Tokyo Xtreme Racer - cover

Tokyo Xtreme Racer dorazí koncem září. Lepší a vybalancovanější, ale také dražší

8. 9. 2025
Zdroj náhledu: Genki

Tokyo Xtreme Racer je zpět a je silnější než když dřív. Ikonická závodní série odehrávající se v systému tokijských městských dálnic těší hráče už přes třicet let. Pokud si ji nevybavujete, je to možná proto, že ji znáte pod jiným názvem. Třeba jako Shutoko Battle, Import Tuner Challenge, Highway 2000 nebo Street Supremacy. A nebo jste zkrátka věrní hraní na počítači, kde dosud žádný ze starších dílů nevyšel. Ve světě je ale tato značka kultem a předběžný přístup nejnovějšího dílu s prostým titulem Tokyo Xtreme Racer se dočkal vřelého přijetí, k němuž jsme přispěli i naší recenzí. Plná verze měla původně vyjít v květnu, ale vývojáři ze studia Genki se ji rozhodli odložit. Nyní oznámili, že na Steam zamíří 25. září tohoto roku.

Tvůrci si pochvalují, že během early accessu posbírali od hráčů mnoho cenné zpětné vazby. Plná verze tak bude obsahovat nově vybalancovanou hratelnost a k tomu i pokračování ústředního příběhu, nová auta a tuningové díly. Odložena zatím byla implementace replaye, který má dorazit až s pozdějšími updaty. Zároveň s plnohodnotným vydáním hra výrazně podraží. V USA se cena zvedne na 49,99 amerických dolarů a lze čekat, že stejné číslo najdeme i na evropské cenovce v eurech.

Připomínáme, že jsme na early access Tokyo Xtreme Racer napsali recenzi, kde hru chválíme jako strhující arkádovou jízdu, která sice trpí grindem a občas nevyváženými soupeři, ale bohatě to vyvažuje atmosférou nočního Tokia, napínavými duely a širokou nabídkou vozů. Dokonce předvídáme, že by se Tokyo Xtreme Racer mohl stát jednou z nejzábavnějších závodních arkád posledních let.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.