Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2 Prokleté lůno – úvodka

Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2: Prokleté lůno – recenze

27. 4. 2022

Fenomén Jujutsu Kaisen nadále dobývá svět a není se vůbec čemu divit. Kdo by se nezamiloval do lehce natvrdlého Júdžiho, který se plácá mezi drsným světem zaklínačů a životu nebezpečnými Kletbami. V současné době snad nejpopulárnější manga vychází díky nakladatelství Crew i v českém překladu a v pořadí již druhý díl nás opět zavede tam, kde první skončil… přímo doprostřed epického boje. Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2: Prokleté lůno se oproti prvnímu dílu dal ještě více do pohybu, představuje nám spoustu nových postav a hlavně demonstruje až monstrózní sílu dvou nejvíce OP egoistů. Na scénu se konečně dostane sám velký Sukuna a do boje se pouští i nejsilnější Jujutsu mág, Godžó. Dámy a pánové, připoutejte se prosím, bude to totiž jízda!

Svět:

Gege Akutami
Gege Akutami
Crew
Jujutsu Kaisen
Matyáš Anton
196
brožovaná
duben 2022
9788076791480

Zdroj: Crew

Nejsem žádnej hrdina, jsem zaklínač

Jujutsu Kaisen svazek druhý i nadále sleduje osudy hlavního aktéra Júdžiho, který se v první knize dostal do bláznivého světa Jujutsu mágů neboli také zaklínačů (nepleťte si je s Geraltem, protože nemají na zádech dva meče a stojí proti úplně jinému typu nepřátel) a smrtelných Kleteb tím, že spolkl jeden z dvaceti prokletých prstů nejmocnější možné hrozby, Sukuny. Každá negativní lidská emoce stojí za zrodem Kletby, jejichž síla a stupeň hrozby se rozdělují do několika skupin. Obyčejní lidé tyto Kletby běžně nevidí, ale u těch slabších pociťují jejich vliv například prostřednictvím bolení hlavy, únavy apod.

Ty silnější ovšem mohou nic netušící lidi bez mrknutí oka zabít, a hlavně proti těm bojují Jujutsu mágové. Tito schopní bojovníci Kletby nejenže vidí, ale ovládají různé speciální techniky pro jejich účinnou likvidaci. Čím silnější je ovšem Kletba, tím větší je riziko, že se ani Jujutsu mág z boje nevrátí. Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2: Prokleté lůno nám představí skupinu silných Kleteb, které Sukunovo probuzení nenechá chladnými… popravdě, to nebude ani čtenář při jejich nástupu na scénu.

„Hříšníci musí být souzeni za pomoci zákonů. Karma není automatická a zaklínači jsou jen dalším dílkem v mechanismu odplaty.“

„Jediná spravedlivá věc na životě je to, že je ke všem stejně nespravedlivý.“

Nezměrná prázdnota

Druhý díl je plný napínavých soubojů, akce a bohužel také krve. Pročtete se až k několika klíčovým bodům, u kterých možná nezůstane vaše oko suché nebo vám krev v žilách bude tak silně vřít, že ve vás vzplane neuhasitelný plamen vzteku. Tím je Jujutsu Kaisen naprosto skvělý a emoce se ve vás budou mísit od začátku až do konce. Připočteme-li zajímavý plot twist zhruba v první třetině příběhu, máme o zábavu postaráno. Tento díl je tolik přeplněn akcí, že jsem se od něj nemohla ani hnout a přelouskala jej během chvilky s naprosto zatajeným dechem.

Autor či autorka pod přezdívkou Gege Akutami v kresbách skvěle pracuje s prostorem a volbou záběrů, zatímco samotný scénář k tomu perfektně sedí. Jestli jsem v recenzi na první knihu psala, že se autor/ka snaží udržet diváka co nejvíce v obraze, zde to platí dvojnásobně. Dokonce zde narazíte hned na několik informativních okének, kde vám jsou vysvětleny základy zacházení s prokletou energií, princip převrácení či bezmezného zaklínání. S těmito pojmy se zde totiž často setkáte a bez oné instruktáže byste vlastně pořádně nevěděli, o co přesně jde. V tom rychlém sledu nepřetržitě jedoucího spádu děje na to zkrátka není jinačí prostor. Díky těmto vysvětlujícím poznámkám najednou dostanete hlubší pohled na věc a lépe se do příběhu vcítíte.

Zdroj: Crew

Popiš mi, jaký typ žen se ti líbí

Styl kresby zůstává stále stejný se zaměřením na polocelky a především komické výrazy. Nyní jsou scény daleko barvitější, protože se zde objevují i zcela nové postavy. Zmínit musím nabušence Aioho, který je zkrátka naprosto unikátní, protože jeho rozhodnutí, zdali vás rovnou zabije, nebo pouze zbije do bezvědomí, závisí na tom, jak odpovíte na jeho otázku ohledně vkusu na ženy. Pokud na ně máte nudný vkus, jste zároveň charakterově nudní i vy, tedy jste vhodní adepti na řádnou nakládačku. Takto bych mohla pokračovat dále, protože každá postava je svým způsobem jedinečná a přibarvuje celkový příběh, ať už v tom vtipném či vážném světle. Nejsou to pouze hrdinní zaklínači, ale také řady Kleteb se rozrostly o nové členy, jako je například týpek, který má na hlavě horu Fudži.

Jujutsu Kaisen snoubí prvky hororu s komickými scénkami. Ty se v druhé knize sice vyskytují, ale ne v takové míře jako u předešlého dílu. Jak už jsem zmínila, Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2: Prokleté lůno je protkáno spíše akcí, ale i nějaká ta vtipná hláška se samozřejmě najde, což je pro čtenáře naprosto smrtící kombinace. Abych to jednoduše shrnula, místo spíše informativní rozehřívačky prvního dílu mangy se nám v pokračování naskytne možnost nahlédnout pod pokličku fungování tohoto světa. Postupně se seznamujeme s novými postavami a do základní zápletky hledání Sukunových prstů se zeplétá uskupení Kleteb speciální třídy. Jestli už vám to nezavání pěknými problémy, očividně nemáte pud sebezáchovy. Třetí díl se na nás chystá už v červnu a nebudete tomu věřit, ale ta pravá sranda nás teprve čeká. Je skvělé sledovat jak se Jujutsu Kaisen neustále vyvíjí a roste s každým dalším pokračováním. Každý díl je lepší, akčnější a bláznivější.

Jujutsu Kaisen - Prokleté války 2: Prokleté lůno i přes klasické šónen prvky pracuje s netradiční zápletkou, servíruje nám stále větší akci, parádní souboje a přidává porci jedinečných postav, které se ve vás svým charakterem hluboce zakoření. Rychlé tempo vyprávění nabírá vyšších obrátek, ale i přesto je věnována péče udržení čtenáře v obrazu skrze jednotlivé informační vsuvky. I nadále platí mé doporučení z minula pro úplné nováčky světa mangy, Jujutsu Kaisen je výbornou volbou pro naprosto všechny typy čtenářů.

• vizuální zpracování a dynamická kresba
  • důraz na udržení čtenáře v obrazu
  • příjemné svižné tempo