Overcooked! All You Can Eat – vesmír

Overcooked! All You Can Eat – kuchařská zábava

7. 10. 2021

Není nad to trochu se občas socializovat s ostatními lidmi, nejlépe skrze nějaký ten multiplayer. I přesto, že si většina z nás pod pojmem „hraní s přáteli“ představí usmívající se tváře, hromadu zábavy a naprostou pohodu, mnohdy tomu je právě naopak. Právě multiplayer je tou nejsnazší cestou, jak se nekontrolovatelně naštvat během několika vteřin. Pokud jste ještě neslyšeli o hře jménem Overcooked, je na čase ji poznat. Během hraní tohoto kousku jste totiž vystaveni takovému stresu, že to dokáže rozhádat zamilovaný pár i dlouholeté přátele. Vydrží vaše vztahy tuto kulinářskou jízdu?

Zdroj: Team17

V březnu tohoto roku se na scéně objevil další titul série Overcooked s podtitulem All You Can Eat. Fanoušci zajásali, že je čeká další nervy drásající dobrodružství, ale místo toho se dočkali remasteru původních dvou dílů. Tato vylepšená edice slibuje nejen lepší rozlišení a plynulejší FPS, ale přidává do hry i něco málo nového obsahu. V rámci edice All You Can Eat se vám zpřístupní Overcooked a Overcooked! 2 + všechna DLC. Mezi přidaný obsah patří i několik avatarů kuchařů a sedm zcela nových úrovní. Úplnou novinkou je pak Assist mode a online režim, ve kterém se můžete připojit do hry s úplně cizími hráči. Předešlé dva díly sice také nabízely multiplayer, ale pouze v rámci jednoho zařízení.

Režimy

Na výběr dostanete hned z několika režimů hry, z nichž nejzábavnější je klasická kampaň. Cestujete si po světě, procházíte úrovně, sbíráte hvězdičky, nakonec opět porazíte špagetové monstrum či hladové Unbread, zachráníte svět a dostanete metál od cibulkového krále. Dalším režimem je Survival mode, ve kterém se snažíte o co nejlepší skóre či přežití hordy nepřátel do uplynutí časového limitu. Nechybí jako vždy ani Practice mode. Nový Assist mode nabídne takovou méně šílenou verzi hry – v tomto módu máte možnost zpomalit rychlost nových objednávek nebo například přeskočit úroveň, díky čemuž budete schopni si hru užít v pomalejším tempu a více vypilovat své schopnosti. A pokud se s kamarádem dostanete do sporu o to, kdo je lepší kuchař, můžete své síly změřit proti sobě.

Nakrmte své hladové zákazníky a zachraňte tak svět

Připravit co nejrychleji kulinářskou mňamku a naservírovat ji hladovým zákazníkům je celým úkolem hry. Zdá se to jednoduché, ale věřte mi, že velmi rychle poznáte, jak moc jste se zmýlili. Overcooked by se dal popsat jedním velmi výstižným slovem – CHAOS. Ingredience musíte nejprve nakrájet, poté tepelně zpracovat v hrnci, na pánvi či například v troubě a úspěšně donést zákazníkům. Přitom musíte stíhat umýt špinavé talíře, hlídat, aby se něco nepřipálilo, a hlavně nevypadnout mimo vyznačené cesty a platformy zrovna, když nesete již hotový pokrm. Bez multitaskingu se zkrátka neobejdete.

Zdroj: Team17

Více hráčů, větší chaos

Na takovýto úkol samozřejmě nebudete sami. Hra vám nabídne pomoc až dalších tří hráčů, kteří se buď postarají o úspěch, či naopak o váš pád. I jedna malá chybička kohokoliv z týmu může znamenat pořádnou katastrofu. Představte si, že jsou do jedné kuchyně vhozeni čtyři hráči a společnými silami se mají pokusit o záchranu světa svým kulinářským uměním. Leckdy už ve dvou nastává zmatek, chaos, nekontrolovatelná panika, a to vše nakonec u některých vede až k výbuchu vzteku. Pokud zrovna nemáte po ruce vhodného kamaráda, můžete se připojit k jiným hráčům online. Samozřejmě je lepší hrát s přáteli, protože si dopředu rozdělíte úkoly a můžete během hry aktivně komunikovat. Vaši zákazníci na svůj oběd nebudou čekat zrovna moc dlouho a jakmile se vám nepodaří naplnit jejich žaludky, o to menší bude vaše výplata.

Kuchyň na vodě, souši, ve vzduchu i ve vesmíru

Abyste to ovšem neměli tak snadné, bude vám postup hrou komplikovat zejména měnící se herní prostředí. Každý level je svým způsobem unikátní a nabízí trochu něco jiného. Někdy budete nuceni vařit na plujících ledových krách, na vesmírné stanici, přímo na ulici nebo nad rozžhavenou lávou. Jak se vaše kuchyně bude neustále měnit či otřásat v základech, bude nutné hlídat nejen správně připravovaný recept s náležitými surovinami, ale také další nástrahy, které na vás v jistých úrovních čekají. Nejednou se vám stane, že pro ingredience budete muset použít teleport nebo vám zásoby na chvíli odcestují mimo váš dosah. Dávat si pozor na pohybující se platformy, zavčas uhasit vzniklý požár nebo se dobře rozhlédnout přes cestu, aby vás nepřejelo auto, je zde naprostou nutností.

Zdroj: Team17

Největší nepřítel je čas

Během toho všeho vám samozřejmě běží časový limit, během kterého se snažíte splnit úroveň nejlépe na tři hvězdičky. Za správně připravený pokrm se vám na konto připíše vydělaná částka a čím větší výdělek, tím přece lépe. Dejte ovšem pozor, můžete se dostat i do minusových čísel, pokud nebudete jídla stíhat servírovat nebo odevzdáte špatnou objednávku. Overcooked na hráče zkrátka klade několik dynamických výzev a vy musíte zůstat po celou dobu ve střehu, sledovat dění v kuchyni, přizpůsobovat se náhlým změnám a jednat s rozvahou. Když budete moc zbrklí, snadno spadnete z platforem a odsedíte si čekací dobu, než se budete moct znovu vrátit na plac.

Forever meloun

Tento titul se mi vážně dost těžce recenzoval, protože jsem byla převážně odkázána na to se hrou prokousat sama. Pokud se zrovna nechcete vrhat do online režimu a jen si užít příběhovou kampaň, dlouho u ní nevydržíte. V takovém případě totiž budete muset zvládnout ovládat dvě postavy najednou, protože hra neumožňuje vařit pouze v jednom hráči. Jsme si dobře vědoma, že Overcooked je samozřejmě primárně stavěn pro více hráčů, ale bylo by fajn myslet i na ty, kteří nechtějí hrát s cizími lidmi a nemají zrovna možnost přizvat kamaráda.

Smíšené pocity

Série Overcooked se vždy těšila velké oblibě u své komunity hráčů, a proto je tato edice pro mnohé spíše zklamání hned z několika důvodů. Prvním záporem je určitě to, že i když již vlastníte ve své knihovně Overcooked, Overcooked! 2 či obojí, za edici All You Can Eat i přesto musíte zaplatit plnou cenu 40 € – bylo by jen vítané, kdyby tito lidé měli určitou slevu. Další záporné body přidává i to, že pro hraní s přáteli musí všichni vlastnit tuto edici, a když už si chcete zahrát online, čeká vás doslova takřka nehratelný mrtvý multiplayer. Tolik bugů a lagů na jednom místě se vážně jen tak nevidí.

Overcooked! All You Can Eat je podle mého názoru jen marketingový tah, jak z fanoušků vytáhnout ještě více peněz. Novinky, kterými se vývojáři chlubí a které by údajně měly být hlavním lákadlem pro nákup této edice, nejsou zas až tak oslnivé. Online režim je skoro nehratelný a plná cena i pro vlastníky předešlých dílů spíše odrazuje. Na druhou stranu je vylepšená grafika fajn, stejně jako nový obsah. Pokud ve své knihovně ještě nemáte žádný kousek z této série, pak s edicí All You Can Eat nešlápnete vedle. Na druhou stranu se nevyplatí kupovat, pokud je tomu přesně naopak.

• nový obsah
  • vylepšená grafika
  • nehratelný online režim