletí, na trh přišly. Jedná se například o Alan Wake 2, Call of Duty: Modern Warfare 3, Baldur's Gate 3, Starfield nebo Assassin's Creed Mirage. Vydání těchto velkých her zapříčinilo to, že hráči ztratili zájem o menší tituly, což studio donutilo k tzv. restrukturalizaci a přesunu veškeré síly k dokončení nadcházejícího kooperativního survival titulu v otevřeném světě Lost Skies. Vydání hry je předběžně naplánováno na letošní rok, avšak otázkou zůstává, jestli propuštění části zaměstnanců Bossa Studios nějakým způsobem nepromluví do vývoje a nedočkáme se například odkladu až na příští rok.

Rok 2023 byl co do propouštění zaměstnanců a uzavírání studií bohužel velmi kritický. Do té největší restrukturalizace se loni pustila společnost Embracer Group, která uzavřela několik vývojářských týmů, včetně studia Volition, autorů slavné akční série Saints Row. Embracer Group byla původně dosti výdělečná a prosperující společnost, od níž se tak nějak očekával neustálý růst a s tím spojené zvyšování zisků. Tento sen se však rozplynul v květnu letošního roku, kdy padlo tzv. strategické partnerství se saúdskoarabskou Savvy Games Group, která toto partnerství na poslední chvíli vypověděla. O práci k listopadu minulého roku přišlo zhruba 5 % celkové pracovní síly, což představuje přibližně 900 zaměstnanců. Uvidíme, jak se bude herní trh vyvíjet dále a jestli se i letos dočkáme dalších nešťastných příběhů s uzavíráním herních studií či propouštěním herních vývojářů, nebo zda se situace alespoň trochu uklidní.

Stanislav Hřiba

Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.