Hairdresser Simulator - úvod

Hairdresser Simulator – mistr kadeřník

2. 11. 2023

Hairdresser Simulator vás vtáhne do světa kadeřníků a kadeřnic. Budete si vydělávat na rozvoj svého vlastního salonu krásy, později dokonce zaměstnávat pracovníky, až se z vás stane mistr kadeřník, stejně jako Zohan. Za novým simulátorem z prostředí kadeřnictví stojí vývojáři z Petard Games a Frozen Way. Od Frozen Way můžete například znát hry jako House Flipper Pets VR, Honeycomb, Millennials (teprve vyjde) či Farm Flipper. Kadeřnický simulátor by měl vyjít v prvním kvartálu následujícího roku 2024. Teď už se ale pojďme společně podívat na to, co nám nabízí zatím hratelné demo.

Vytvoření vlastní postavy

Hairdresser Simulator vám nabízí možnost vytvořit si svou osobitou postavu vašeho kadeřníka či kadeřnice. Můžete si ji vytvořit manuálně v sandboxovém režimu, kde naleznete nespočet variací účesů a možností, jak změnit svůj vzhled (oči, uši, rty, tváře atd.). Existuje zde také vcelku zajímavá možnost vytvořit si svou vlastní postavu tím, že nahrajete fotku či obrázek. Fotku si nahrajete svoji, partnerovu, kamarádovu nebo klidně vaší oblíbené celebrity. Program vám pak na základě toho vytvoří model a vy už si jen dotvoříte designové oblečení.

Lepší recenze rovná se víc peněz

Tento kadeřnický simulátor je stejně jako jemu podobné založen na hodnocení a recenzích. Čím lepší jste, tím výše se dostanete a zlepší se i váš kariérní postup. K tomu ovšem získáte větší a samozřejmě náročnější klientelu, jež vám dovalí slušný balík peněz. Vaše kadeřnické impérium se tak může rozrůst z jednoho salonu až na devět míst. Díky tomu jste schopni renovovat, budovat, najímat zaměstnance i učit se stále nové trendy a vychytávky.

Z kadeřnického světa

Rozhodně si užijete vše, od mytí přes stříhání po barvení vlasů. V plné verzi hry by mělo být k využití až deset různých činností. Jedná se o mytí, sušení, kartáčování, stříhání, stínování a další. V demu si lze vyzkoušet klasické mytí vlasů, včetně nanášení šamponu, splachování a následného sušení do finálního účesu. Jak a kde máte sušit či mýt, vám ukazuje v levém dolním rohu indikátor hlavy klienta, jež je rozkouskovaná na menší části. Na každém tomto kousku je vidět procentuální číslo. To oznamuje hráči, jak dlouho ještě musí fénovat, a podobně.

Do rukou se vám dostane až jedenáct typických kadeřnických nástrojů, jako jsou nůžky, holicí strojek, kartáč, žehlička, kulma, fén a další. V demu se setkáte hlavně s fénem, nůžkami a holicím strojkem na vlasy a vousy v momentě, kdy vás jeden klient požádá o ostříhání dohola. Přiznám se, že se mi moc líbilo, že se při barvení a stříhání vlasy dají chytit jaksi ve vzduchu a vy si tak můžete stříhat/barvit v klidu po pramenech. Je to rychlejší a přehlednější.

Hra Hairdresser Simulator je neskutečně realistickou simulací, především co se týká vzhledu vlasů (rovné, krátké, dlouhé, vlnité) a jejich pohybu při fénování, mytí či namočení. Všechny nástroje vydávají realistické zvuky kadeřnických pomůcek, jež znáte z návštěv vašeho Kadeřnictví.

Story mód

Pokud jste se už dost vyřádili v sandboxovém módu s vytvářením vaší postavy, máte možnost se podívat i na část příběhovou. Zde si zvelebíte svůj salón a obsloužíte pár vlastních prvních zákazníků. Jste ve městě nový a naskytne se vám možnost koupit bývalou masnu, kterou přetvoříte na salón. Navrhnete si svůj vývěsní štít a hurá na úklid. Moc se mi líbila animace při prodeji věcí, kde vám papírové peníze skáčou rovnou do peněženky. Většinu předmětů prodáte, vymalujete, položíte podlahu, vyleštíte okna, koupíte první nábytek a hotovo. Zákazníky si naplánujete do kalendáře, nesmíte však zapomenout, že každý účes trvá jinou dobu, tak aby se vám nesešli dva zákazníci najednou.

Hairdresser Simulator rozhodně vyčnívá nad všechny hry na kadeřníky, hlavně pro svou jedinečnou realističnost. Jen doufám, že ve hře zbyde místo i pro kreativitu (vytváření vlastních účesů), a nejen repetitivní opakování (ostříhat na krátko, dohola atd.), protože pak by to mohlo některé hráče přestat po chvilce bavit. Držím vývojářům palce a těším se na první kvartál příštího roku, až hra vyjde v plné verzi.