HYPERCHARGE Unboxed Cover

Hypercharge: Unboxed – Toy Story pro pokročilé

14. 3. 2021
Zdroj náhledu: Digital Cybercherries

Po arkádové prvotině New Retro Arcade: Neon se nadějní vývojáři ze studia Digital Cybercherries vytasili s titulem Hypercharge: Unboxed. Jde o neotřelou a originální střílečku, ve které hrajete za malé panáčky, vybavené solidním palebným arzenálem, jejichž jediným cílem je ubránit základnu před hordami nebezpečných hraček. Dokázali autoři z neokoukaného nápadu vytěžit maximum? To se dozvíte v následující recenzi.

Nápaditá FPS s prvky TD

Hypercharge: Unboxed je hravá střílečka s prvky tower defense. Primárním cílem je úspěšně ochránit vaše teritorium před několika vlnami nepřátel, linoucích se na vás ze všech možných koutů. K úspěšnému průchodu musíte využít nejen silné, vysoce účinné zbraně, ale taktéž speciální defenzivní nástroje, díky nimž můžete hravě dominovat na bitevním poli. Těm bych se milerád věnoval detailněji v pozdější části recenze. Je ovšem důležité zmínit, že pokud selžete a základna bude jednou provždy zdevastována, misi musíte opakovat od začátku. To má z dějového hlediska ještě větší hloubku, protože když se vám nepodaří daná mise a protivníci vyhrají, lidští přátelé na vás jednou provždy zapomenou a již nikdy si s vámi nebudou hrát. Jde sice o drobný detail, ale za zmínku podle mě stojí.

HYPERCHARGE Unboxed půda

Zdroj: Digital Cybercherries

Vřava v opuštěném hračkářství

Hypercharge: Unboxed nabízí dva způsoby gameplaye. Jako první můžete vyzkoušet singleplayer, tedy kampaň složenou z mnoha levelů. V rámci jednoduché tutoriálové mise se ocitnete v opuštěném hračkářství. Po celou dobu k vám bude promlouvat Max Ammo, vousatý generál, který vás naučí nejnutnější základy. Následně se vrhnete rovnou do akce a máte za úkol se prokousat první misí, ve které zavítáte do obyčejného dětského pokoje. Postupně si odemykáte další lokace, ať už jde o zahradu, garáž, koupelnu či mnoho jiných.

HYPERCHARGE Unboxed FPS
HYPERCHARGE Unboxed boj

Dle mého názoru je kampaň naprosto ideální pro úplné nováčky. Hráče totiž nejenom obeznámí se základními principy, ale také ho “vycvičí” natolik, aby jeho dovednosti dosahovaly nějaké slušné úrovně. Navíc máte na výběr z několika obtížností, přičemž si můžete vybrat, jestli chcete hrát sami, s doprovodem botů nebo s reálnými hráči. Každý si zkrátka najde to své. Co si však budeme povídat, kooperativní, týmově založený styl je v porovnání se sólovým o poznání zábavnější, protože máte možnost mít situaci na bitevním poli více pod kontrolou, a kromě toho můžete se spoluhráči přímo komunikovat, což vede k lepšímu taktizování.

Dále máte možnost okusit klasické online zápasy v režimu PVP, které jsou příjemným zpestřením už tak pestré a zábavné hratelnosti.

Kdo hledá, najde

Co se týče map, ty jsou propracované do sebemenšího detailu. Když jsem Hypercharge: Unboxed hrál, překvapilo mě, jak jsou lokace živé, nápadité a detailní. Vývojáři se nijak neomezovali, takže proto můžete prozkoumávat i ty nejtitěrnější části prostředí. Jmenovitě mohu zmínit třeba šuplíky, police, nebo dokonce pec v kuchyni. Ano, i sem se můžete skutečně dostat! Má to však svůj účel. Všude jsou totiž roztroušeny speciální sběratelské předměty, které při troše štěstí můžete ukořistit, pokud se vám je podaří najít. Samozřejmě, vyžaduje to trochu trpělivosti a snahy hráče. Jestli bych měl osobně něco doporučit, pak je to režim “Free Roam”. V něm totiž nemusíte proti nikomu bojovat a můžete úplně v klidu pobíhat po vámi zvoleném prostředí a pátrat po tajně skrytých bonusech.

Zdroj: Digital Cybercherries

Bořek stavitel

Nyní přejdeme k hratelnosti HYPERCHARGE: Unboxed jako takové. Můžete přepínat mezi dvěma režimy - bitevním a stavitelským. O prvním se snad nemusím nijak rozsáhleji rozepisovat. Při jeho aktivaci bude postava držet zbraň, se kterou následně můžete kosit protivníky. V případě nutnosti ji může přebít. Nic složitého. Nicméně, u druhého je potřeba se trochu pozastavit. Jak jsem psal výše, k tomu, abyste uspěli, je třeba využít různých obranných prostředků. Ty pomocí speciálního zařízení připevněného na ruku stavíte na barevně vyznačená místa okolo základny, a to konkrétně ještě předtím, než se na vás vrhne první várka nebezpečných hraček. Abyste měli trochu představu, co vůbec můžete zkonstruovat, jde většinou o pasti zpomalující pohyb, zdi sestavené z barevných kostiček, obranné věže, které střílejí po menších jednotkách, a o řadu dalších. Co je ale ze všeho nejdůležitější, všechna zmíněná udělátka můžete získávat během hraní singleplayeru a poté si je měnit dle potřeby v menu. Aby bylo jasno, v akci můžete mít aktivní pouze tři. Udělátka - za předpokladu, že máte dostatek herních bodů ze zabíjení nepřátel - pak budete pokládat tam, kde to bude zrovna možné. Takže být vámi, ještě před příchodem do úrovně bych se pořádně zamyslel, jaké konstrukty by se mohly hodit.

Neuspokojivý systém zbraní

Jednotlivé mapy umožňují naprostou volnost. Můžete se pohybovat, jak se vám zachce, stavět zátarasy, popřípadě skokanské plošiny pro přesun do některých nedostupných míst, a střílet. Střelba sice je zábavná a uspokojivá, mohla být ovšem o něco komplexnější. Ano, můžete sice měnit části zbraně a upravovat její funkce, ale stejně jsem se někdy nemohl ubránit dojmu, že by nebylo špatné přidat ještě více možností úprav. Každopádně, jde jenom o mou subjektivní výhradu. Ostatním to asi nebude vadit.

Co mohu vychválit do nebes, jsou nepřátelé, kteří jsou rozmanití a pěkně navržení. Kromě nemyslících robotů narazíte během hraní také na cínové vojáčky, džípy, tanky, točící se spinnery, válečné helikoptéry a mnoho dalších. Sem tam dojde řada i na gigantického bosse.

Co taktéž musím vypíchnout, je možnost upravovat vlastní postavu. V sekci “Customization”, kterou lze nalézt přímo v menu, si s kosmetickými úpravami jde opravdu vyhrát. Pokud jste kreativními jedinci, můžete vytvořit postavičku podobné té z přiloženého obrázku.

HYPERCHARGE Unboxed úprava
HYPERCHARGE Unboxed Lobby

Zdroj: Digital Cybercherries

Hypercharge: Unboxed je výjimečnou střílečkou, která má hráčskému publiku co nabídnout. Působivá hratelnost dokáže k hráčskému křeslu připoutat nejednoho hráče, přičemž originální zpracování titul odlišuje od jiných her podobného ražení. To všechno je doplněno o neortodoxní designy, dechberoucí, do detailu prošpikované mapy a zábavné online zápasy. Pár vad na kráse bych sice najít dokázal, nic to však nemění na tom, že se jedná o příjemný počin, který rozhodně stojí za váš čas.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Daniel Palička

• skvělá hratelnost
  • originální zpracování