Just Die Already - S hlavou v ruce

Just Die Already – důchodci útočí

28. 8. 2022

Znáte to, na jednu stranu důchodci představují zkušenosti minulých generací, laskavé slovo, naplněnost břicha až po okraj, a když se zadaří, jako správné vnoučátko odejdete i se zásobami financí na příští domácí párty u vašich kamarádů. Vývojář DoubleMoose Games ale představuje hru, ve které jsou důchodci to nejhorší, co vaše město potkalo. Jsou zahořklí, neustále připravení zemřít a rádi dělají neplechu všem v okolí. Just Die Already vám nasimuluje život zrovna takového „milého“ důchodce, který vám v supermarketu kvůli slevě ukradne máslo a mouku přímo z vašeho košíku. Na úvod to zní celkem zajímavě, ale dokáže tato hra opravdu hráče zaujat a pobavit? Pojďte se na to se mnou podívat v této recenzi…

Domov důchodců, domov pekelný

Just Die Already hned na začátku při spuštění nabízí dvě varianty hraní. V první si můžete zahrát sólovou hru a ta druhá umožňuje hraní pro čtyři kamarády. Výhodou je crossplayová možnost napojení ze všech herních platforem. Někteří z vás, co jsou šikovní sběratelé na Epicu, si tuto hru už najdou ve své knihovně, jelikož ji zmíněná platforma rozdávala zdarma. Vrátím se ještě nazpátek k singleplayeru. Při hraní máte možnost vybrat si jednu ze čtyř postav: plešatého Stanislava, ozbrojeného Wallyho, indickou Kamalu a romantickou Lucky. Hra začíná, jak je zmíněno v nadpisu, v domově důchodců. V něm máte za úkol pokazit místní boomerskou party, rozpoutat čisté peklo a osvobodit se tak z bran starobince. Když se vám to podaří, kolega boomer Bucket pro vás připraví seznam, co všechno máte ve městě vyvádět, a v podstatě je to pro vás návod, jak se stát tou nejvíc nenáviděnou osobou ve hře.

Ve městě to žije a zároveň umírá

První dojmy ze hry byly smíšené. Tvůrci si dali pozor na velikost otevřeného světa, který je prostorově tak akorát. Skládá se z vícera různorodých lokalit, které dělají Just Die Already pestřejší. Najdeme zde městské centrum s výškovými budovami, doky s nelítostným žraloky, zenovou zahrádku s dódžem, park s ovečkami a sportovní centrum s nahými svalovci. Každá oblast nese svá specifika a celý otevřený svět nabízí na každém rohu nějaké oživení. Rozhodně se nebudete ve hře nudit a nejedná se o tzv. walking simulátor. Když už, tak spíš úsměvný walking dead simulátor, protože končetiny vaší postavy zmizí z těla tolikrát, kolik ve městě napočítáte dopravních nehod. Dokončit Just Die Already vám bude trvat přibližně nějakých patnáct hodin čistého času. I po tomto období nějaké ty neobjevené lokality naleznete. O mnoho víc zajímavá hra je, když hrajete s partou. Můžete spolu plnit Bucketův „to do list“ nebo spolu objevovat nepoznané oblasti a dělat obyvatelům města ze života peklo. Multiplayerová verze bonusově ještě nabízí mapy určené pro různé módy.

Nová lokalita, nové bugy

Nejstinnější stránkou Just Die Already jsou bugy. Ty jsou všude. Hned s prvním jsem se potkal v domě důchodců, kde jsem mohl dělat jakýkoliv bordel a místní dohled mě vůbec nechtěl vyhodit ven. Trvalo mi hodně dlouhou chvíli, než jsem našel bugnutý balónek, který nešlo zničit, a já tak musel hru několikrát restartovat. Další bugy byly u NPC, která dělala různé „taneční“ a neforemné pohyby jen tak bez důvodu. Taky jsem v Bucketově listu zaznamenal progres na některých výzvách, o kterých jsem si jistý, že jsem nedělal. Samotnou kapitolou jsou vozidla, která můžete ovládat i neovládat. Mezi neovladatelná vozidla patří auta, která všude naráží, a za dobu hraní je naleznete i na takových místech, že si položíte otázku: Jak to je možné? Při ovládání dostupných vozidel máte na výběr – loď, skútr, i vodní, kolo a vysokozdvižný vozík. Ježdění na všem je prostě bolest. Citlivé ovládání a neexistující fyzika v kombinaci s důchodcem není to, po čem ve hře sáhnete. Zmiňuji to také proto, že máte k dispozici i jiné a zajímavější způsoby cestování z bodu A do bodu B. Grafická stránka hry je příjemná, ovládání náročnější, ale hratelnost je libová.

Jestli mám ve zkratce shrnout Just Die Already, můžu o hře říct, že vás rozhodně i přes svoje chyby pobaví. Úplně ji doporučuji pro partu čtyř kamarádů, kteří si chtějí zahrát nějakou odreagovačku jen tak pro zábavu a nemají chuť nic hrotit. Otevřený svět Just Die Already je zajímavý a neunudí vás k smrti. Cenově je hra v dostupné relaci a za mě cena koupě odpovídá hernímu zážitku. Nedostatkům ve formě bugů a padání hry se ale nevyhnete.

• zábavná
  • zajímavé lokace
  • chytlavé výzvy
  • je co objevovat
  • achievementy
  • bugy
  • padání hry
  • hrozné ovládání vozidel
  • krátký herní čas
  • Datum vydání 20.05.2021
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.