Cesta je cíl
Originální herní prvky
Tolik krás, a tak málo času
Do různých světů se vydáváte skrze portály a skutečně je každá výprava zcela jiná, nejen prostředím, ale také podmínkami. Zpočátku zavítáte na malý ostrov s chrámem ukrytým pod hladinou moře, kde poprvé využijete dříve zmíněnou kouli odpuzující vodu. V pouštní oblasti budete bojovat se spalujícím horkem a silným větrem. Ve třetím, lesním světě potkáte nádhernou životem překypující flóru a faunu s množstvím spletitých cest. Celé krajině dominují polorozpadlé, přesto robustní stavby připomínající chrámy starobylých civilizací. Každá z oblastí je úplně odlišná, nabízí různé hádanky a zcela vybízí k průzkumu. Je skutečně pastvou pro oči sledovat, co vytvořila představivost a touha po svobodě. Na druhou stranu lehce zamrzí, že takových ojedinělých světů není více, protože SCARF zvládnete na první průchod dohrát za cca čtyři hodiny. Autoři vás tak vrhnou do něčeho tak jedinečného a krásného, ale tato cesta skončí dříve, než si to vůbec uvědomíte, a to je strašlivá škoda.
Pokud patříte k těm hráčům, kteří musí prolézt každičký kout herního světa, budete mít o zábavu postaráno. Vaším primárním cílem je samozřejmě polapit duše, ale malá odbočka jistě není na škodu. Od zajímavých hádanek, které nejsou ani tak těžké rozluštit, jako úspěšně provést daný postup, narazíte na skryté hračky a ilustrace. Během putování jistě zahlédnete také nástěnné malby, které vám z příběhu odtajní zase o kousíček víc.
Sami toho moc nezmůžete
Poslední a neméně důležitou složkou všech světů jsou černé levitující kuličky. Zajímavé u nich je to, že jakmile se k nějaké takové přiblížíte, váš dračí společník se začne vzpouzet a odmítá vás k nim pustit. Musíte si ho proto doslova strhnout z krku a dále pokračovat bez něj. Tyto koule vám vždy odtajní další část příběhu a brzy ze všech nepatrných indicií začnete vnímat, že zde něco není zcela v pořádku. Po shlédnutí nového kousku děje se na těle vaší postavičky začne stále víc a víc rozpínat temnota. Co to znamená, to se dozvíte až na samotném konci. Jedno vám však mohu prozradit už teď, SCARF má dvě odlišná zakončení a bude záležet pouze na vaší pozornosti, které z nich spatříte.
Další situace, kdy se od svého dračího parťáka oddělíte, s sebou přinesou plno strastí. Drobná postavička sama nepřekoná mnoho překážek, proto je pro vás rudá šála tak moc důležitá. Bez ní byste se totiž moc daleko nedostali. V těchto chvílích však bude zapotřebí zapojit logické uvažování ještě o to více a dobře se rozhlédnout kolem sebe, jestli vám nemůže pomoct důmyslně skrytá páčka, odrazové plošiny či jiné pomůcky. Při opětovném setkání budete svého parťáka krmit esencemi, aby zase nabral ztracené síly.
Strastiplné chybičky
Takto nádhernou pouť skvěle doplňuje i hudební doprovod a zvuky okolního prostředí, díky nimž atmosféra dostane úplně nový rozměr. Líbí se mi i styl malinké nápovědy. Když nějakou chvíli budete kolem zmatečně pobíhat bez nejmenšího tušení, co se po vás vyžaduje, rudá šála se změní na draka, ten se od vás oddělí a dolétne na místo, kde taktně naznačí, že právě zde máte něco udělat. Bohužel ze začátku zmatky nastanou. Hra vám kromě základního ovládání neprozradí zhola nic, a tak může některým chvíli trvat, než pochopí všechny puzzly a co třeba je udělat k jejich splnění.
Co se týče ovládání, autoři doporučují sáhnout po ovladači, ale ani na klávesnici s myší jsem nezaznamenala větší problémy kromě skoků. Jakmile přišlo na řadu přeskakování na plošiny, ještě k tomu v omezeném časovém limitu, měla jsem často co dělat, abych nevybuchla vzteky. Skoky jsou mnohdy nepřesné a velice špatně se dá odhadovat jejich místo dopadu, proto se připravte na hodně padání. Také poměrně dlouhé načítání mezi jednotlivými úrovněmi je sice detail, ale všimnete si toho.