Vampire Survivors

Tvůrce Vampire Survivors si založil vlastní vydavatelství

22. 9. 2025
Zdroj náhledu: IGDB.com

Luca Galante, který jako jediný designér stvořil fenomenální hit (a jedno z mých největších prokletí, které zmiňuji snad všude, kudy chodím) Vampire Survivors, se rozhodl využít svůj úspěch k založení vlastní vydavatelské pobočky Poncle Presents. V nedávném rozhovoru přiznal, že jeho motivací je z velké části nespokojenost se současným stavem herního průmyslu. „Vidím spoustu vydavatelů, které nemám rád,“ prohlásil Galante a rovnou definoval, co mu vadí. Stručně: jsou to firmy, které se snaží zneužívat platformy jen k vydělávání peněz, protože vidí, jak obrovský finanční potenciál herní průmysl má. Kritizuje vydávání nedokončených her v předběžném přístupu, které se nikdy nedočkají finální verze (amen), a také opouštění projektů, které se nestanou okamžitým hitem.

Galanteho cílem je proto sdílet štěstí, které ho potkalo, a vrátit něco zpět nezávislé komunitě, přičemž jeho přístup je v přímém kontrastu k praktikám, které kritizuje. Jeho vydavatelství se nemá soustředit na honbu za dalším obřím hitem, ale na podporu her, které mají skutečnou hodnotu. Za klíčové považuje, aby vydavatel chápal, že ne vše může být trhák, a zaručil se za podporu hry i po vydání. Jeho slovy: „Jakmile hru vydáte, máte publikum, a ať je jakkoli velké nebo malé, zaslouží si férové zacházení…“ Důležité pro něj také je, aby vývojář mohl realizovat svou vizi, aniž by ho vydavatel nutil ji ohýbat směrem k vyšším ziskům, například přidáváním mikrotransakcí.

Poncle Presents již pod svá křídla vzalo první dva tituly, Kill the Brickman a Berserk or Die. Jsou to malé, levné a dobře hodnocené hry, které se však nestaly masovými hity. A Galante zdůrazňuje, že je to naprosto v pořádku. Jeho prioritou je hledat vývojáře, kteří jsou transparentní a chtějí tituly dál vytvářet. Sám tvůrce Vampire Survivors přiznává, že jeho pohled může být naivní, ale svůj nový byznys vidí jasně: „Možná jsem trochu idealista, ale na vydavatelský byznys se rozhodně dívám spíše z pohledu tvorby her a spokojenosti vývojářů i hráčů, než jen jako na byznys.“ No není to hrdina, kterého potřebujeme, ale kterého si nezasloužíme?

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.