Bohové lžou – úvodka

Bohové lžou – vlastně docela často

11. 5. 2023

Léto se kvapem blíží a především školáci už se jistě vidí na prázdninách, během nichž se mladé lásce daří snad nejvíce. První letní zalíbení se však ne vždy musí vyvíjet dobře, což poznají hrdinové krátkého příběhu v nové manze Bohové lžou. Díky nakladatelství Crew se můžete ponořit do smělé jednohubky nasoukané do jediného svazku, který na dvě stě dvaceti stránkách rozvíjí až mrazivě děsivou zápletku.

Žánr:
Redakce:
Lettering:
Rozměry:

Kaori Ozaki
Kaori Ozaki
Crew
Romantické
Jan Hromek
Anna Křivánková
V. Maršík, T. Demelová
220
brožovaná
128 × 182 mm
duben 2023
9788076793552

Zdroj: Crew

Hovory s ženskýma k životu nepotřebuji

Nacuru Nanao je příkladem typicky náctiletého bezstarostného mladíka, kterého zajímá pouze fotbal a zda už jeho matka konečně překonala autorský blok při psaní své nejnovější light novely. V budoucnu se vidí jako velký fotbalista, a tak trochu ignoruje vše ostatní kolem něj, včetně milostného vyznání a dívek všeobecně. Navzdory tomu, že se teprve nedávno přistěhoval, si dokázal najít přátele a jeho dny jsou kromě věčně rozmražených večeří z polotovarů nebo z donáškové služby poměrně spokojené a klidné. To však platí pouze do doby, než najde opuštěné kotě, díky němuž se stane součástí tajemství své spolužačky Rio Suzumury.

Jak záhy zjistí, Rio má mladšího bratra a pečuje nejen o něj, ale i o celou domácnost. Jedenáctiletá dívka tak musela předčasně dospět a vzít na sebe úlohu, kterou by ještě pár let neměla poznat. Nacuru najednou poznává, že život není tak bezstarostný, jak si doteď myslel. Od té chvíle se příběh začíná zamotávat, proplétat a čtenáři stupňovitě servíruje jeden větší zvrat za druhým. To, co na začátku vypadalo jako klasický klišé romantický příběh, rázem dostane naprosto nečekané směřování.

Mně se zdál sen…

Na pozadí se sice formuje milostný vztah a trošičku mi vadilo, jakým zrychleným způsobem si Nacuru s Rio k sobě našli cestu, ale láska zde není tím hlavním tématem. Bohové lžou se spíše než na ni zaměřuje na situaci, jak to vypadá, když rodiče selžou a děti za ně musí převzít veškerou zodpovědnost, i když na ni ještě nejsou ani zdaleka připravené. Manga si tedy spíše hraje se sociálními tématy, jako je například zanedbávání dětí, ztráta blízké osoby či finanční rozdíly. Chvíli máte pocit, že je svět krásný a růžový, ale ve vteřině se stane něco, co vás z tohoto „snu“ velice rychle postaví opět nohama pevně na zem. Bohové lžou je naprosto nepředvídatelná manga, která vás nepřestane překvapovat ani v samotném závěru.

Zdroj: Crew

Jak jste se mohli dočíst už výše, Bohové lžou je jednodílný ucelený příběh, což je jeho výhodou, ale i určitým handicapem. Pozitivní na tom je, že nemusíte čekat na překlady dalších dílů, a jakmile začnete číst první stránku, víte, že ta poslední je skutečně poslední. Nevýhodou toho je, že shrnout jeden příběh do jednodílné mangy znamená škrty a zkratkovitost některých scén. Jinými slovy, děj splašeně letí kupředu a na moc velké detaily objasňující různé události zkrátka není prostor. Může to být pouze můj osobní pocit, ale místy mi trochu vadily časové skoky. Ráda bych příběh Bohové lžou viděla jako dvoudílnou záležitost, protože prostor pro doplnění informací, nebo dokonce pro pokračování, zde rozhodně je.

Bohové lžou, protože tě milují

Od Bohové lžou jsem čekala ryze romantický příběh první letní lásky, ale dostala jsem úplně něco jiného. Jestli manga v něčem skutečně exceluje, je to udržovat vás neustále v napětí, co za další zvrat vás čeká po otočení následující stránky. Vše krásně a plynule odsýpá, pod rukama vám ubíhá čtivý příběh a vy si možná začnete uvědomovat, jak málo si dnes vážíme na první pohled maličkostí a banalit. Uvěřitelnost podtrhuje i příjemně zpracovaná kresba zaměřená na emoce. Autorce se podařilo do scén vnést přesně ty pocity, které byste v návaznosti na situaci očekávali, a to samé platí i o jejich ztvárnění. Dobře čitelné výrazy v obličejích společně s propracovanými detaily jsou hlavním důvodem, proč vás manga chytí za srdce. Ne vše v životě končí happy endem, ale to neznamená, že tím přicházíte o naději na lepší zítřky. Nakonec bohové lžou, protože nás milují.

Jestli jsem něco skutečně nečekala, je to směřování příběhu nové, na první pohled se romanticky tvářící mangy Bohové lžou. Zápletka první letní lásky v sobě ukrývá i bolestivá témata a objevovat všechna ta tajemství je zajímavá cesta plná uvěřitelných emocí. I když děj splašeně utíká a občas se neohlíží na objasňování detailů, dá vám mnohem více, než byste si při prvním otevření vůbec pomysleli.

• dobře čitelné emoce
  • propracovaná kresba
  • romantická zápletka vám dá více, než byste čekali