Angry Birds VR-Isle of Pigs

Angry Birds VR: Isle of Pigs – naštvaní ptáci útočí

18. 4. 2021
Zdroj náhledu: Resolution Games

Angry Birds poprvé spatřili světlo světa v roce 2009 jako mobilní hra pro operační systém iOS. Příběh malých naštvaných kulatých ptáčků, kteří se mstí zeleným prasátkům za krádež jejich vajíček, se stal velmi populárním. Od chytlavé mobilní hry se tak rychle rozšířili do počítačového světa, kde vznikl nespočet her, a dokonce se dostali i na plátna kin. Není proto asi překvapením, že se nyní objevují i ve virtuální realitě.

Dovolená na ostrově

Jak už z názvu Angry Birds VR: Isle of Pigs vyplývá, boj ptáčků s prasátky probíhá na ostrově, kam se prasátka vydala na dovolenou. Ve hře se podíváte na písečnou pláž, kamenitý ostrov, zasněžené hory a na velkou zářící párty. Každé z těchto míst obsahuje třináct levelů, přičemž v tom posledním na vás čeká boss. Celkem hra nabízí 52 unikátních úrovní, kde máte za úkol porazit všechna prasátka. K tomu vám klasicky poslouží prak a tři ptačí přátelé.

Taktika v Angry Birds VR: Isle of Pigs je základ

Ve hře objevíte celkem čtyři typy ptáků – červené, žluté, modré a černé. Každý level má předem určen, které ptáčky a v jakém pořadí obdržíte, a tak při odstřelu pevností prasátek musíte hodně přemýšlet a taktizovat, abyste využili kompletně jejich útočný potenciál. Nejčastěji dostanete do rukou červeného ptáčka, který je základní a nemá žádnou speciální schopnost. Žlutý ptáček má velké zrychlení a dokáže prorazit i těžší překážku. Modrý ptáček se rozdělí na tři malinké ptáčky, a tak slouží zejména pro odstřel více cílů naráz, a poslední černý ptáček dokáže vybuchnout podobně jako TNT.

Angry Birds VR první level

Zdroj: Resolution Games

Levely mnohdy nabízejí i několik pozic, odkud můžete odstřelovat prasečí pevnosti, a mezi těmito místy se volně přemisťujete pomocí teleportu. Můžete tak často objevit jinak skrytá slabá místa, díky kterým jejich pevnost spadne jako domeček z karet. Za dokončení levelu dostáváte body, které se odvíjejí od počtu zničených bloků a zabitých prasátek. Pokud se vám povede dokončit level, aniž byste využili všechny ptáčky, dostáváte bonusové body. Za maximální počet bodů získáte tři hvězdičky, hra tak nabízí velkou výzvu pro hráče v podobě splnění všech levelů na maximální počet hvězdiček. Nebude to až tak snadné, ale za odměnu získáte achievementy.

Strašidelný ostrov Dr. Frankenswina

Po porážce všech prasátek přichází na ostrov Dr. Frankenswine, který touží po pomstě. Šílený vědec vytvořil armádu sešitých strašidelných prasátek se svítícíma očima a na ostrov přinesl temnotu a strach. Spooky update – Pomsta Dr. Frankenswina přidává dalších 52 nových úrovní, opět rozdělených na čtyři kategorie po třinácti levelech. Znovu se tak budete muset vypořádávat se zelenými prasátky a postavíte se nebojácnému vědci, který na vás čeká jako boss. Objevíte zde nové herní mechaniky, speciální kostky, které po výbuchu přemění bloky v okolí na jiný typ. Nedobytnou pevnost z kamene tak můžete rázem proměnit na ledovou a velmi křehkou.

Zdroj: Resolution Games

Postavte si vlastní level

Velmi zajímavým zpestřením hry je možnost vytvářet vlastní levely. Otočný stoleček bude vaší plochou pro stavění nejrůznějších kreací. Máte k dispozici všechny dostupné bloky ve hře, prasátka i výběr ptáčků. Jste tak limitovaní pouze počtem bloků, které můžete použít. Stavění je velice intuitivní, k umístění bloků vám pomáhá mřížka a objekty můžete libovolně otáčet. Budovat můžete i do výšky a ovládání je opravdu pohodlné. Svůj výtvor můžete otestovat, uložit, a dokonce zveřejnit pro ostatní hráče.

Zdroj: Resolution Games

Stejně tak máte možnost hrát levely, které postavili ostatní hráči. Buď můžete zvolit rychlou hru, která vám bude nabízet levely náhodně, anebo si můžete mapy vyhledat v seznamu. Seznam je roztříděn podle několika aspektů, jako je obtížnost nebo oblíbenost. Každou mapu můžete ohodnotit, zda se vám líbila či nikoliv, a lze si ji i uložit do seznamu oblíbených, odkud si ji budete moct opakovaně zahrát.

Angry Birds VR: Isle of Pigs je velmi zajímavý titul pro virtuální realitu. Graficky příjemně zpracovaná hra nabízí celkově přes 100 zábavných a unikátních úrovní. Splnění levelů na maximální počet hvězdiček představuje slušnou výzvu, zejména pokud chcete získat všechny achievementy. Samotné dohrání hry vám ale nezabere více jak dvě hodiny času. Střelba z praku i ovládání hry je příjemné a intuitivní. Zábavu na dlouhé večery zajistí editor, ve kterém si můžete postavit své vlastní levely, anebo si můžete zahrát již vytvořené jinými hráči.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• příjemná grafika
  • střelba z praku, ovládání editoru