Blood Rage Digital Edition 1

Blood Rage: Digital Edition – z koberce pokoje na PC

6. 10. 2022

Vikingové byli zuřiví válečníci, kteří svého času podnikali nemilosrdné nájezdy do Evropy. Byli obávaní a představovali skutečné nebezpečí – koho nezabili, toho unesli a uvrhli do otroctví. Dokonce se dochovaly důkazy, že tito severští válečníci obchodovali s piráty z daleké Kilíkie. Z etnického hlediska se jednalo o severní větev Germánů. Určité klany pak byly označovány za pozůstatky Kimbrů, Teutonů a Ambronů, kteří ve druhém století před naším letopočtem ohrožovali Římskou říši. V titulu Blood Rage: Digital Edition si vychutnáte řádění vikingů, které dříve mohli zažít pouze hráči deskových her.

Zdroj: igdb.com

Ragnarök je tu! Nebe se hroutí a konec se blíží!

Blood Rage: Digital Edition je digitální adaptací celosvětově velmi úspěšné deskové hry Blood Rage, která si získala své skvělé přijetí nejen díky inspiraci severskou mytologií, ale také díky dynamické hratelnosti. Desková verze hry může být takto dynamická a zábavná i ve dvou hráčích, čímž se značně odlišuje od podobných deskových her ve své kategorii.

Za původní hrou stojí Eric M. Lang, který na poli deskovek není žádný nováček. Mezi jeho další díla patří Ankh: Gods of Egypt a ve spolupráci s Michaelem Shinallem také Bloodborne: The Board Game. Ilustrátorem Blood Rage je ve světě deskových her známá čtveřice Henning Ludvigsen, Thierry Masson, Mike McVey, Adrian Smith. Na český trh hru přivedlo vydavatelství REXhry.

Každý věděl, že Ragnarök jednou nastane. Nebylo otázkou zda, ale pouze kdy. Svět se rázem ocitl v poslední velké bitvě, ve které nikdo nevyhraje a z níž se nikdo nevrátí živý. Pouze ten, kdo zaslechne zpěv Valkýr, se může těšit na Valhalu, kde spočine po boku svých bratří a kde udatní mohou žít na věky.

Blood Rage: Digital Edition se zakládá na své předloze, a funguje tedy na principech a mechanismech deskové verze hry. Vaším cílem v roli vůdce jednoho ze znepřátelených klanů je dosáhnout největší slávy. Jak stolní, tak digitální verze Blood Rage pracuje s kombinací dvou populárních herních mechanismů, kterými jsou draftování karet a ovládání určité oblasti.

Na začátku si vyberete, za jaký z klanů budete hrát, a následuje draftování karet se soupeři. Karty se dělí na bojové pro bitvu, karty úkolů, s kterými se vydáte plnit různá zadání, a karty vylepšení, které potřebujete, abyste si mohli utvářet svůj klan, respektive vaše válečníky. Karty vylepšení však mají ještě jednu podstatnou úlohu – můžete s nimi povolat bytosti ze severské mytologie, které se budou bít po boku vašich válečníků. Ve finální fázi draftování, máte v ruce osud šest karet.

„Hle, zde vidím svého otce. Hle, zde vidím svou matku, své sestry a své bratry. Hle, zde vidím zástup mého lidu k samému počátku. Hle, oni mě volají, vyzývají mě, abych přijal místo vedle nich v sálech Valhaly, kde udatní mohou žít navěky.“

V hlavní fázi uvidíte, proč se hra stala tak úspěšnou. Od této chvíle je před vámi dynamická hratelnost, tedy alespoň v deskové verzi. Hra probíhá ve třech fázích, které představují věky. První věk je charakteristický spíše tím, že se s omezeným počtem zuřivosti, který určuje, kolik akcí můžete v daném kole provést, snažíte umístit válečníky na pole.

Pro představu, umístění vašeho válečníka na určitou pozici stojí jeden bod zuřivosti, vyvolání mytické bytosti stojí čtyři body zuřivosti. To je v rámci hry opravdu vysoká cena, nicméně tato bytost je stejně jako v deskové hře silně overpowered a při vhodné taktice dokáže zvrátit chod bitvy nebo kolikrát i celé hry.

Hra samotná je především o boji, v němž přesouváte své síly na volná místa na různých územích a snažíte se tato území vyplenit. Za to získáte buď více zuřivosti, případně více bodů za vítězství, více míst pro umístění figurek na hrací plochu, nebo čistě vítězné body.

Když se vrhnete do boje a chystáte se drancovat danou oblast, jsou zde také vaši protivníci, kteří se mohou pokusit vám vaše záměry překazit. Soupeři mohou vrhnout své figurky do volných slotů na hrací desce, aby s vámi bojovali. Nejsou zde žádné hody kostkou, pro boj si každý hráč tajně připraví kartu a současně s nimi ji odhalíte. Zde jsou, stejně jako v deskové verzi hry, začátečníci v jisté nevýhodě oproti zkušeným hráčům. Při draftování karet na začátku je vhodné, abyste o nich měli dobrý přehled a také chápali a znali jejich možné kombinace, tím spíš, že některé karty mají ke své hlavní vlastnosti ještě speciální funkce. Tyto speciality mohou kolikrát opravdu potrápit.

Naštěstí i zde si můžete karty ještě před samotnou hrou prohlédnout a lépe se s nimi seznámit. Digitální edice zahrnuje také celkem povedený tutorial, který vás postupně seznámí se všemi fázemi hry.

Zdroj: igdb.com

Jak se Blood Rage: Digital Edition povedl?

První, co vás jednoznačně zaujme, je soundtrack, jehož autorem je Anton Aklin. Soundtrack navazuje na zažitý trend stylu Ancestors Legacy, OST ze seriálu Vikingové atd. Jedná se tedy o Viking Ambient / Nordic Folk / Pagan Folk Music. Do hry rozhodně zapadá a zároveň neruší.

A nyní se dostávám k trochu slabší části hry. V první řadě se jedná o poměrně neintuitivní rozhraní. Jak jsem již zmínil, je zde tutoriál, který vám všechno ukáže, nicméně ona orientace může některým hráčům opravdu dělat problém. Najetí na postavu nenabízí žádné jiné informace než její hrubou sílu, přičemž mnoho postav má speciální schopnosti, které je nezbytné pochopit, pokud chcete hrát správně. Pokud chcete (a věřte mi, že opravdu chcete) vidět zvláštní schopnosti soupeře, musíte kliknout na soupeře, podívat se na jeho desku karet a najít kartu, která odpovídá postavě, o níž se chcete dozvědět více. V rámci tak dynamické hry, jakou Blood Rage je, se jedná o poměrně zdlouhavý proces.

Po grafické stránce se taktéž nejedná o nic, co by vás pohltilo. Postavy a celkově provedení je nevýrazné, respektive budete z něj mít pocit, že vám stále něco schází. V některých situacích (i po přiblížení) vám některé postavy budou splývat s prostředím, nikoli však v rámci bugu, ale prostě nevýraznou směsicí barev. Tím spíše to zabolí, že schopnost rychle rozlišit, která postava na hrací ploše patří kterému hráči, je klíčová pro pochopení, jak velkou hrozbu představují jednotlivé části pro vaše figurky.

Po stránce multiplayeru je bohužel komunita skoro mrtvá a dostat se do online hry vyžaduje spíše hledání soupeřů na Steamu v diskuzi. V několika hrách, kdy jsem měl štěstí a mohl hrát online, zápas skončil nebo spadl zhruba do deseti minut, a to i přesto, že tento fakt byl již několikrát opravován. Pokud však jeden z hráčů vypadne nebo odejde ze hry, jeho místo zaujme AI, takže můžete pokračovat ve hře.

AI je další debatou sama pro sebe. V některých případech dokáže opravdu fajnové herní kousky, které bych chtěl umět také. V jiných případech máte pocit, že hrajete s malým dítětem, které vás ve snaze získání cukrátka nechá vyhrát a očekává odměnu.

Blood Rage: Digital Edition bohužel nedosahuje kvalit své deskové předlohy. Základní mechaniky hry fungují dobře a ve svém základu hra určitým způsobem nabízí to, co desková verze. Grafika je ale v některých fázích a okamžicích hodně nevýrazná, uživatelské rozhraní vám dá také zabrat. Původní verze je jednoznačně jednou z nejlepších deskových her na trhu, implementace do digitální podoby je však plná chyb a zejména špatných designových rozhodnutí. Hra vás bude opravdu bavit, jen pokud máte velkou míru trpělivosti nebo jste urputní hráči a chcete hrát proti AI.

• herní prvky a mechanismy, které byly přeneseny z deskové verze
  • soundtrack
  • mrtvé lobby