BlackTail úvod

Blacktail – dobrá nebo zlá Jaga

24. 1. 2022

Blacktail je hra vytvořená vývojáři z The Parasight. Jedná se o adventuru z pohledu první osoby založené na příběhu ze slovanského folklóru o Babě Jaze. Baba Jaga je jedna z nejslavnějších čarodějnic v celosvětové mytologii, tajemná žena s kuřecíma nohama byla napodobována i v jiných dílech. Dokonce i v těch filmových. Blacktail ale nabízí trochu hlubší pohled na tuto východoevropskou legendu.

Legenda o Babě Jaze

Inspirací pro Blacktail, jak už bylo zmíněno výše, je postava ze slovanského folklóru jménem Jaga. Často bývá znázorňována jako zkroucená babizna s kuřecíma nohama. Obecně (ale ne vždycky) pak bývá vyobrazována jako velké zlo uprostřed přírody. V jednom příběhu, který je dokonce citovaný na Wikipedii, se můžeme dočíst, že Baba Jaga pomohla muži najít ztracenou nevěstu. Jiné pověsti o ní však spíše hovoří negativně. Například že krade a požírá děti nebo že dokáže zabít tři muže jednou ranou. Je tedy Baba Jaga dobrá, či zlá? To zřejmě zjistíme až po dohrání Blacktail.

Jaga

Blacktail je příběhem mladé Jagy, která byla vyhozena z vesnice poté, co ji obvinili z čarodějnictví. Hráč se s Jagou setkává ve chvíli, kdy je ponechána v nebezpečném světě plném podivných stvoření a živočichů. Zde musí najít způsob, jak přežít, a zároveň se snaží pochopit svoji minulost. Jaga je naštěstí na začátku ozbrojena lukem a šípy, které si hravě zvládne během chvilky vyrobit sama. Nebyla by to však Jaga, kdyby neměla i nějaké ty magické schopnosti, ke kterým jí dopomůže tajemný hlas.

Mystický svět

V tomto mystickém světě Blacktail společně s Jagou hráč narazí na mluvící houby, zářící vybuchující včely, královnu mravenců a další podobná stvoření. Ve hře na vás svítí trošku netypické slunce, které je kreslené. To však ani trochu neubírá této hře na temnosti a mystičnosti, ba právě naopak.

Najdete tu teleportační černou kočku, která vás může přemístit na určitá místa. Nechybí tu samozřejmě známá chaloupka na kuří nožce, která není ani tak pohádková, ale spíše pěkně děsivá. Pro Jagu se stane takovým centrem pro výrobu, vylepšení a odpočinek.

Výroba

Hráč může v Blacktail vyrábět věci, lektvary a vytvářet vylepšení v chaloupce na kuří nožce u kotlíku. Hráč má možnost si zde přečíst, co a jak může vylepšit a kolik kterých surovin potřebuje sesbírat. Zároveň pokud potřebujete něco rychle vyrobit uprostřed boje, není to problém. Šípy a lektvary se dají vyrobit díky rychlému přístupu do zjednodušené výroby, která funguje podobně jako ve hře Horizon: Zero Dawn.Kromě výroby jsem měla možnost nahlédnout i do systému na vylepšení magie, který je v pre-alphě přístupný. Materiál pro výrobu získává Jaga sbíráním v přírodě, vybíráním truhlic či porážením určitých nepřátel.

Morální systém

Na začátku má hráč možnost si vybrat, zda chce být dobrá, či špatná Jaga. To však neurčuje, jak hra skončí, neboť každé vaše rozhodnutí ovlivňuje Jaga a přiklání ji k jedné či druhé straně. Hráč tak musí přemýšlet o všem, co tu udělá. Ať už jde o sražení jablka ze stromu pro ježka, pomoc ptáčkovi dostat se z masožravé rostliny, ale i zda utrhnete květinu či zabijete některé tvory. Všechny tyto činy ovlivňují Jaginu cestu.

Hra je v pre-alphě, ale i tak nabízí zajímavý zážitek z nového neokoukaného otevřeného temného světa. Velkým tahákem této hry je zároveň postava mladičké Jagy, její schopnosti a morální systém. Ač má hra hlavní úkoly, klidně vás nechá pobíhat a prozkoumávat okolí. Hra má rozhodně velký potenciál a doufám, že si svoji kvalitu udrží až do oficiálního vydání.

• mystický svět
  • hudba
  • postava Jagy