Dakka Squadron – Logo

Warhammer 40,000 Dakka Squadron – letecká bitka

21. 4. 2021

Máte rádi stíhačky? Chtěli jste se vždycky proletět třeba ve F-35A nebo F-15X?  Pokud ano, tak máte smůlu, protože takové mašiny v Dakka Squadron neočekávejte. Tento kousek nám přinesli vývojáři Phosphor Game Studios. Recenzovaný titul je importem z mobilní hry pro počítač.

Dakka Squadron nabídne krátkou kampaň.

Kampaň vás provede pěti různými planetami, z nichž na každé musíte nejdříve splnit požadované množství útoků a boj s bossem. Úrovně jsou dobře zpracované a navržené, máte zde spousty kaňonů a prostoru pro manévry. Velikost mapy, na které se bude konat váš boj, se na první pohled může zdát rozsáhlá. Ve skutečnosti tomu tak není a při plné rychlosti se vám hodně často bude stávat, že naletíte do hranic oblasti – naštěstí nezemřete jako v jiných hrách, jen vás orkové seřvou, že se máte laskavě otočit a bojovat.

Bez úprav letounů by to nešlo

Nabízejí se vám možnosti, jak své stíhačky vylepšovat. Pokud se rozhodnete změnit jejich barvu, můžete je buď různě kombinovat, nebo zvolíte barvu, která vám dá vámi požadovaný bonus. Orkové věří, že barva ovlivňuje svět, proto co je červené, je rychlé („da red wunz go fasta”). Pokud chcete zasadit vysoké poškození, dejte žlutou barvu („da yellow wunz are more shooty”). Také můžete na svou stíhačku přidělat nové „Supa Shoota“ kulomety, rakety, lejzry, nebo dokonce ostny, abyste mohli narážet do nepřátelských letounů.

Můžete si vybrat letce z různých klanů – Bad Moons, Blood Axes, Death Skulls, Evil Sunz a Goff.  Tyto klany vám dávají různé statistiky, ale to je vše. Pokud jste tedy očekávali od každého klanu jiný letoun, zklamu vás. Jediné, co se na vašem stíhači mění, jsou právě výše zmiňované barvy.

Repetitivní mise vás časem omrzí

Dakka Squadron nabídne slušné množství zábavy, která je ale občas problematická. Vaším úkolem je zlikvidovat nepřátelské základny – letadla, hangáry, věže, olejové nádrže aj. Úkoly, které budete plnit při vašem dobývání, jsou často opakující se, občas se vám naskytne možnost bojovat s bossy nebo doprovázet váš konvoj, který musíte chránit.

Nevyužitý potenciál

Většinu času budete bojovat jen s jinými klany orků, což je podle mě docela zklamání. Svět Warhammeru je hodně rozsáhlou záležitostí a je docela škoda, že potenciál, který toto universum nabízí, vývojáři nevyužili naplno. Docela rád bych si zahrál třeba za temné elfy, démony, trpaslíky nebo za ještěry. Neříkám, že hrát za orky je nudnou záležitostí, ale hrát za jiné rasy nebo s nimi moct bojovat by hře prospělo.

Kamera, ze které se vám zatočí hlava

Souboje nejsou nijak náročné, pokud si tedy navyknete na ovládání letadel. Veškeré manévry se ovládají skrze pohyby myši a pomocí tlačítek W, A, S, D regulujete rychlost, zpomalení a otočky. Toto nastavení bohužel nejde změnit. Pokud vlastníte ovladač, máte vyhráno a Dakka Squadron si užijete daleko více. Ovládání kamery je zlo, protože ta si občas dělá, co chce. Během rychlých otáček o 180 stupňů se mi dělalo až nevolno, protože kamera má tendenci dělat celou otočku o 360. Alespoň vás bude doprovázet pěkná rocková hudba.

Špatná umělá inteligence

Na eliminaci nepřátelských základen máte ještě své společníky, které ovládá AI a kteří bohužel jsou absolutně k ničemu. Neudělají žádný pokrok v misích, nedávají poškození a jediné, k čemu je využijete, je rozptýlení nepřátel. Jak už to tak bývá, AI na opačné straně je mnohem inteligentnější a dokáže vás někdy překvapit. Možná jsem to přehnal, když jsem je nazval „inteligentnější“, protože někdy máte pocit, jako by letoun pilotoval totálně sťatý ork, který si myslí, že jste velká skála, proto do ní bude neustále nalétávat nebo střílet.

Nemáte tu ani žádné itemy či jakýkoliv jiný způsob, jak si doplnit štít a zdraví letounu, které se samy neobnovují. Budete se proto muset mít na pozoru, protože obtížnost misí roste zároveň s vaším postupem. Munici máte sice neomezenou, ale musíte dávat pozor, aby se děla nepřehřála. Pokud se tak stane, na dlouhou dobu je vyřadíte.

Dabing samotných orků je skvěle zpracovaný a tvůrci se při psaní scénáře museli pěkně vyblbnout. Jejich řeči vás budou doprovázet neustále, ať už jste v boji, kde vám jde o život, nebo jen v hangáru, kde místní šéf peskuje ostatn

Přestože se jedná o mobilní port, je Dakka Squadron zábavnou hrou, která však má své mouchy. Po grafické stránce není co vytknout, ale po technické už je to horší. Na ovládání hry se dá sice zvyknout, ale přesto vás hlavně kamera bude pěkně štvát. Upřímně si nedovedu představit, jak se Dakka Squadron musí hrát na telefonech. Než se rozhodnete koupit tento kousek, doporučuji vám zahrát si nejdříve demo. Na Steamu pořídíte Dakka Squadron za 16,79 €, na mobilní zařízení za 4,99 $.

• humor orků
  • grafika
  • obtížnost