eleven-table-tennis-náhled

Eleven Table Tennis – virtuální ping pong

26. 3. 2021
Zdroj náhledu: For Fun Labs

Svět virtuální reality se vyvíjí rychlým tempem a stejně tak roste množství kvalitních her. Podíváme se na sportovní odvětví, konkrétně na stolní tenis, který se mezi lidmi těší velké oblibě. Jak si vede Eleven Table Tennis?

eleven-table-tennis-studio

Sólo nebo online

Eleven Table Tennis si můžete zahrát jak s umělou inteligencí, tak s reálnými soupeři. Co se týče hry sólo hry, tak máte na výběr volnou hru s botem nebo zápas. U volné hry se nehraje na žádná kola a pokaždé podáváte míček do hry vy. Zajímavější jsou zápasy a volba obtížnosti hry. Obtížností je zde hned pět, a to od jednoduché přes těžkou po legendu. Náročnost hry se rychle zvyšuje, a tak zpočátku zjistíte, že střední obtížnost není ta pravá pro první seznámení. Nebojte se proto začínat na té nejlehčí, časem se určitě budete zlepšovat a vaše zápasy nebudou končit 0-11 pro bota.Ve hře nechybí multiplayer, který nabízí zajímavější možnosti. Můžete hrát jak se svými přáteli, tak proti úplně cizím lidem i z druhé strany světa. Zahrát si můžete klasickou hru jen tak pro zábavu, ale pokud máte rádi výzvy, nabízí se zde možnost hrát hodnocené zápasy. Tuto volbu musí potvrdit před zápasem oba soupeři. Výsledek hodnoceného zápasu se vám bude započítávat do vašeho skóre, přičemž na začátku začínáte s patnácti sty body. Za každý vyhraný zápas získáváte plusové body, za prohraný zápas naopak o body přicházíte.

Trénink a minihry

Eleven Table Tennis nabízí poměrně širokou škálu možností, jak trénovat a zlepšovat svoje dovednosti. Nahrávací stroj je ze všech nejpropracovanější. Na něm si můžete natrénovat nejrůznější typy odpalů a navíc obsahuje spousty detailních nastavení, takže si ho můžete velice konkrétně přizpůsobit. Hra s kvadranty cvičí umisťování míčků na určitá místa stolu. Dostanete pět míčků-životů a na stole se vám zobrazí pole, do kterého se musíte míčkem trefit. Za správné umístění dostáváte body, ty jsou odstupňovány tím, jak blízko středu jste se trefili. Za okraj pole je 50 bodů, vnitřní pole je za 100 bodů a za trefu do středu pole obdržíte 150 bodů. Pokud se netrefíte do určeného pole a přijdete o všechny životy, hra končí. Překonáte bodový rekord svého kamaráda?Dále je ve hře cvičná zeď, což je vlastně zvednutá druhá polovina stolu, o kterou si můžete pinkat. Volná hra vám umožní si dělat cokoliv, co se vám zlíbí. K tomu můžete vždy sledovat obrazovku, na které se vám zobrazuje rychlost posledního odpalu. Nácvik podání vás naučí správné podání. Na každou chybu vás upozorní zvukově a na obrazovce se vám zobrazí informace o tom, jakou chybu jste udělali. Poslední oddechovou a zábavnou hrou je pivní pong. Asi není třeba dlouze představovat, jedná se o plastové kelímky, do kterých musíte trefit pingpongový míček. Házet jej můžete oběma rukama a jste limitováni pouze časovým limitem 60 sekund.

Neskutečná fyzika

Nejvýznamnější rozdíl mezi tímto titulem a ostatními ping-pongovými VR hrami je fyzika. Zde se nesetkáte s obyčejným odpalováním míčku a umělou reakcí hry, tento stolní tenis je skutečným simulátorem reality. Vaše síla úderu velice realisticky mění rychlost míčku ve hře. Můžete zde zahrávat rychlé servisy, loby, nacvičit si parádní backhand i forehand. Míček dostane spin, jaký mu udělíte, a pokud jej trefíte rukojetí pálky, tak opravdu nepoletí tam, kam jste původně zamýšleli. Síťka háže prasátka jako u skutečného ping-pongového stolu a i odrazy míčku o hranu stolu nepředvídatelně mění jeho směr letu. Navíc s každým dotekem míčku pocítíte jemné vibrace ovladače, což navozuje pocit skutečného odpalu. Nutno ale říci, že tyto vibrace poměrně rychle vybíjejí baterie v ovladači. Hra je v mnoha ohledech až tak moc reálná, že jediné, co vám může chybět, je skutečný stůl. Proto doporučuji si udělat na hru více místa kolem sebe, jelikož jakmile se naplno ponoříte do hry, rychle zapomenete, že před vámi stojí babiččina vzácná váza i hodně tvrdá deska počítačového stolu.

Omezené úpravy

Zapomeňte na tisíc možností barevných pálek nebo nepřeberné množství různých prostředí, Eleven Table Tennis je na úpravy velice skoupý. Vyjádřeno čísly, ve hře jsou celkem tři různá prostředí a tři barevná provedení stolu. Zapinkat si můžete v útulném pokojíčku s velkou postelí a dominantní šatní skříní, na chatě s krbem a luxusním výhledem na hory a v aréně, která vám navodí pocit profesionálního zápasu. U pingpongového stolu máte na výběr ze základní zelené barvy, tmavě modré a červené. Barva pálky je neměnná, a tak si alespoň můžete zvolit barvu míčku- klasickou bílou nebo oranžovou.

Grafické provedení hry je pěkné, ač jsou úpravy skromné. Prostředí je decentní a nenacházejí se v něm žádné rušivé elementy. Obrazovky, které ukazují vaše skóre, jsou chytře dané do boku mimo přímý pohled. Zvuky míčku jsou přesnou kopií skutečnosti a pouze zde chybí typicky nepříjemný zvuk po jeho prasknutí. Do pozadí hraje tichá jemná melodie, která se ale rychle začne opakovat. Neopomenula se ani vizuální stránka botů a hráčů, můžete si navolit ze seznamu avatarů, jak bude vypadat bot pro sólo hru a jak vás uvidí váš reálný soupeř.

Komunita Oculus hráčů

Tato sportovní hra se stala velmi oblíbená v komunitě hráčů vlastnící Oculus Quest a Oculus Quest 2. Její fanoušci vymysleli různé typy adaptérů, ke kterým lze připevnit ovladač Oculu. Stačí si jen stáhnout návrh adaptéru a vytisknout na 3D tiskárně. Rázem tak dostáváte do ruky rukojeť pálky a díky nastavením ve hře lze hrát stolní tenis jako se skutečnou dřevěnou pálkou. Pokud žádnou tiskárnu nevlastníte, několik e-shopů nabízí k prodeji již hotový výrobek, který stačí jen zakoupit, připevnit k ovladači, a můžete se ponořit do hraní. Pro poněkud náročnější hráče komunita dokonce vynalezla adaptéry na baterie, které se nacházejí v ovladačích. Namísto tužkových baterií vložíte do krabičky menší mikrotužkové baterie a tím odlehčíte váhu celého ovladače.

eleven-table-tennis-adaptér

Vývoj

Hra byla vydána již v roce 2016, a tak od jejího uveřejnění uplynulo již pár let. Za tuto dobu prošla obměnou od významného zlepšení grafické stránky po úpravu některých herních vlastností. Během těchto změn byla do hry přidána i čeština. Bohužel ne každý update se povede, a tak se občas přihodí, že se vám smaže nastavení hry anebo se hra stane téměř nehratelnou na nejvyšší detaily, jako tomu je nyní (testováno v březnu 2021). Naštěstí vývojáři stále na hře pracují, a tak snad odstraní co nejvíce chyb. Ostatně i přes občasné problémy se tento titul řadí mezi nejlépe hodnocené hry, na platformě Steam má úctyhodných 95 % a na Oculus store získal 4,6 hvězdiček z 5.

Eleven Table Tennis je velmi povedený simulátor stolního tenisu. Realisticky propracovaná fyzika zaslouženě vyhoupla tento titul mezi nejoblíbenější a nejlépe hodnocenou pingpongovou hru pro virtuální realitu. Ve hře nechybí široká škála tréninkových možností a krátkých miniher. Malou skvrnkou na kráse jsou občasné problémy s hrou po updatech.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• realistická fyzika
  • multiplayer