Jurassic World Evolution 2 – úvodka

Jurassic World Evolution 2 – návrat ještěráků

28. 6. 2022
Zdroj náhledu: Frontier Developments

Jurassic World – je velká škoda, že ikonickou hudbu, kterou mnozí z nás mohou znát z původního filmu Jurský park z roku 1993, nelze v textu zapnout. Aby to bylo, co nejikoničtější, pusťme si ji pro tuto recenzi. Za hrou Jurassic World Evolution 2 opět stojí studio Frontier Developments.

Co si jen vybrat?

Po spuštění hry si můžete vyzkoušet několik režimů. První a rozhodně méně zajímavou možností je hlavní kampaň. Pokud jste hráli první hru, bude pro vás tento režim spíše utrpením než pořádnou lahůdkou. Příběh zde totiž funguje jako tutoriál, který vám vysvětlí základní mechanismy, a dokud je nebudete dělat přesně tak, jak po vás hra chce, nepustí vás dál. To byla asi jedna z největších věcí, co mi na tom vadila, protože jste nuceni hrát hlavní kampaň. Bez jejího dohrání si jinak celou hru neužijete a nevyždímete z ní veškerý potenciál.

Dalším a už o něco zábavnějším režimem je Chaos Theory. Prohlédněte si nejdůležitější okamžiky oblíbených filmů a zažijte je na vlastní kůži – vždy s malým překvapením. Budete si hrát s genetickými modifikacemi a zajišťovat bezpečnost návštěvníků, zejména však vašich zvířecích mazlíčků. Zpočátku to vypadá jednoduše, jenže později vám Jurassic World Evolution 2 hodí klacky pod nohy a nechá vás čelit skutečným výzvám. Osobně nesnáším velociraptory, jsou to malé, rychlé bestie.

Poslední možností je pak Sandbox, zde asi není o čem mluvit. Vyberete si lokaci z hlavní kampaně, zvolíte určité nastavení obtížnosti a můžete vesele hrát… jenže ne tak úplně. Výše jsem zmínil, že jste nuceni hrát hlavní kampaň, abyste odemkli potenciál této dinosauří hříčky, no a tady je právě ten hlavní důvod. Pokud byste si chtěli nejdříve zahrát Sandbox, brzy zjistíte, že máte smolíčka pacholíčka. Všechen dostupný obsah je totiž uzamčený právě proto, abyste nepřeskočili dějovou linii, a dokud si ji nezahrajete, nebudete si moci vesele stavět. Je to od vývojářů dost zákeřná věc, na druhou stranu chápu, že je může štvát myšlenka, že se několik let dřeli na hlavní kampani, kterou by pak spousta lidí přeskočila.

Jsou děsně otravní

Když jsem hrál první Jurassic World Evolution, chyběla mi létající stvoření. Z toho důvodu, jakmile jsem zjistil, že se ve druhém díle objeví nové druhy, včetně létajících i vodních, byl jsem nesmírně nadšený. Ve srovnání s prvním dílem jsou naši prehistoričtí přátelé mnohem náročnější na údržbu. Často jsem si říkal, že jsou otravnější než moje drahá polovička, té však alespoň stačí čokoláda. Abyste je udrželi v dobré náladě a zároveň zajistili, že vám nezničí vaše drahé ploty, musíte splnit jejich osobní kritéria.

Proto je třeba kontrolovat nejen velikost výběhu, nýbrž i faunu, která se v něm nachází. Konkrétně bude nutné co nejpřesněji napodobit prostředí, ve kterém se cítí dobře. Chce váš dinosaurus více vody? Prostě ji udělejte. Chce stromy? Žádný problém. Chce více potravy? Stačí ji tam koupit. Zkrátka vybíráte pečlivě každý strom, keř, dokonce i půdu, po které chodí. V důsledku toho jsem za ně utratil více svých těžce vydělaných peněz, než abych je vložil do nových budov či výzkumu. Každý typ dinosaura je jiný a je třeba hledat způsoby, jak je poznat, než je budete moci například smíchat s jiným druhem. Nakonec zjistíte, že máte dost arogantních jedinců, co chtějí mít výběh jen pro sebe. Proto jsem si pokaždé připravil jeden výběh navíc, do kterého jsem házel nové přírůstky, a jakmile jsem měl dostatek informací, pracoval jsem s nimi dál.

Bez pomocníků by to nešlo

Je jasné, že čím více je ve vašem okolí dinosaurů, tím větší problémy přicházejí. V tom případě nastupují vaši věrní služebníci – rangers. Jedná se o druhou nejdůležitější jednotku, protože abyste se dozvěděli specifikace svých mazlíčků, musíte je nejprve oskenovat. To je jedna z úloh těchto neohrožených pracovníků. Skenování se provádí dvěma způsoby, které můžete znát z prvního dílu. První možností je, že nad nimi jednoduše převezmete kontrolu, abyste se mohli prohánět v autě, druhou variantou je, že to provedou automaticky. Pokud své zaměstnance nechcete kontrolovat, musíte do každé ohrady umístit pozorovací stanoviště. To vám umožní nastavit, jaká jednotka má mít výběh na starosti. Pokud vám například dojde krmivo, nemusíte si s tím dělat starosti, protože se o to postarají a zároveň zjistí, zda vašemu zvířeti něco nechybí. Je to rozhodně užitečná pomůcka, kterou všem doporučuji.

Člověk by si myslel, že v jídle není nikdo vybíravý, jenže dinosauři to zřejmě mají jinak. Jakmile budete mít v parku masožravce, budete muset sledovat, jaký typ stravy preferuje. Můžete narazit na jedince, kteří si prostě rádi nechají předhodit kus masa, pak jsou ale i tací, co rádi loví. Tady by existovala možnost jednoduše tam strčit někoho, koho nemáte rádi, a jen sledovat hru na honěnou, jenže tohle je hra pro mladší publikum, takže taková možnost neexistuje. Abyste si tedy získali srdce lovců, jednoduše vypustíte legendární kozu do jejich ohrady.

První a nejdůležitější jednotkou jsou pro mě zdravotníci. Jakmile získáte nového dinosaura, může nastat problém, že je nakažený určitou nemocí nebo má zlomené kosti či škrábance. Mohou se vyskytnout i vážnější zdravotní problémy, kvůli kterým budete muset daného jedince uspat a odvézt do zdravotnického střediska. V tom případě přicházejí na řadu další důležití jedinci v podobě výzkumníků. Jedním z jejich úkolů je vytvářet vakcíny pro vaše domácí mazlíčky prostřednictvím moderní medicíny. S jejich pomocí bude také možné studovat DNA dinosaurů, pak dostanete možnost si je libovolně kombinovat.

Nezapomínejme, že je to manažerská hra

Mimo modifikování DNA svých mazlíčků můžete upravovat i samotný park. Budete moci libovolně měnit jeho barevné schéma a přidávat do něj některé z menších doplňků a změnit tak celý vzhled budov. Osobně jsem toho příliš nevyužíval, protože jsem chtěl zachovat co nejpřesnější zobrazení. Kompletní správa parku vyžaduje vynaložení velkých finančních prostředků, proto je důležité udržovat park neustále v zelených číslech. Bude to vyžadovat doplňkové prodeje, jako jsou stánky s občerstvením, suvenýry, popřípadě rozhledny. Všichni hráči, co už někdy budovatelské strategie hráli, dobře vědí, že umístění takových budov hraje velkou roli, a zde tomu není jinak.

Doplňkové mechaniky

Na Jurassic World Evolution 2 se mi velmi líbil režim Species Viewer, ve kterém si můžete prohlédnout všech osmdesát šest dostupných dinosaurů. Co někteří hráči určitě uvítají, je možnost vidět svého milovaného dinosaura v jiné barvě. Prostřednictvím modifikací můžete svému mazlíčkovi změnit zbarvení, ne každá barva je však hezká. Proto si díky tomuto způsobu můžete nejprve prohlédnout, jak by dino vypadal ve svém novém zbarvení, a poté si ho ve hře vytvořit. K dispozici jsou také možnosti spouštění animací, jako je běh a spánek, nebo zobrazení, zda je šťastný.

Rozhodně si nenechte ujít databázi, která je rozdělena do šesti informačních složek. Najdete zde paleontologii, nemoci, paleobotaniku, Jurský vesmír, stavby i samotné dinosaury. Při prvním spatření slova Jurský vesmír jsem absolutně nevěděl, co si pod jeho názvem mám představit, domníval jsem se, že to bude něco o dinosaurech. Otázkou ale bylo, proč by měly mít dvě složky zabývající se stejnou věcí? No, hned vám mohu říct, že s dinosaury to nemá nic společného. V tomto informačním okénku se dočtete o různých lokacích a samotných postavách, jež vás budou doprovázet hrou, jako je například paní doktorka Kajala Dua.

Nové DLC Dominion Biosyn Expansion

Před několika dny bylo vydáno nové DLC Dominion Biosyn Expansion, které představuje největší rozšíření pro Jurassic World Evolution 2. Do tohoto expanzivního přídavku se přidávají nejen noví dinosauři a kosmetické prvky, jak jsme si původně mysleli, nýbrž i celá kampaň. Dějově má kampaň rozšířit zápletku z poslední nedávné filmové adaptace Jurský svět: Nadvláda. Pokud jste tedy stejně jako já ještě neviděli poslední film, rozhodně vám doporučuji to napravit, abyste si toto rozšíření užili mnohem více.

Dále byl přidán nový scénář pro Chaos Theory, ve kterém se podíváte do Sierry Nevady. Přibudou nové budovy, kde naleznete neviditelné ohrady, Hyper Loop, což je podzemní síť, kterou lze použít k propojení určitých budov místo cest, a spousta dalšího. Toto DLC zakoupíte na Steamu za 19,99 €

Jurassic World Evolution 2 je skvělá budovatelská hra, která vás jen tak neomrzí. Líbí se mi na ní zejména to, že není vytvořena čistě pro fanoušky série, a tak si ji mohou plně užít i hráči, kteří filmy neznají.

• několik druhů dinosaurů
  • tři herní nabídky
  • grafický design