Alpine The Simulation Game - kostel

Alpine – The Simulation Game není simulátor ani v nejmenším

21. 4. 2022

Už je to déle než rok, co jsme v naší redakci recenzovali povedený simulátor zimního střediska Winter Resort Simulator Season 2 od HR Innoways a Aerosoftu. Jednalo se o docela povedenou záležitost, na které mě zaujalo především detailně zpracované ovládání lanovek. Od stejného vývojářského a vydavatelského studia jsme nyní dostali možnost vyzkoušet i nejnovější počin Alpine – The Simulation Game, který by si měl z uvedeného Winter Resortu Simulatoru vzít to nejlepší. Velké očekávání však velmi rychle vystřídalo zklamání. Alpine – The Simulation Game je totiž jeden z nejhorších simulátorů, co jsem kdy měl možnost hrát, a slovo simulátor dávám ještě do hodně velkých uvozovek. Více vám poví naše dnešní recenze.

Chabý pokus o příběh

Asi úplně prvním rozdílem, jakého si oproti předchozím hrám všimnete, je přítomnost jakéhosi příběhu. Jakožto nový manažer lyžařského střediska v horské vesničce Oberbruck máte za úkol přivést toto místo zpět k životu a na opravených lanovkách a kvalitně upravených sjezdovkách přinést zdejším návštěvníkům nový a nezapomenutelný zážitek. Jak už to tak bývá, vše není úplně tak snadné, jak se může zdát, a před naplněním vašeho nelehkého úkolu stojí několik překážek. S tím vám pomohou některé další postavy, jež se orientují v různých odvětvích. Jedna dokáže opravit a zprovoznit rozbité lanovky a druhá zase skvěle rozumí sněžným rolbám pro úpravu terénu. Ve výsledku tak vytvoříte skvělou partu, se kterou budete rádi spolupracovat.

Hratelnost udělala několik kroků vzad

Ačkoliv se na první pohled může příběh jevit jako zajímavý, ve skutečnosti je to ten nejzbytečnější aspekt, který v simulátorové hře tohoto typu může být. Kdyby vývojáři zanechali svých snů o hollywoodském trháku a raději vytvořili otevřený svět à la Winter Resort Simulator, možná bych se na Alpine – The Simulation Game díval o něco lépe, než je tomu nyní. Samotný příběh je totiž vyprávěn pomocí pětihodinové kampaně, v níž plníte různé mise, jako je převážení všelijakých věcí z bodu A do bodu B, upravování této a tamté sjezdovky, zásobování zdejších restaurací apod. Úkoly jsou bohužel zpracované na jedno kopyto, a i když se vás hra snaží přesvědčit o opaku, po celou dobu bude vaším společníkem při práci jen pick-up nebo sněžná rolba. Plnění úkolů vás tedy bude bavit přibližně dvě hodiny, než se dostaví silná frustrace a nuda, která ze stále stejných misí pramení. V Alpine – The Simulation Game chybí dokonce i tolik opěvované a do detailu zpracované ovládání lanovek, o něž se nyní stará jedna z postav. Ve výsledku tak rozmanitost a hratelnost udělala několik mílových kroků zpět a po této stránce je Alpine o mnoho horším titulem, než byl před rokem námi zrecenzovaný Winter Resort Simulator 2.

Situaci nezachrání ani ostatní aspekty, počínaje příšernou fyzikou všeho. Dopravní prostředky se chovají jako z papíru a při jízdě máte spíše pocit, jako byste si zrovna slepili nějakou tu vystřihovánku auta z časopisu ABC, která byla obohacena o reálná kolečka a funkční motor. Horší je však převážení samotných věcí. V Alpine – The Simulation Game je úplně jedno, jestli na vašem autě vezete bednu s pitím, nebo nějakou těžkou součástku pro opravu sněžné rolby. Jakákoliv věc se při zatáčení chová rovněž jako z papíru a na autě volně poskakuje z jedné strany na druhou, nedej bože pokud s vaším vozem uděláte nějaký ten prudší pohyb. To vám i ta nejtěžší věc dokáže velmi lehce vypadnout z auta jako nic. Můj osobní rekord byl asi 10x, a to jsem měl trasu dlouhou pouze 800 m, no nepotěší to?

Chyby a nedostatky se dále kupí

To bohužel není všechno. Kromě samotné hratelnosti a fyziky obsahuje titul spoustu dalších chyb a nedostatků. Ve vaší garáži si bohužel už nemůžete libovolně zaparkovat vaše stroje, a ani není možné je mít v herním světě kdekoliv zaparkované. Nově vám hra dovolí mít současně aktivní jen jedno vozidlo. Pokud náhodou potřebujete například sněžnou rolbu pro úpravu sjezdovek a zrovna máte aktivní pick-up, musíte ho nejdříve zavést zpět do garáže a v nabídce vozidel ho vyměnit za sněžnou rolbu. Nad touto zřejmě moderní funkcí mi zůstal rozum stát a ve výsledku se frustrace kvůli tomuto ještě prohlubovala. Také zde není přítomno žádné rychlé cestování, neboli Fast Travel, které by vám cestu do garáže a zpět alespoň ulehčilo. A vlastně tu není nic, co v moderních hrách nalezneme, včetně možnosti umístění bodu na mapě, jenž by vám ukazoval směr. Troufnu si říci, že slabou polovinu celkové herní doby, která čítá zmíněných pět hodin, jsem jen jezdil do garáže a zpět na místo úkolu.

Vizuální stránka se od Winter Resortu 2 moc neliší

Co se vizuální stránky týče, ta je vesměs podobná staršímu kolegovi, což si nejsem úplně jistý, zda považovat za pozitivum, nebo negativum. Sice se mi Winter Resort Simulator Season 2 líbil, ovšem už je to déle než rok a přece jen se nám za tu dobu vizuální kvalita her opět o něco posunula. Osobně tedy označím Alpine – The Simulation Game pouze za průměr. Nejsou to žádné grafické orgie, ale dle mého názoru ani největší katastrofa.

Samotná optimalizace je pak na velmi dobré úrovni, což je velký posun oproti Winter Resortu. Hra mi i na nejvyšší detaily běžela bez problémů, a ani jsem se za celou dobu hraní nesetkal s žádným výraznějším zásekem či pádem hry.

Bohužel, Alpine – The Simulation Game je za poslední dobu zřejmě to nejhorší, co jsem měl možnost hrát, a bohužel snad i to nejhorší, co jsem měl tu čest v naší redakci recenzovat. Na hře jsem mnoho důvodů, proč ji upřednostnit před Winter Resort Simulator Season 2, nenašel. Pokud chcete něco zábavného, kvalitního a se zimní tematikou, sáhněte raději právě po sérii Winter Resort. Pokud už zmíněný titul vlastníte a přemýšlíte o Alpine, vyhněte se tomuto titulu velkým obloukem, jelikož mohutné nadšení z minulého roku vystřídalo intenzivní zklamání. Kdyby se Alpine – The Simulation Game prodával za 10 eur, dejme tomu, za 24,99 euro je ale hra značně podprůměrná. Dva a půl bodu z deseti. A takovou známku dávám jen kvůli tomu, že hry podobného typu miluji. Ne však tohle.

• skvělá optimalizace
  • hra je se zimní tematikou
  • chybí osvědčená a skvělá hratelnost ze série Winter Resort Simulator