among us - impostor

Among us – v nouzi poznáš (ne)přítele

3. 7. 2021

Among us není ani snad třeba představovat. Hra, která zaplavila internet svými memy, parodiemi a podobným humorem (pokud se pohybujete v zahraničních meme vodách, rozhodně jste alespoň jednou četli frázi „That’s kinda sus”). Vydaná studiem Innersloth již v roce 2018, obrovský herní boom zažila teprve v loňském roce. Mnozí z vás o ní slyšeli jen z doslechu, vyplatí se však si ji zahrát?

Teď jsme ve vesmíru – na místě, kde tě nikdo neuslyší křičet

Začínáme tím, že jsme my a naši kolegové zůstali uvězněni na určitém místě. Místa se mění podle mapy, může se jednat o vesmírnou stanici či výzkumné centrum. To není zas tak podstatné. Podstatné je, že jste zde uvězněni a nemáte se jak dostat pryč. A proč vlastně? Někdo vám totiž sabotoval vaše technické vybavení! Proto se vaše parta rozhodne postupně začít opravovat rozbité části lodi. Bohužel, sabotéři jsou pořád mezi vámi a opravu vám rozhodně nezjednoduší. Během údržby vám vaše pokusy budou sabotovat zhasínáním světel, zavíráním dveří, a dokonce poteče i krev! Sabotéři (častěji nazývaní impostoři) vás totiž mohou zabít a pak už vám nezbývá nic jiného než přihlížet a doufat, že spravedlnosti bude učiněno zadost. Za obyčejného člena posádky můžete vyhrát, pokud opravíte vše rozbité nebo když vyhmátnete všechny impostory. Za opačnou stranu vyhráváte v případě, že zabijete všechny členy posádky nebo poškodíte systém natolik, že všichni zemřou ihned.

Among us - zasedání
Among us - wifi download

Znáte městečko Palermo?

Princip hry je jednoduchý a v podstatě podobný hře městečko Palermo. Ve skupině několika hráčů (ideální počet je 8 až 12) se na začátku hry určí jeden, dva, občas i tři již výše uvedení impostoři. Ti se vybírají náhodně a posádka neví, kdo je impostor. Naopak oni vědí, s kým mohou kout pikle a komu budou krýt záda. Nejdříve si rozebereme úlohu členů posádky. Těm je dán seznam úkolů, které musí udělat dřív, než budou povražděni.

Proto vás čeká spousta drobných miniher, které vám pomohou rozbitá zařízení opravit. Druhým úkolem je dávat si pozor na všechno, co se děje kolem vás, a pokud možno nezemřít. Pokud uvidíte tělo mrtvého spoluhráče, měli byste ho nahlásit a prodiskutovat, kdo by mohl být vrahem. Pokud se shodnete na jméně, můžete podezřelého odstranit. Nyní se dostáváme k zajímavější části hry, a to je hra za Impostora. Ten má prostý úkol – vyvraždit celou posádku. A lhát. Lhát hodně, sabotovat a rozvracet parťáky, přátele, lásky… no prostě všechny, kdo se snaží přežít.

Každá hra je jiná

Na Among us je kouzelné to, že na každou hru si můžete zvolit jinou strategii. Pokaždé, když se zapne nová hra, totiž u sebe v týmu máte jiné členy posádky a jiné impostory. Každý na to jde takticky jinak a vy musíte všechno skloubit tak, aby vám hra vyšla. Strategie jak za hráče, tak za impostory mohou být různé. Jakožto posádka můžete speedrunovat všechny úkoly co nejdříve a modlit se, že vás nikdo nekuchne.

Nebo můžete strategicky zakotvit před kamerou, číhat a doufat, že vás nikdo nesejme. Práskače totiž nemá nikdo rád. Také můžete chodit po skupinách vícero lidí a očistit si tak pověst navzájem. Jakožto impostor lze hrát buď nevinného občana, nezúčastněného, nebo z vás může být také patologický lhář a přesvědčit tak ostatní, že vám se dá věřit. Herních stylů je zde nespočet, a tak si můžete vybrat z pestré škály. Předem však varujeme, že hra může způsobit ztrátu důvěry.

V jednoduchosti je krása

Among us vás taky učaruje svou kreslenou 2D grafikou a roztomilými animacemi. Mimo jiné je zde jednoduchá ovladatelnost, takže hru můžou hrát i méně zkušení hráči. Doprovodná hudba má správný nádech a pokaždé vystihuje situaci ve hře. Hru si můžete zahrát v partě přátel nebo online přes vyhledávání serverů. Problémem jsou občas nefunkční servery, které padají, či mají problém při napojení se do lobby s ostatními hráči.

Pokud však nemáte partu lidí se kterou byste si zahráli, můžete využít online servery, kde se náhodně připojíte k ostatním lidem. Ty však silně nedoporučujeme, většinou si totiž kvůli komunitě ani pořádně hru neužijete. Existují však české nebo zahraniční servery na Discordu, kde můžete s trochou štěstí narazit na dobrou partu. Pokud hru hrajete příliš dlouho nebo často, může vás snadno omrzet a způsobit několik nehezkých hádek. Dále také vaši spoluhráči už znají vaší strategii za impostora, proto je dobré ji pravidelně měnit a neupadnout do stereotypu.

Among us - dead body
Among us - čísla
Among us victory

Among us je příjemná kooperační zábava. Vyžaduje kombinaci vašich herních schopností a zároveň musíte umět skvěle komunikovat s ostatními, číst mezi řádky, logicky uvažovat a také perfektně lhát. Neotřelý nápad na tuto počítačovou hru skutečně ceníme, ovšem nemůžeme odpustit vývojářům zanedbávání této hry. Ta mohla být stále na vrcholu slávy, kdyby se o ni více starali, jelikož nového obsahu jsme se dočkali velice pozdě. Také nedoporučujeme hrát bez přátel, které poznáte, neboť bez nich to není to pravé ořechové. Dále také ceníme práci komunity, ta pomáhá udržet tuto hru prostřednictvím různých parodií, písní, fanartů, a dokonce i filmů. Among us doporučujeme, ale znovu vám klademe na srdce, abyste ji nehráli nikdy sami, stačí mít jen pár přátel.

• volitelné strategie
  • příjemný design, snadná ovladatelnost
  • hra vyžaduje sociální schopnosti
  • nenáročné a můžete si ji zahrát i na mobilním zařízení
  • hru si bez dobré party neužijete
  • úkoly se stále opakují
  • Datum vydání 16.11.2018
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.