Horror Story Hallowseed strašidelný dům

Horror Story: Hallowseed – další děsivý dům

11. 11. 2021

Horror Story: Hallowseed je konečně vydáno v plné verzi. Co to pro hráče znamená? Konečně se dozví, jak končí tento první díl z plánované série Horror Story. Horror Story: Hallowseed je psychologickohororová adventura z pohledu první osoby. Titul nás zavede do tajemného městečka Hallowseed, ze kterého bohužel hráč uvidí jen opuštěnou farmu, doly a tajnou svatyni.

Kempování u démona

Náš příběh začíná partičkou mladých lidí, jež se rozhodli kempovat. Užijí si trochu pohody, zábavy, opékání marshmallows a pití. Když už jsou v podnapilém stavu, napadne Michaela, že by mohl vyprávět přátelům strašidelný příběh. Na tom by nebylo nic divného. Michael vypráví strašidelný příběh o městečku Hallowseed (kousek od něj kempují), kde byli zabiti všichni rodiče a děti přes noc zmizely. V tu chvíli ale něco napadá Michaelovy přátele a Michael sám omdlívá.

Po probuzení se hráč ocitá společně s Michaelem v jakémsi dole. Jak jste se tam dostali a co se vlastně stalo, nemáte zdání. Vydáváte se tak lesem zpátky k tábořišti a svému autu, kde se rozpomenete na předcházející noc. Michael se rozhodne, že musí zachránit své přátele Jaye a Annu. Po cestě naráží na děsivý přelud a dostává se k tajemnému farmářskému domu – při bližším ohledání zjišťuje, že Anna se nachází uvnitř. Jakmile se Michael konečně dostane do domu, neznámá síla ho zde zavře. Michael tak musí nejen najít své přátele, ale také odhalit tajemství domu, který zjevně obývá démon.

Inspirace horory

Hra Horror Story: Hallowseed je inspirována hororovými filmy, jako je V zajetí démonů, Insidious nebo Exorcismus Emily Rose. Můžete se tedy těšit na perfektně načasovanou dávku strachu. Procházka tímto domem rozhodně není pro slabší povahy. Ale nebojte se, kromě domu se v plné verzi hry podíváte do dolů, tajemné démonické svatyně, lesa či na hřbitov. Po cestě na vás čeká slušná dávka démonů, kteří sice nejsou vzhledově děsiví, avšak jejich entrée na scénu vám zaručeně přivodí infarkt, a to, bohužel pro vás, nejednou.

Horror Story Hallowseed tajemný hřbitov

Démoni

Rozhodně už je vám jasné, že s tímto ďábelským městečkem Hallowseed není něco v pořádku. Společně s Michaelem vás čeká cesta kolem několika nepříjemných démonů, kteří už na vás netrpělivě čekají. Donutí vás křičet, běžet a možná si u toho převrhnete nějaký ten hrníček či skleničku. Tito démoni jsou zatraceně rychlí jako Usain Bolt, což pro Michaela nevěstí nic dobrého. Navíc tu na vás čeká ještě jeden z těch „větších“. Je to rozený obchodník a udělá vám nabídku, která se neodmítá. Anebo radši odmítá? To už záleží na vás.

Kromě démonů tu na vás čekají i tajemné stíny, které vás sledují po celém domě. Kromě nich tam najdeme ještě paní domu, bývalou majitelku usedlosti. Ta vám pro změnu zazpívá přes dveře. Musím přiznat, že jsem z toho měla husí kůži. Paní domu je ze všech těchto přízraků, démonů a havěti asi ta nejpříjemnější.

Tajemná svatyně

Jak už bylo zmíněno, z domu se dostanete i do tajemné svatyně. Zde hra začíná připomínat hru Slender, kde sbíráte stránky – to po vás totiž vyžaduje i Horror Story: Hallowseed. Čeká vás tedy shánění sedmi stránek z knihy, která má zastavit démona Belzebuba. Rozhodně ale nečekejte, že je dostanete zadarmo. Po sebrání stránky na vás někde po cestě zaútočí démon a jediná vaše možnost je se schovat za dveřmi, na kterých je kříž. Docela problémem je, že na reakci máte jen pár vteřin, a to doslova. Než se tedy stihnete otočit k útěku, jste mrtví. Mně se nakonec jako dobrý trik vyplatilo si po každé takovéto smrti zapamatovat, kde se démon objeví. Poté jsem do té lokace pozadu nacouvala. Jakmile se spustila sekvence k útěku, už jsem běžela správným směrem.

Horror Story Hallowseed svatyně pod hřbitovem

Hádanky

Horror Story: Hallowseed ale není jen obyčejná hororovka. Najdete tu i hádanky, jež musíte vyřešit, abyste našli další stopy příběhu. Například budete muset zjistit heslo ke dveřím, když vás démon (určitě omylem) zavře v místnosti. Dokonce si můžete pohrát se spiritistickou tabulkou. Ta má byla zřejmě rozbitá, protože opakovala jen jednu odpověď. Dále tu budete hledat klíče k dalším místnostem, některé hádanky navíc souvisí i se světlem a tmou.

Strašidelná hudba a zvuky

Když začnete poprvé hrát, přepadne vás okamžitě strach. Okolní strašidelná hudba vás vyvede úplně z míry. Do toho zaslechnete sténání mrtvých, což vás přivádí k myšlence, že vy budete další na řadě. Ještě více tento děsivý zážitek ale umocňují okolní zvuky, ať už se jedná například o sténání větru, vrzání dveří, praskání podlahy a podobně. Vaše smysly jsou doslova přehlceny a vy už jen čekáte, kdo na vás odkud vyskočí.

Temné a ponuré

Vizuální stránka hry je perfektní. Vše je ponuré, temné a strašidelné. Prostředí kolem vás umí vytvořit tu správnou atmosféru, abyste se báli, v lese budete mít i chvíli pocit, že vás někdo sleduje. Dům, do kterého se dostanete, rozhodně není jako obvyklý opuštěný dům z hororu. Tenhle je živý a to nemyslím v dobrém slova smyslu. To, co vypadá živé na první pohled nebo i poslech, totiž zas tak živé rozhodně není. Světlo vám poskytují pouze svíčky a sirky, popřípadě váš mobilní telefon, pokud ho máte u sebe.

Horror Story: Hallowseed je v první části opravdu perfektním hororovým zážitkem. Pak už hrůza a napětí trošku opadávají. Rozhodně je to zajímavý počin, který stojí za vyzkoušení. Hra není ani nijak dlouhá, zabere vám něco kolem dvou až tří hodin.

• hudební doprovod a zvuky okol
  • atmosféra
  • jumpscary