Doctor náhled

Doctor Who: The Edge of Reality

19. 12. 2021

Adventura Doctor Who: The Edge of Reality vás zavede do sci-fi světů Pána času a utkáte se v ní s některými z legendárních Doktorových nepřátel. Pokud jste tedy fanouškem televizního seriálu Pán času, určitě zbystřete, protože tenhle herní kousek by vám uniknout rozhodně neměl.

Jednoduchá hra se sci-fi zápletkou

First-person adventura s hororovým sci-fi nádechem vás postupně provede nejznámějšími událostmi ze své seriálové předlohy. Hra je rozdělena na levely a v každém z nich na vás čeká jiný nepřítel. Zpočátku se může zdát, že je hra velmi jednoduchá (což na ovládání opravdu je, ale o tom za chvíli). Nicméně ke konci už se může stát, že nějakou pasáž budete muset opakovat – ať už kvůli tomu, že vás dostihne a zlikviduje nepřítel, nebo kvůli bugům ve hře. Těch bohužel v Doctor Who: The Edge of Reality není málo vzhledem k celkové délce hry, která se pohybuje v řádu jednotek hodin.

Ovládání méně než jednoduché…

…a to doslova – vystačíte si jen s myškou a pár klávesami, můžete se totiž pohybovat v jedné horizontální rovině, žádné skákání na vás nečeká. Můžete si alespoň kromě obyčejné chůze ještě popoběhnout nebo se přikrčit, fakticky ale nic z toho nijak zvlášť nepocítíte. Rozdíl mezi chůzí a během je opravdu minimální, až téměř zanedbatelný, a skrčení se hodí asi jen před nemotornými Daleky. Myslím ale, že přikrčení má největší efekt spíš na vaše podvědomí, než že by vás to ve hře nějak fakticky zachránilo.

Celkově po stránce hratelnosti určitě nejde o žádný unikátní skvost, hádanky nejsou nijak složité, a navíc vás celou dobu provází v myšlenkách hlas Tardis se spoustou užitečných rad. Na druhou stranu občas budete její poznatky a komentáře spíš proklínat, protože umí brnknout na tu správnou emocionální strunu. Tím jenom umocní momentální atmosféru. Tu dokresluje i hudební doprovod, který místy budete proklínat taky. Na to, že ve hře se nijak závratně nebojuje, se místy bát možná budete. Už v seriálu ve mně někteří nepřátelé vzbuzovali mrazivé chvění a v noci se mi o nich zdávaly hrůzostrašné sny.

Doctor a nepřátelé

Jak už jsem psala, v Doctor Who: The Edge of Reality budete mít tu čest potkat některé slavné Doktorovy nepřátele. Třeba kolo s Daleky není nijak extra náročné, zato kolo s Plačícími anděly mi trošku nadzvedlo tep a chvílemi jsem u něj strachy ani nedýchala. V momentu, kdy hrála hororová hudba, ozýval se šíleně děsivý monolog a Tardis si neodpustila strašidelnou poznámku, jsem musela hru pauznout a chvíli se vydýchat. Atmosféra mě v tu chvíli zcela pohltila a já tušila, co přijde dál. Moje seriálová noční můra, Plačící andělé. Kdo zná seriál Pán času, ten si nejspíš vzpomene, jak strašlivě děsivý byl díl s Anděly na první shlédnutí.

Kromě Daleků a Plačících andělů se můžete těšit na setkání s Kyberlidmi a také se dvěma Doktory. Jedním v podání seriálového Davida Tennanta a druhým v podání jediné ženské představitelky této role, Jodie Whittaker.

Spousta anglických monologů

Ty vás budou hrou provázet v podstatě neustále, ať už v podobě komentářů Tardis, které rezonují ve vaší mysli, nebo množství monologů vašich nepřátel a postav, které ve hře potkáte. Sice je Doctor Who naplněn krásnou britskou angličtinou, ale ta na druhou stranu taky není nejjednodušší. Jestliže je ale vaše úroveň angličtiny alespoň mírně pokročilá, nemusíte se obávat, i z kontextu spoustu věcí pochopíte, pokud byste si zrovna neuměli doslovně přeložit danou pasáž. Ostatně ani příběh není nijak složitý a asi se v něm úplně ztrácet nebudete.

Doctor Who: The Edge of Reality je na ovládání velmi jednoduchá adventura, která má ale poměrně dobře vykreslenou atmosféru. Pro fanoušky Pána času se pak tento herní počin dostává jednoznačně do kategorie her „must try“. Nejedná se ani tak o nějak unikátní herní počin, jako o virtuálního průvodce světy Pána času. Já, jako velký fanoušek seriálové verze, určitě nad některými neduhy hry přimhouřím oči a myslím, že to samé udělá i nejeden další hráč.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Vránová.

• super zážitek pro fanoušky seriálu
  • poutavá atmosféra