epic games logo

Epic Games propustí přes 800 zaměstnanců

3. 10. 2023
Zdroj náhledu: epicgames.com

Každý hráč, který lehce zná základní politiku společnosti Epic Games, ví, že její největší přísun peněz se skrývá ve hře Fortnite, Unreal Enginu a v ziscích z prodeje her na její herní platformě. Víme i, že marže na hry by měl mít Epic menší než u konkurence, a každotýdenní rozdávání her zdarma také udělá menší škrty přes rozpočet. O ekonomice Epic Games se toho mezi hráči sušká hodně, ale oficiální stanovisko vyšlo najevo až teď.

Kvůli ztrátám větším než zisky se Epic Games rozhodl propustit přibližně 830 zaměstnanců. S touhle informací jako první přišla agentura Bloomberg, která tvrdí, že zaměstnanci byli o propuštění informováni formou interní zprávy. Zaměstnanci, kterých se vyhazov týká, získají plat a pojištění v lhůtě šestiměsíčního odstupného. Tato informace byla později potvrzena i na oficiálním webu herní platformy Epic Games formou zprávy generálního ředitele Tima Sweeneyho.

Zdroj: Epic Games

Část volné parafráze zprávy uvádím zde:

„Ahoj všichni,

jak jsme uvedli dříve, propouštíme přibližně 16 % zaměstnanců společnosti Epic. Už nějakou dobu utrácíme mnohem více peněz, než vyděláme, a také investujeme do dalšího vývoje Epic a hry Fortnite. Dlouho jsem byl optimistou, že tento přechod zvládneme bez propouštění, ale zpětně vidím, že to bylo nereálné. Zatímco Fortnite začíná znovu růst, růst je poháněn především obsahem tvůrců s významným sdílením příjmů, a to je obchod s nižší marží, než jsme měli, když se Fortnite Battle Royale rozjel a začal financovat naši expanzi. Úspěch s ekosystémem tvůrců je velký, ale znamená velkou strukturální změnu naší ekonomiky. Epic se po celém světě neustále snaží snižovat náklady. Stále jsme ale skončili daleko pod finanční udržitelností. Došli jsme k závěru, že propouštění je jedinou cestou a že jeho provedení nyní a v tomto rozsahu stabilizuje naše finance. Děláme také nějaké prodeje. Útěchou je, že máme dostatečné finanční prostředky na podporu propuštěných zaměstnanců: nabízíme balíček odstupného, ​​který zahrnuje šestiměsíční základní plat a v USA/Kanadě/Brazílii šest měsíců zdravotní péče placené společností Epic. Vyhlídky Epic do budoucna jsou silné. Máme úžasné herní zážitky na více platformách. Postavili jsme nejlepší engine na světě a příští týden uspořádáme Unreal Fest, abychom spojili komunitu a upozornili na věci, které vytvářejí s Unreal Engine a UEFN. Snižujeme náklady, aniž bychom narušili vývoj nebo naše hlavní obory podnikání, takže se můžeme i nadále soustředit na naše ambiciózní plány. Asi dvě třetiny propouštění byly v týmech mimo hlavní vývoj. Některé z našich produktů a iniciativ přijdou na trh včas, jiné budou muset být odloženy. Jako společnost jsme v pořádku s časovým omezením, pokud to znamená udržet si naši vizi našich cílů a dostat se na zpět na stranu ziskovosti a stát se přední společností v oblasti metaverse…
– Tim“

Celou původní zprávu v anglickém jazyce naleznete zde.

Jestli se máme obávat o ztrátu platformního herního giganta, nevíme. Vše ukáže čas, každopádně v ekonomických potížích se nachází i další herní společnosti. Příkladem je třeba Activision, který propustil zaměstnance spravující hru Hearthstone, podobně je na tom i Beamdog s Baldur's Gate: Enhanced Edition a také Electronic Arts, Take-Two, CD Projekt, Meta, BioWare, Firaxis a Unity, společnosti, které rovněž letos zavedly výrazné snížení počtu svých zaměstnanců. Vše je převážně dohledatelné na oficiálních webech zmíněných společností nebo na Linkedinu.

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.