
Frčíme! …tedy, skoro
Coffee Talk se odehrává v Seattlu, na přelomu září a října roku 2020 (v době vydání pochopitelně nikdo nevěděl, co tento rok přinese). Svět je to podobný tomu našemu, ale v lecčems odlišný. Jak se dozvídáme hned na začátku, celé je to tak trochu postmoderní fantasy. Najdeme zde elfy i trpaslíky, orky a mořské panny, kteří společně žijí v moderních velkoměstech. Nenechte se však zmást, v jádru jsou všichni přeci jen (pro nedostatek lepších slov) lidé, a tak si procházejí stejnými problémy, které jsou známé i nám. O tom, co se děje za zdmi vašeho podniku, se dozvídáte víc jednak z konverzací mezi jednotlivými návštěvníky, jednak z novin, které dostáváte na začátku každého dne. U těchto náznaků to také jen zůstane, nějaký obsáhlejší, propracovaný svět zde nečekejte. Dočkáte se spíše toho, čemu se v literární teorii anglicky říká slice of life.


V Coffee Talk je každý jedinečný
Hovory se odehrávají ve stylu vizuálního románu, tedy posloucháte cizí konverzace a ve vhodných momentech servírujete objednané nápoje. Jak je pro tento typ hry zvykem, máte možnost zobrazit proběhlé rozhovory a přetáčet již viděné pasáže. Pochopitelně se zde nacházejí i dějové větve a různé konce v závislosti na vašich volbách.


Baristou snadno a rychle


Není vám tu něco povědomé?


Kostičkovaná pohoda


Celou dobu si vystačíte s myší, ale čirou náhodou jsem zde objevil i podporu gamepadu. Ta je zpracována dosti intuitivně a vývojáři za ni zaslouží malý bodík k dobru. Hra má kromě toho také podporu modů a workshop. Ten je v současné chvíli spíše prázdný, ale za povšimnutí stojí fanouškovská rozšíření, která přidávají dabing.
Příběhem to nekončí
Záložka Extras v hlavním menu navíc obsahuje pár dalších bonusů. Prvním z nich je galerie obrázků, které se odemykají v závislosti na průchodu hrou. Některé jsou jen HD verze momentů, které jste již viděli, jiné zase jsou malby od fanoušků či různé koncepty, které vám poodhalí, jak se titul měnil v průběhu vývoje. Za pozornost stojí i komiks, který byl vydáván jako promo materiál a jehož každý díl představí jinou z postav. Pro pochopení příběhu vůbec zásadní není, ale přidává něco málo na celkové atmosféře. Jeho zahrnutí přímo do hry tak znamená, že jej není třeba složitě dohledávat na oficiálních stránkách vývojářů.



Hráč spíše v roli diváka
Kromě toho se o vašem protagonistovi nedozvíte téměř nic. Na jednu stranu to má příběhové vysvětlení a tento krok může někomu umožnit, aby se s postavou lépe ztotožnil… na druhou stranu bych osobně spíš uvítal, kdyby na začátku byl nějaký jednoduchý výběr ve stylu pohlaví–rasa, na který by pak mohly ostatní postavy reagovat. Záměrně neurčitý hlavní hrdina totiž příliš nefunguje, když zde nejsou žádné prvky, jak mu výběrem odpovědí dát vůbec nějakou osobnost.