Valve apeluje na větší integraci ovladačů

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: https://pxhere.com/

48 milionů hráčů použilo při hraní na Steamu ovladač a 10 % herních seancí proběhne nikoliv s klávesnicí a myší, ale některým z běžných ovladačů. Taková čísla uvádí Valve ve své nové zprávě pro vývojáře na platformě Steamworks.

Počty lidí hrajících s ovladačem rostou

Jak uvedlo Valve ve dřívější zprávě, počet uživatelů platformy Steam, kteří hrají s ovladačem, se za poslední dva roky (tedy v letech 2018-2020) zdvojnásobil. Hráči tak používají ovladače ze svých konzolí, případně si k počítači kupují ovladače samostatné.

Steam ve své zprávě podává i ilustrační grafy, ze kterých můžeme vyčíst další zajímavé informace. Podle vzorového příkladu z 42 216 aktivních denních uživatelů jich 3 254 hrálo s ovladačem. Na grafu vidíme, že z celkového počtu uživatelů nejvíce hráčů použilo ovladač Xbox (tam se počítají ovladače Xbox One, Xbox Series X/S, Xbox 360 apod., ale zřejmě také ovladače s xboxovým rozložením třetích stran), méně pak ovladač PlayStation (opět zřejmě různé typy), a poměrně málo hráčů užívá oficiální Steam Controller, ovladač z populární konzole Switch nebo jiné.

Ovladače na Steamu infografika
Zdroj: Valve
Steam dále poskytuje i další statistiky, jako například číslo, podle něhož mohou vývojáři zjistit, kolik hráčů, kteří hrají hry s ovladačem, použilo ovladač také k ovládání jejich hry. Pomocí dalších grafů pak mohou zjistit, kolik hráčů používá daný typ ovladače, přičemž nízká čísla znamenají, že podpora daného typu ovladače ve sledované hře není dostatečná.
ovladače na Steamu počty hráčů s ovladačem
Zdroj: Valve

Aktivní podpora ovladačů ze strany Valve

Na Steam nedávno přibyla podpora pro ovladač PlayStation 5 (DualSense). Valve ve zprávě upozorňuje také na to, že zatímco podpora nejrozšířenějšího PC ovladače (typ Xbox), je v mnoha hrách již nativně zabudovaná, pro přidání jiných ovladačů, konkrétně třeba PlayStation 5, vydalo speciální nástroje, které usnadňují implementaci do her (jde o technologie Gamepad Emulation a Steam Input API).

Nakonec uveďme, že využití ovladače se citelně liší podle konkrétních her a žánrů. Po ovladači sáhne velké procento hráčů závodních či sportovních her, u third person adventur je to přibližně polovina, u stříleček z první osoby a hlavně strategií stále převažuje tradiční ovládání s klávesnicí a myší.

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn