Gripper – Cover

Gripper – kybernetický motorkář

2. 8. 2023
Zdroj náhledu: Heart Core

Prvorozená hra od studia Heart Core vám nabídne hrůzostrašnou budoucnost, ve které ovládá veškerý chod světa umělá inteligence. Co by to však bylo za zápletku, kdyby na pomoc nepřišel… v tomto případě nepřijel, náš hrdina. Gripper je akční hra, ve které si procvičíte váš um řízení motorky. V kybernetickém světě se tak utkáte s nepřáteli, kteří na vás nebudou brát ohledy, a také s dlouhými úzkými tunely, které prověří vaše reflexy. Jsou však světelné efekty, herní prostředí a soundtrack natolik atraktivní, aby stály za vyzkoušení?

Příběh není špatný, ale…

Vaše cesta začíná ukázkami minulosti vašeho hrdiny, kdy byl ještě jako malý kluk milovaný svými rodiči. Pak se však něco stalo a None – váš hlavní hrdina – dostává několik stovek zpráv od svých rodičů, na které neodpovídá. Jednoho dne přichází zpět do svého světa a zjistí, že ten je kompletně poškozen a pobíhá zde jakási podivná entita – Zero . Ta se stane vaším úhlavním nepřítelem, jelikož zjistíte že ví, co se stalo s vašimi rodiči. None tak společně se svým chlupatým kamarádem z dětství jezdí od jednoho padoucha k druhému a hledá odpovědi. Když jsme u těch padouchů, ve hře jich najdete několik. Máte zde Šok, Hněv, Depku, Smíření a samozřejmě toho největšího záporáka – Zera. Pokud vám jména těchto hlavních bossů přijdou povědomá, rozhodně nejste na omylu. Příběh zde ale nezaujímá tak velkou roli a nastupuje spíše do pozadí. Proto vás osudy postav nezaujmou kvůli citové návaznosti, ale spíše díky vázanosti na achievementy.

Od jednoho módu k druhému

Co se Gripperu daří, je přepínání herního stylu z jednoho do druhého. V prvním řídíte motorku a váš pohled je seshora, v druhém jezdíte tunelem a kameru máte na zádech motorkáře. V případě první varianty se vždy utkáte s jedním z nepřátel. Během této jízdy se pohybujete po plošně vyznačeném prostoru a snažíte se zneškodnit jednoho z hlavních záporáků. Můžete zde chytat vybuchující sudy a házet je, narážet do sloupů nebo třeba zabíjet malé poskoky. Osobně nám tato část nepřišla tak zábavná jako jízda tunelem. Pohled shora dost ztěžoval ovladatelnost a ovládání nebylo vůbec intuitivní. Dále tu máte také ovládání chapadla, které pomáhá ničit vaše nepřátele. To provádíte pomocí myši a tato technika je tak jednoduchá, jak se zdá, prostě namíříte myš na danou věc a tu chytnete. Manévrování s motorkou je pak už horší. Druhá varianta – jízda v tunelu – je pro hráče mnohem přívětivější, avšak nedává moc prostoru pro hraní samotné. V této oblasti se pohybujete pouze doleva, doprava a reagujete na quick time eventy. Ve výsledku je však tato varianta zábavnější, jelikož hra nabývá na větší akci a adrenalinu.

Pokud jde o ovladatelnost, ve hra doporučuje pro lepší zážitek hrát na ovladači a mít na sobě sluchátka. U toho se trochu zastavíme, jelikož ovládání motorky není v některých fázích hry vůbec intuitivní, byl použit na doporučení ovladač. Ten sice vylepšil řízení motorky a jízda v tunelu byla hned větším zážitkem, ovšem pro zneškodnění nepřátel jde o obrovsky nepraktickou věc, která hru zbytečně ztěžovala a místy nás i frustrovala. Pro nejlepší zážitek jsme tak do soubojů jezdili s klasickou klávesnicí a myší a tunely projížděli na ovladači. Vyměňování ovladačů bylo sice také nepraktické, ovšem zážitek z jízdy nám za to přepínání mezi dvěma zařízeními stál.

Barvičky, světýlka, blikátka

Grafika je v tomto případě trochu prostší, ale povedeně udělaná. Kreslené 3D modely jsou originálně zpracované a celkové prostředí na nás dýchne postapokalyptickým dojmem, kterým na nás chtěli vývojáři zřejmě zapůsobit. To se jim rozhodně povedlo. Atmosféru skvěle dokreslují také vaši nepřátelé, kteří svému jménu skutečně dostojí. Pokud bojujete proti nějaké určité emoci, je její vyjádření v prostoru perfektní. Kromě toho, že samotná emoce vypadá tak, jak byste si hněv nebo depresi představovali. Přenáší Gripper tyto prvky i částečně na vás formou okolí, které se přizpůsobuje přesně dané situaci. Například v případě agrese cítíte hněv a páru všude kolem, naopak v případě souboje s depresí na vás může padnout mírná melancholie. Co naopak hře musíme trochu vytknout, jsou světelné efekty, které byly někdy až nepříjemné jak pro oči, tak později i pro hlavu. Mladším hráčům by tento prvek možná vadit nemusel, na náš vkus zde bylo až příliš světélek. Atmosféra v tunelech pak byla i přes tuto vadu vcelku příjemná a působila jemným retro dojmem.

Úplně nenadchne, ale také úplně neurazí

Během hraní Gripper dokázal nadchnout pouze v některých pasážích. Jednalo se zejména o části v tunelu, samotné souboje byly sice od sebe odlišné, avšak žádný z nich nás nijak extra nenadchnul. Každopádně během soubojů můžete kombinovat spoustu bojových prvků a také si vylepšovat svoje zařízení na motorce, které lze využívat. Příběh se tu nachází pouze pro to, aby hra plynule běžela a levely na sebe navazovat. Pokud jde o ovladatelnost, přišla nám v některých ohledech matoucí a nepříliš kompatibilní jak s klávesnicí, tak s ovladačem.

Gripper je akční titul, který vás dokáže na pár hodin zabavit. Pokud si rádi užíváte rychlé jízdy na motorce nebo máte rádi adrenalin, mohl by se vám titul rozhodně líbit. Co ovšem hře musíme vytknout, je špatná ovladatelnost a místy nepříjemné zvukové i obrazové efekty. Příběh nás také moc nenadchl a nejzajímavější částí byla až jeho poslední sekvence. Cena neodpovídá nabízenému obsahu a hru by se vyplatilo pořídit v případě nějaké té slevy.

• akční jízdy v tunelu
  • atmosféra
  • achievementy
  • špatná ovladatelnost
  • nepřirozené úhly kamery
  • nepříjemné problikávání
  • málo chytlavý příběh
  • Datum vydání 29.03.2023
    • Vývojář Heart Core
    • Vydavatel Heart Core
    0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.