Biped - Cover

Biped – načasování je důležité

29. 4. 2021
Zdroj náhledu: nextstudios

Přestože je hra Biped především pro dva hráče, recenzován je režim pro jednoho.

Vesmírná loď

To si takhle letíte v poklidu vesmírem se svými robotickými kamarády jako každý jiný den. Dnes tomu tak ovšem není. Celou lodí se ozve hlasitý poplach alarmující všechny roboty na palubě. Aby mohla pohodová cesta pokračovat, je potřeba zaletět na planetu podobné té naší a znovu obnovit osm majáků. Ty se nacházejí na konci každé z osmi úrovní plných různorodých úkolů.

S ovladačem jde vše snáze

Biped je zajímavý hlavně pro své herní mechaniky. Hned na začátku je velkým písmem doporučeno hrát s ovladačem. Každou páčkou totiž ovládáte jednu robotovu nohu. Ne všichni jsou však vlastníky ovladače, a i na tyto hráče tvůrci mysleli. Hru tak lze odehrát i s myší, bez klávesnice. V takovém případě robota ovládáte pomocí obou hlavních tlačítek, každým jednu nohu. Ovladač ale bude potřeba, pokud si chcete hru zahrát s kamarádem. Ať už budete hrát lokálně nebo online, aspoň jeden z hráčů musí hrát na ovladači. Velkou výhodou je fakt, že stačí vlastnit pouze jednu kopii hry. Díky funkci Remote Play Together může váš kamarád na Steamu hrát zcela zdarma.

Prales, savana či sníh

Každá z úrovní je svým prostředím jiná. Rozdílné jsou také jednotlivé úkoly, které je zapotřebí před aktivováním majáku vždy vyřešit. Zatímco v savaně bude vaším úkolem ve správném čase našlapovat na desky povalující se na zemi, v pralese je zapotřebí rozřezat kmeny stromů na menší části. Celou hru ovšem spojuje potřeba mít dobré načasování. V případě, že šlápnete na kolemjdoucí desku v nesprávný čas či na ni položíte obě nohy, může se zúžit takovým způsobem, že z ní spadnete a budete muset část úrovně opakovat. Jindy budou problém tvořit vodopády, pod nimiž ztroskotali vaši robotičtí kamarádi a potřebují vaši pomoc.

Zdroj: nextstudios

Herní měna

Ve všech úrovních je také možné sbírat zlaté mince, za které lze později zakoupit nový vzhled vašeho robota. Ty jsou poschovávané buď na okrajích map, nebo je pro jejich získání potřeba něco udělat. Možností je rovnou několik – někdy je zapotřebí rozbít sud, jindy vytrhnout ze země mrkev, v dalším případě otevřít robotickou truhlu a v neposlední řadě je možné zdolat rychlý miniúkol. Všechny tyto úkoly mají stejné, jednoduché zadání, a to posbírat za předem vymezený čas právě zobrazené modré mince. Pokud se vám to podaří, objeví se před vámi rovnou několik zlatých mincí.

Úrovně je možné ztížit

Pokud rádi hrajete hry na 100 %, tedy rádi pokořujete různé překážky, i na vás tvůrci mysleli. Každá úroveň totiž obsahuje tři medaile, které můžete během hraní získat. První z nich je hvězdička. Její získání je poměrně jednoduché. Stačí si dát pozor a každou úroveň důkladně prozkoumat. Na každé z nich jsou totiž různě rozmístěny žluté hvězdičky. Pokud se vám je podaří najít a sebrat všechny, získáte po skončení úrovně medaili. Druhou medaili lze získat v případě, že se vám v úrovni podaří téměř neumírat. Každá úroveň se odehrává na malých ostrůvcích, a tak je poměrně jednoduché z nich spadnout. Pokud se vám tak podaří spadnout pouze třikrát, v pozdějších úrovních je tolerován dokonce vyšší počet, získáte i medaili anděla. Jako poslední je medaile času. Její znění je vůbec nejjednodušší – úkolem je aktivovat maják za určitý čas, který se spustí při zahájení úrovně.

Zdroj: nextstudios

Jste-li vlastníky herního ovladače a chcete se na chvíli odreagovat, ať už sami nebo s kamarádem, Biped vás zabaví. Jednotlivé úkoly jsou zábavné a úrovně hezky zpracované. A pokud fanoušky ovladačů nejste, hru poklidně zvládnete zdolat i za pomoci myši.

Recenzi napsal a obrázky vybral pro Gaming Professors Kocour

• rozmanitost úrovní
  • zajímavé úkoly