Starfield - přistávající loď

Starfield obdržel oficiální podporu DLSS, ale také smíšené recenze na Steamu

22. 11. 2023
 

Dlouho očekávaná aktualizace do akční vesmírné hry Starfield, která přinese oficiální implementaci funkce DLSS od Nvidie, je konečně tady. Pokud jste trpěli nedostatečným výkonem, propady fps či sekáním hry, může vám nová aktualizace značně vylepšit celkový požitek a plynulost hraní. Kromě toho přichází další, avšak tentokrát ne moc pozitivní věc. Tou je poměrně dramatické snížení poměru kladných uživatelských recenzí na Steamu, který se z nějakých 75 % dostal až na 69 %, přičemž v nedávné době to bylo jen pouhých 49 % kladných recenzí. Hráči tak zřejmě dali Bethesdě plně najevo svou dlouhodobou nespokojenost s technickou stránkou hry, která se opravdu nepovedla. Dosti s tím asi souvisí i fakt, že podpora DLSS vyšla po více jak dvou měsících od vydání, což může v mnoha hráčích vzbuzovat velkou nespokojenost.

Aktualizace s označením 1.8.86 přinesla do hry Starfield plnou podporu DLSS, což znamená, že majitelé kompatibilních grafických karet od Nvidie mohou využívat funkce, jako je Nvidia Reflex, DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-Aliasing a DLSS Frame Generation. Kromě podpory DLSS přišla i další oprava chyb či tlačítko, pomocí něhož můžete jídlo a pití konzumovat bez nutnosti návštěvy vašeho inventáře.

Ačkoliv se může zdát, že aktualizace 1.8.86 řeší mnoho známých technických problémů, přijetí ze strany hráčů zatím moc slavné není a uživatelské recenze na Steamu jsou spíše smíšené. V době psaní tohoto článku se hodnocení Starfieldu pohybuje okolo 69 %, přičemž nedávné recenze jsou pozitivní jen ze 49 %. Uvidíme, kam se Starfield v celkovém hodnocení posune, až se poslední aktualizace dostane k většímu počtu hráčů. Smíšené recenze se bohužel v poslední době staly na Steamu velmi populární a objevují se u čím dál více her. Některé kousky, jako je například nová Forza Motorsport, jsou na tom ještě o poznání hůře. Konkrétně u Forzy se kladné recenze na Steamu objevují jen z 36 %, což jsem u hry tohoto typu nečekal ani já.

Stanislav Hřiba

Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.