Gunfire uvodní obrazek

Gunfire Reborn – kombinace zbraní a super schopností

22. 12. 2022

Gunfire Reborn je akční FPS střílečka od studia Duoyi (Hong Kong) Interactive Entertainment, jež je udělaná na způsob roguelike. Úkol je jednoduchý, zabijte všechny vaše nepřátele a přežijte. Pokud se vám to podaří, můžete postoupit do další arény, kde se obtížnost zvyšuje. Ovšem pokud selžete, začnete od začátku. Na konci vás samozřejmě čeká ještě závěrečná bitva s hlavním bossem, který vás bude stát hodně času a možná i nervy.

gunfire reborn zbrane

Tak jednoduché a přitom tak komplikované

Jakožto hráč dostanete na výběr ze čtyř různých hrdinů, za které můžete hrát. Tedy, nejprve máte možnost hrát za jednoho a postupem času se odemykají další postavy. Každá z nich má dvě unikátní schopnosti, které vám pomohou v aréně přežít. Z každého nepřítele vám padají odměny, ať už ve formě vylepšení schopností vašeho hrdiny, nové zbraně, peněz, esence nebo životů. Celkově se musíte dostat přes tři různé mapy a tři hlavní bosse, než dosáhnete svého vytouženého cíle. Ovšem to není tak jednoduché, v každé aréně přibývá víc a víc nepřátel a jejich schopnosti se liší. Musíte se vypořádat jak s odstřelovači na dálku, tak s nepřáteli, kteří se vás pokusí dostat zblízka. Někteří po vás házejí bomby, jiní se vás zase snaží ugrilovat plamenometem. Důležité je se hře umět přizpůsobit.

Co dál?

Po (ať už úspěšném či neúspěšném) dokončení arény dostanete příděl esencí, za které si můžete pořídit vylepšení vaší celkové postavy, navýšit úroveň, a tím odemykat různé výhody. To zahrnuje větší výběr zbraní, více životů, vyšší poškození, možnost zahrát si za jiného hrdinu a tak dále. Jednodušeji by se dalo říct, že čím více her odehrajete, tím jednodušší pro vás bude průchod arénami. Další způsob, jak si hru zpestřit, je zahrát si ji s přáteli – jelikož můžete hrát v týmu až čtyř lidí, hra se pro vás stane mnohem jednodušší. Výhodou hraní s vícero lidmi je i to, že pokud padnete v boji, spoluhráči vám mohou pokrýt záda a ještě vás oživit.

Po grafické stránce je Gunfire Reborn velice příjemně navrhnutá. Roztomilá 3D grafika a kreslené postavy i prostředí vás krásně vtáhnou do hry a celkové zasazení do asijského prostředí působí na hráče příjemným dojmem. Hratelnost je u této hry intuitivní a pokud máte předchozí zkušenosti se střílečkami, ovládat se vám bude velice jednoduše.

Problém u této hry je nevyváženost obtížnosti v úrovních. Pokud hru hrajete poprvé, zcela jistě nemáte šanci ji dohrát celou, jelikož začínáte téměř bez ničeho. Naproti tomu pokud máte účet například s úrovní 125, je pro vás díky všem vylepšením zabíjení v první fázi mapy otázka jen několika minut, zatímco začátečníkům to bude trvat zhruba třikrát déle. Další nevýhodou je repetitivnost map. Hra je sice poutavá svým unikátním výběrem zbraní, nepřátel, hrdinů a schopností, ovšem pokud umíráte velmi často v prvních arénách, může se vám stát, že hra vám kvůli mapám začne připadat jednotvárná.

Nekonečné dávky všeho nového

Je však jasné, že se vývojáři snaží hru udržet naživu, a každého čtvrt roku se tedy můžeme dočkat nového obsahu. Tím je například další hrdina, nový jedinečný boss, další zbraně či nová vylepšení. Můžete zde také plnit denní výzvy, které vám hru udělají ještě zajímavější a mohou ji někdy i zkomplikovat. Od jistého levelu se vám také odemknou vstupy do různých dungeonů, kde musíte plnit výzvy jak střílecí, tak například skákací či na rychlost.

Celkový dojem z Gunfire Reborn je velmi pozitivní. Vývojáři se zde skutečně vyřádili a dávají vám tak unikátní možnost sestavit si hrdinu s různými kombinacemi schopností a zbraní. Stačí si jen najít tu, která vám bude vyhovovat, a vyrazit do arény. Hra může být někdy velmi frustrující, pokud vám štěstěna nedopřeje správný výběr schopností a zbraní. To může vést k vašemu brzkému skonu a problémům s dalším levelování vaší celkové úrovně, což má za následek větší obtížnost hry.

• široká nabídka zbraní a vylepšení
  • pestrá škála nepřátel
  • design
  • unikátní postup při procházení dungeonů a zabíjení bossů
  • repetitivnost map
  • pomalé levelování
  • nevyvážená obtížnost
  • Datum vydání 18.11.2021
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.