Platforma Steam po téměř dvanácti letech existence uživatelských recenzí přichází s přelomovou změnou, která zásadně mění pohled na hodnocení her. Společnost Valve se rozhodla, že jedno celosvětové skóre již nestačí a nově bude souhrnné recenze vypočítávat primárně podle jazyka, který má uživatel nastavený. Cílem je lépe reflektovat specifické zkušenosti hráčů v různých částech světa, které se mohou dramaticky lišit. Valve vysvětluje, že „zákazníci z některých regionů mají se stejnou hrou naprosto odlišné zkušenosti než jiní“, což může být způsobeno kvalitou lokalizace, kulturními odkazy nebo třeba problémy s připojením k lokálním serverům, které globální průměr dosud nedokázal zachytit.
Nový systém se však neaktivuje u každého titulu. Valve pro něj nastavilo jasné a poměrně vysoké hranice pro zajištění relevantnosti dat. Aby se u hry zobrazilo hodnocení pro konkrétní jazyk, například češtinu, musí mít titul nasbíráno více než 2000 veřejných recenzí celkově a zároveň alespoň 200 z nich musí být v daném jazyce. Pokud hra tyto podmínky nesplňuje, zobrazí se i nadále klasické celosvětové skóre. Perfektním příkladem je nová Mafia: Domovina, která je podle českých hráčů hodnocena velmi kladně, zatímco v čínštině, němčině či francouzštině má recenze pouze smíšené, což přesně ilustruje rozdílné vnímání hry napříč komunitami.
Valve si je dobře vědomo citlivosti jakýchkoli změn v systému recenzí a klade velký důraz na transparentnost a důvěru hráčů. Společnost k tomu dodává: „Dobře si uvědomujeme, že kdykoli provedeme změnu uživatelských recenzí, vystavujeme tím veřejnému drobnohledu naše motivy za danou změnou stojící.“ I proto celý nový systém zůstává volitelný a kdokoli, komu filtrování podle jazyka nevyhovuje, jej může jednoduše vypnout v obecných předvolbách svého účtu a vrátit se k univerzálnímu zobrazení. Tento krok má zajistit, aby byly recenze pro uživatele co nejužitečnější hned na první pohled, ale zároveň nikoho neomezovaly v přístupu k nefiltrovaným informacím.