Danganronpa Another Episode Ultra Despair Girls – úvodka

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

31. 3. 2021

Danganronpa se těší stále velké oblibě a popularitě. Tato série zahrnuje anime a hned několik dílů her, které vás zavedou do spletitého příběhu a ukážou vám, jak vypadá zoufalství z náročné snahy o vlastní přežití. Danganronpa před vás vždy postaví výzvy, kdy nebude zapotřebí co nejrychleji jednat, ale občas budete muset zapojit i logické uvažování. Představuje se nám tak další díl série Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls, který oproti těm předešlým přinesl několik novinek a změn.

Události Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls se odehrávají mezi díly Danganronpa a Danganronpa 2, avšak titul vyšel až po těchto dvou dílech jako spin-off. Příběh je také zcela odlišný. Tentokrát nezačínáte s patnácti studenty, jejichž charakter se postupně vyvíjí a přetváří. Místo toho začínáte hru s jednou hlavní postavou, okolo které se točí celý děj. Hlavní hrdinka Komaru Naegi – mladší sestra Makoty Naegiho známého jako „Ultimátní naděje“ z první Danganronpy – je vězněna již přes rok v bytě ve městě Towa City. Jednoho dne ji zachrání Byakuya Togami (také známý z prvního dílu), a to právě ve chvíli, kdy je Towa City pod útokem obrovské armády mechanických Monokumů. V Danganronpě vždy vystupují postavy, které jsou nějakým způsobem jedinečné a v něčem vynikají. Komaru je však zcela obyčejnou dívkou, která nemá talent a vlohy vůbec pro nic.

Warriors of Hope

Komaru je i tak chycena organizací, která si říká Warriors of Hope. Tuto skupinu tvoří pět malých dětí, které ovládají mechanické Monokumy za účelem vyhubit všechny dospělé a vytvořit tak ráj pro děti. Všech pět dětí má s dospělými, jimi jinak označovanými jako démony, špatné zkušenosti, ať už jde o týrání, zneužívání atd. Proto je jejich nenávist vůči dospělým lidem přímo obrovská. V sérii Danganronpa jste se vždy mezi všemi postavami snažili odhalit tajemství a přijít na to, kdo je ta záporná postava a zrádce skupiny. V tomto díle to víte prakticky ihned bez sebevětšího snažení a je škoda, že příběhy a charaktery jednotlivých členů Warriors of Hope nejsou více prokreslené a zajímavé.

Danganronpa Another Episode Ultra Despair Girls – děti
Danganronpa Another Episode Ultra Despair Girls – setkání s Warriors of Hope

Parťák s rozdvojenou osobností

Poté, co je ostrovní město Towa City dobyto a takřka všichni démoni v něm zmasakrováni, je Komaru propuštěna do města, ale s divným náramkem na ruce. Tento náramek nelze sundat a kvůli němu také nemůže opustit město. Jako jedna z dalších je postavena do role kořisti, kterou se šílené děti chystají lovit a nakonec zabít jen pro své potěšení. Právě v tu chvíli, kdy jí jde o život, se setkává s druhou hlavní postavou, dívkou jménem Toko Fukawa, tedy s její druhou osobností nazývanou Genocide Jack. Toko je další postava z prvního dílu, s rozdvojenou osobností sériového vraha. Komaru a Toko se poté společně vydávají najít způsob, jak zachránit uvězněného Byakuyu, utéct z města a vyhnout se tak jisté smrti.

Nůžky a megafon

Takto by se v krátkosti dala definovat hlavní zápletka, ale celá hra se točí v podstatě kolem Komaru a Toko a jejich prozkoumávání města. Přitom se na vás budou valit hordy nepřátel založených na různých variantách Monokumi. Všichni mají ovšem jednu společnou slabinu, a to jejich červeně zářící oko. Trefit je do tohoto slabého místa je nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak porazit jakýkoliv typ nepřítele. Cestu vám také ztíží časté logické výzvy a puzzly, na kterých tvůrci rozhodně nešetřili a najdete je tak skoro na každém rohu, obzvláště s přibližujícím se koncem hry. V průběhu celé hry můžete hrát aspoň za obě hlavní postavy – Toko i Komaru. Toko je ovšem velmi silná, a tak její schopnosti můžete využít jen v krátkém časovém limitu.

Komaru na svou obranu má jakýsi „háčkovací“ megafon, kterým z pohledu třetí osoby střílíte tzv. True bullets. Tyto náboje mají několik podob a na každého nepřítele či určitou akci se hodí jiný typ. Kromě klasického poškození mohou kulky způsobit tlakovou vlnu, výboj elektřiny, pohyb objektů, vyvolání tance, omráčení, chvilkové ovládnutí nepřítele apod. Budete tak muset přemýšlet, kdy je jaký typ výstřelu vhodné použít a náboje šetřit, protože jich ne vždy je dostatek. Na druhou stranu míření občas trochu zlobí, a tak se ne úplně vždy trefíte tam, kam máte namířeno.

Bossové jen vypadají OP

Hra je rozdělena na pět hlavních kapitol společně s prologem a epilogem. Během každé kapitoly prozkoumáte novou část města, najdete různé upgrady, zápisky a kartičky, potkáte další postavy a nakonec vám cestu zkříží boss. Bossové jsou vždy velcí roboti, které ovládá jedno z dětí Warrior of Hope. Jakmile ovšem porazíte prvního z nich a přijdete na jeho slabinu, máte prakticky vyhráno, protože jsou už všichni další postaveni na tom samém principu. Výzvu pro vás představuje pouze tedy jen ten první a zbylé bossy už porazíte poměrně snadno.

Různé grafické styly

Vizuální podoba kombinuje několik stylů dohromady. Zatímco předešlé dva díly byly odkázány na dvourozměrný svět, Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls přináší inovaci a dovoluje nám vlastním tempem volně prozkoumávat okolí v trojrozměrném prostředí. Nutno podotknout, že 3D grafika není úplně detailní. Modely postav jsou asi to jediné, na čem si dali tvůrci v tomto případě záležet, ale jejich animace už nejsou tolik propracované a postavy tak kolikrát působí strnule, protože jsou jejich pohyby spíše strojové. Na druhou stranu vás zaujmou cutscény, které jsou vytvořeny v anime stylu. Právě cutscény jsou jedny z nejzajímavějších částí celé hry a jejich zpracování je výborné – plynulé pohyby a detailní vykreslení jak postav, tak okolí budete přímo hltat. Z nějakého důvodu tyto cutscény postrádají titulky, což je u příběhové hry poněkud zvláštní volba.

Modří a fialoví démoni

Počet vedlejších postav je přibližně stejný jako u prvních dvou zmiňovaných titulů série. Jelikož se zde budete pohybovat po celém městě a ne po jedné uzavřené budově, je logicky jasné, že budete potkávat postav více. Dospělí/démoni jsou jeden jako druhý vyobrazeni jako modré a fialové figuríny. Postrádají tak zcela jakýkoliv výraz, mimiku a i při jejich umírání nemáte potřebu s nimi aspoň trochu soucítit. Ani kupa těchto barevných figurín kdesi na ulici ve vás nevyvolá žádné pocity, protože jsou to „jen další dospělí“. Co je ovšem pro sérii Danganronpy zcela typické, je růžová krev. I když pobíháte po městě a na ulicích se kolem vás válí hromada modrých a fialových mrtvých těl v kaluži růžové krve, nemáte pocit, že zde došlo k masakru.

Celé hře dominuje profesionální japonský dabing a ikonická hudba celé série Danganronpy. Protože jde o příběhovou hru, dialogů zde najdete požehnaně. Občas vám zaberou několik minut, ale dají se naštěstí přeskočit.

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls není špatným titulem a rozhodně si ho užijete. Bohužel pár chybek jako slabé záporné postavy, bossové postavení na stejném principu či až zbytečně časté výzvy vám zážitek trochu pokazí. I přesto je hratelnost zábavná a příběh vás pohltí až tak, že se zkrátka vžijete do role Komaru a budete tak bojovat o svůj život zuby nehty. Abyste ale úplně netápali v loru, doporučujeme si zahrát nejdříve první díl nebo aspoň zhlédnout anime, které vám osvětlí úplné začátky, na které se zde hodně poukazuje.

• japonský dabing
  • cutscény v anime stylu
  • zábavná hratelnost